Banan Skrevet 29. august 2011 #1 Skrevet 29. august 2011 Mobilen min sviktet i helgen, og jeg har nå tenkt å oppgradere til en iPhone. Vil egentlig vente til 5eren kommer ut, men vil helst ikke vente så alt for lenge. Når jeg googler iPhone 5 kommer det opp at den kommer i september eller oktober. Stemmer dette, eller kan det hende at den kommer senere til Norge eller at release-tiden blir forskjøvet? Får også opp en del ting om iPhone 4gs når jeg søker. Noen som vet hva forskjellen på denne og iPhone 5 vil være? Og på hvilke områder vil en iPhone 5 være bedre enn iPhone 4 eller iPhone 4gs?
AnonymBruker Skrevet 29. august 2011 #2 Skrevet 29. august 2011 Tenkte akkurat det samme selv, men bestilte til slutt 4'ern. Hvis man skal vente på den nyeste hele tiden får man aldri kjøpt noe for det kommer alltid noe nytt. Apple har ikke gått ut med noe selv så alt sammen er jo foreløpig bare rykter, basert på at apple har kommet ut med ny tlf på dette tidspunktet hvert år.
Banan Skrevet 30. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 30. august 2011 Tenkte akkurat det samme selv, men bestilte til slutt 4'ern. Hvis man skal vente på den nyeste hele tiden får man aldri kjøpt noe for det kommer alltid noe nytt. Apple har ikke gått ut med noe selv så alt sammen er jo foreløpig bare rykter, basert på at apple har kommet ut med ny tlf på dette tidspunktet hvert år. Ja, du har rett i at man ikke alltid kan vente på det nyeste, men jeg tenkte jo da på å kjøpe iPhone 5 med en gang den kommer. Hvis det da er 1 år til den neste kommer, så har jeg i alle fall den nyeste en god stund
AnonymBruker Skrevet 30. august 2011 #4 Skrevet 30. august 2011 Har lurt på dette selv, og leste denne i dag http://e24.no/it/iphone-5-utsettes/20092286 så tror nok det blir Iphone 4 for min del, orker ikke vente så lenge, og trenger ny telefon nå!
Banan Skrevet 30. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 30. august 2011 Har lurt på dette selv, og leste denne i dag http://e24.no/it/iphone-5-utsettes/20092286 så tror nok det blir Iphone 4 for min del, orker ikke vente så lenge, og trenger ny telefon nå! Kjedelig at den utsettes, men jeg skal nok greie å vente til midten av oktober. Håper bare ikke det blir senere, for da greier jeg ikke å vente lengre.
DBM Skrevet 30. august 2011 #6 Skrevet 30. august 2011 Hvis man skal vente på den nyeste hele tiden får man aldri kjøpt noe for det kommer alltid noe nytt. Men når vi skriver august 2011 så er iPhone 4 et helt år gammel, og dermed allerede en gammel modell Du betaler vel mer eller mindre det samme som man betalte i fjor, men modellen blir bare eldre og eldre
Yme Skrevet 31. august 2011 #7 Skrevet 31. august 2011 Det kommer en billigere utgave av iPhone4 etter hvert, så det går jo eventuelt ann å vente på den... Lurer litt på om den lanseres samtidig som iPhone 5, men jeg er ikke sikker.
Banan Skrevet 2. september 2011 Forfatter #8 Skrevet 2. september 2011 Det kommer en billigere utgave av iPhone4 etter hvert, så det går jo eventuelt ann å vente på den... Lurer litt på om den lanseres samtidig som iPhone 5, men jeg er ikke sikker. Det har jeg ikke hørt noe om. Det er vel ikke iPhone 4gs som er billigere? Vet ikke hva bokstavene står for, så vet ikke om det er "bra eller dårlig" med det. Hvis det kommer en som er billigere, må det vel være noen nedgraderinger med den også, så da vil jeg heller kjøpe den vanlige eller iPhone 5.
Henkie Skrevet 2. september 2011 #9 Skrevet 2. september 2011 (endret) Det har jeg ikke hørt noe om. Det er vel ikke iPhone 4gs som er billigere? Vet ikke hva bokstavene står for, så vet ikke om det er "bra eller dårlig" med det. Hvis det kommer en som er billigere, må det vel være noen nedgraderinger med den også, så da vil jeg heller kjøpe den vanlige eller iPhone 5. Det er bare ÉN type iPhone4 Forrige generasjon iPhone hadde imidlertid også en 3GS Det er helt umulig å si når iPhone 5 kommer. Den kan komme om en mnd, eller om ett år. Det kan også være det kommer en rimelig iPhone4 (bla mindre lagringskapasitet) Rykter går alltid om Apple. Trenger du en telefon nå, kjøper du en iPhone4. Skulle iPhone 5 dukke opp, er det ikke sikkert oppgraderingene er så voldsomme at vanlige brukere vil merke allverdens. Uansett om iPhone har litt fartstid er det en super telefon for vanlige brukere. De som har telefonen er svært fornøyde. Endret 2. september 2011 av Henkie
Yme Skrevet 2. september 2011 #10 Skrevet 2. september 2011 (endret) Det har jeg ikke hørt noe om. Det er vel ikke iPhone 4gs som er billigere? Vet ikke hva bokstavene står for, så vet ikke om det er "bra eller dårlig" med det. Hvis det kommer en som er billigere, må det vel være noen nedgraderinger med den også, så da vil jeg heller kjøpe den vanlige eller iPhone 5. Aldri hørt om noe 4gs, og syns det er rart om de skulle kalle den det. iPhone 3g og 3gs het jo det fordi de hadde 3g... iPhone 4 har ikke 4g, så den heter nok iPhone 4 fordi den var den fjerde modellen som kom ut. Apple har tenkt til å gi ut en litt billigere utgave av iPhone 4. Den har mindre lagringsplass, men den skal lagre mesteparten av tingene dine i en "sky", sånn at du kan bruke ekstra mye datatraffikk og få fyre telefonregninger Hvis du vil ha iPhone nå, så kan du kjøpe 4... Hvis du gidder å vente litt, kan du kjøpe 5ern... Du får like mye telefon for mindre penger andre steder, men det er jo ditt valg hva du vil bruke pengene dine på. Edit: På iPhone 5 har de visstnok kutta ut den teite "du får ikke lov til å bruke telefonen din før den er synkronisert med en datamaskin". Endret 2. september 2011 av Yme
Henkie Skrevet 3. september 2011 #11 Skrevet 3. september 2011 Edit: På iPhone 5 har de visstnok kutta ut den teite "du får ikke lov til å bruke telefonen din før den er synkronisert med en datamaskin". Nå har jeg hørt rykter om at du må synce i skyen til Apple før du får brukt telefonen, og det er jo bra, for da tar alle likevel backup. Dessuten; det behøver ikke koste penger. Er man innenfor et kjent trådløst nettverk når det foretas, bortfaller jo kostnaden på datatrafikk Jeg synes det er BRA at Apple "tvinger" brukere til å synce iPhonen med en pc for å bruke den. Dette begrunner jeg med at jeg er stor tilhenger av backup, og ved å synce iPhonen sikrer man seg backup. Fjerner de den funksjonen tror jeg det er mange som blir skuffet når telefonen blir stjålet eller mistet i vannet og de da oppdager at de har droppa å ta backup...
Yme Skrevet 3. september 2011 #12 Skrevet 3. september 2011 Tror du ikke folk greier å synkronisere telefonene sine selv, egentlig? Det er jo ikke akkurat vanskelig, og det er ingen nødvendighet å tvinge folk til å måtte koble telefonen til en data før man får brukt den, siden man like fint kan synkronisere den seinere, når man selv har lyst til det. Jeg har hatt flere telefoner, og av smarttelefonene var iPhone den eneste som ikke automatisk synkroniserte tingene mine til en sky. Jeg har aldri trengt å ta noe manuell backup, så det er bra at Apple begynner å gå den veien. Kommentaren min om at det koster penger, var bare en spøk. Jeg syns det er bra at Apple kommer med billigere alternativer, og jeg regner med at de putter inn nok lagringsplass til bilder og sanger, så man slipper å streame sitt eget innhold hehehe
Henkie Skrevet 3. september 2011 #13 Skrevet 3. september 2011 Tror du ikke folk greier å synkronisere telefonene sine selv, egentlig? Jeg tror ikke - jeg VET. Det er ikke vanskelig, men de aller fleste har dårlige rutiner og slurver med å ta backup. Derfor er det en god ting at de "tvinges" Mulig du er annerledes, men da er du i fåtall
Yme Skrevet 3. september 2011 #14 Skrevet 3. september 2011 Hehe, mulig! Om folk ikke tar backup, kan de bare takke seg selv ass
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå