AnonymBruker Skrevet 29. august 2011 #1 Skrevet 29. august 2011 Min datter (12) elsker å lese bøker, og jeg kom over Kindle - hvor man kan laste ned bøker fra Amazon (eller noe sånt) Kan man gjøre noe annet med denne - sjekke mail, spille ol? Er ev det andre lesebrett man kan både lese bøker, spille ol med?
altflyter Skrevet 29. august 2011 #2 Skrevet 29. august 2011 Du kan vel det med alle lesebrettene så vidt meg bekjent. I hvert fall iPad
Xtra_lilje Skrevet 29. august 2011 #3 Skrevet 29. august 2011 Min datter (12) elsker å lese bøker, og jeg kom over Kindle - hvor man kan laste ned bøker fra Amazon (eller noe sånt) Kan man gjøre noe annet med denne - sjekke mail, spille ol? Er ev det andre lesebrett man kan både lese bøker, spille ol med? kindle er primært for å laste ned bøker og er optimalisert for lesing. De jeg kjenner som har kindle, leser mye og er veldig fornøyd med sin kindle. For å gjøre andre ting, som spill, surfing passer lese/surfebrett bedre, ala ipad. Man kan også laste ned bøker og lese disse på ipad, men skjermen er ikke like velegnet til lesing som kindle sin.
Gjest Nedfall Skrevet 29. august 2011 #4 Skrevet 29. august 2011 Her kan man ihvertfall lese tester av slike brett.
Zzyzx Skrevet 30. august 2011 #5 Skrevet 30. august 2011 Først og fremst så vil jeg bare påpeke at det er forskjell på lesebrett og nettbrett. Kindle er et lesebrett, Ipad er et nettbrett. --- Siden hun er 12 er det kanskje interessant med norske bøker, og da kan du stryke Kindle av lista med én gang. Amazon selger ikke norskspråklige bøker. Det er fullt mulig å kjøpe norske e-bøker og få dem på en Kindle, men det krever litt googling og sånt og er kanskje ikke helt stuerent. Et rent lesebrett som er basert på e-blekkteknologi vil svært sjelden kunne brukes til noe annet enn boklesing. Jeg tror man kan få en og annen versjon med sudoku og enkelte har en meget primitiv nettleser. Alle disse brettene er i sort-hvitt og uten baklys i skjermen. Dette gjør leseopplevelsen veldig god og ikke ulikt å lese en papirbok, men det begrenser også bruken til nettopp boklesing. --- Til nettbrett vil det etter hvert, og forhåpentligvis, være mulig å få bøker som er mer innholdsrike, mer interaktive og som utnytter formatet i mye større grad enn det gjør nå. Fordelen til et nettbrett i denne sammenhengen er at det kan brukes til så mye mer enn bøker (og i min personlige mening bør det aller helst brukes til primært andre ting enn bøker). Film, bilder, lydbøker, interaktivt innhold, surfing, spill, etc.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2011 #6 Skrevet 30. august 2011 Takk for svar. Hun 12, men leser engelsk (Twilight ol tykke bøker), så det går fint. Nettbrettene virket supre, men ligger i en helt annen prisklasse. Vi får tenke litt og se hva vi velger.
Xtra_lilje Skrevet 31. august 2011 #7 Skrevet 31. august 2011 Takk for svar. Hun 12, men leser engelsk (Twilight ol tykke bøker), så det går fint. Nettbrettene virket supre, men ligger i en helt annen prisklasse. Vi får tenke litt og se hva vi velger. Du får kjøpt brukt på Finn, ser kindle selges for under 1000 lappen der. om det er et godt lesebrett hun trenger, ville jeg valgt kindle.
Gjest Badabing Skrevet 31. august 2011 #8 Skrevet 31. august 2011 Helt enig i at du bør velge Kindle. Jeg har iPad men ønsker meg Kindle. iPad er ikke noe særlig å lese på..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå