Gå til innhold

bukplastikk

Anbefalte innlegg

Gjest nyoperert
Skrevet

Heisann..jeg ble operert og fjernet løst mageskinn tirsdag..hadde en full bukplastikk med fettsuging. Dette skjedde på en privatklinikk, så jeg dro hjem samme dag. Alt gikk bare så fint, jeg fikk bare lokalbedøvelse og smertestillende, og kom meg fort igjen etterpå. Det strammer jo en del i såret da, men er jo sånn det skal være. Jeg har sånn tettsittende body på, den ble tatt på rett etter operasjonen, og arret er tapet med scanpore tape tror jeg det heter.

Jeg har ikke hatt av meg bodyen, bare lagt håndklær utenpå da det sivet litt blodvann etter fettsuginga gjennom bodyen det første døgnet. Dette etter legens ordre. Tapen som er over operasjonsarret, er rød av blod, men tørr nå. I dag, to dager etter operasjonen, fikk jeg beskjed om at jeg kan dusje, og skifte tape. Har noen av dere erfaring fra dette? Hvordan tape på best mulig måte? Og hva slags tape er best? Jeg har lett for å reagere på tape. Ellers klør jeg veldig under bodyen..

Håper noen har erfaring og gode råd, når det gjelder tiden etter en bukplastikk. Spesielt taping, og hvordan unngå infeksjoner i såret.

Ellers lurer jeg veldig..jeg har ikke røyket siden før inngrepet. Hva vil skje hvis jeg sprekker og røyker en eneste røyk? :cry:

Håper på mange svar og tips. Nå må jeg gå og hvile meg litt..glad dette er over iaf :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Cleopatra
Skrevet (endret)

....

Endret av Cleopatra
Gjest Anonymous
Skrevet

grattis. så sinnsykt mye.

er helt utrolig misunnelig på deg.

ønsker meg intenst en alvorlig bukplastikk.

å jeg unner alle det som har det samme ønsket

håper alt går bra videre

hilsen løsskinnet

Skrevet

Heldiggris. Har ikke noe svar på spørsmåla dine, har ingen erfaring, men har bestemt meg for at jeg iløpet av de neste 5 åra skal ha spart nok penger til å gjøre det.

Kan jeg spør hva det kostet. Hvor må du være borte fra jobb.

Lykke til med "ny" mage

Gjest Anonymous
Skrevet

om du røyker litt er det ikke krise,jeg røykte hele tiden både før og etter operasjonen. Jeg ble operert i Danmark og der sa legene at det ikke var så farlig bare man reduserte røykinga til 4-5 røyker pr. dag.

Gjest nyoperert
Skrevet

Hei igjen....det var jeg som ble operert for tre dager siden nå. Har dusjet og skifta tape nå, og det gikk bare fint. Såret ser fint ut også..men er øm og hoven på magen. Operasjonen kostet 32000 kr forresten. Jeg sluttet å røyke ei stund før jeg ble operert, men har hatt en sprekk nå i dag huff..håper det går bra likevel..*ta meg sammen*

Ellers tror jeg man må være borte fra jobb i et par uker bare, men ikke ha fysisk tung jobb eller tunge løft på fire-seks uker kanskje?

Håper på flere med erfaring her...føler meg så hoven , spesielt over navlen..øverst på magen, er ikke flat der ennå. Skal ikke på kontroll før etter tre mnd, men kan selvsagt kontakte klinikken når som helst da. Hadde jo fettsuging også, kanskje derfor så øm ennå?

Uansett, jeg tar livet med ro nå, og er i forbausende god form. Ikke smerter eller noe sånt, bare litt stramming. Ha en fin dag alle sammen da.. :)

Gjest Cleopatra
Skrevet (endret)

.....

Endret av Cleopatra
Skrevet

Takk for svar gjest og Cleopatra.

Men har man virkelig krav på sykemelding ved en slik operasjon. Trodde en måtte ta ut ferie, eller fri uten lønn jeg. Synes nå igrunnen det er greit nok, er vel ikke helt rett at arbeidsgiver eller staten skal betale for kosmetiske operasjoner?

Gjest Anonymous
Skrevet

Legen som opererer skriver ut sykemelding til dem som trenger, og lengden varierer på type arbeid.

Til deg som startet tråden!

Jeg hadde en bukplastikk for 1/2 år siden.

Min erfaring:

Operasjonen ble gjort med epidural bedøvelse, og alt gikk helt fint.

Dagen etter reiste jeg inn igjen og fikk skiftet bandasje. To dager etter reiste jeg inn igjen og skiftet enda enn bandasje. Fire dager senere klarte jeg endelig å gå nokså normalt igjen, og var tilbake på skolebenken. En uke etter trengte jeg ikke lenger å ligge med noe under beina når jeg sov, var og inne på klinikken å skiftet bandasje samme dag.

Følte meg nokså redusert i ett par uker, men mest fordi jeg var redd såret skulle sprekke. Hadde akkuratt de samme følelsene i magen som det du har nå, og det er ett resultat av fettsuginga, ikke noe å bry seg om.

I begynnelsen kan magen virke stor, men den blir helt flat og fin etter en mnd tid. Følelsen i magen har jeg ikke fått 100 % tilbake ennå, og kan av og til kjenne at jeg er litt øm etter fettsugingen. Men jeg har ikke hatt noen problemer. Arret grodde fint, og nå ser jeg at navlen også er nokså normal igjen.

Jeg tok meg av og til ett par røyker, og det har ikke fått noen konsekvenser for MIN del. Jeg betalte 25000.

Ellers vil jeg bare si GRATULERER og lykke til med ditt "nye" liv og din nye mage.

Kan love deg at det var verdt pengene, og du har MYE å se frem til.

Er helt nydelig å kunne ta på seg klær uten å behøve å skjule pølsa.

Ikke minst har sexlivet flydd til topps.

Er det noe mer du lurer på så ikke nøl med å spørre :D

Hilsen Karina

Skrevet

Har dere før og etter-bilder???

Hilsen Therese (110 cm rundt livet)

Gjest nyoperert
Skrevet

hei igjen :D Må spørre deg som ble operert for et halvt år siden..hadde du ikke tape på såret? Jeg ble tapet på tvers og langsover arret, og fikk på en sånn stram body etterpå som jeg skal gå med i mange uker..huff. Har kun et sånn bikiniarr, bare at det går lenger ut til sidene. Jeg plages av kløe under bodyen..overalt...ikke der jeg er operert altså..og ellers på kroppen. Trenger jo ikke å ha forbindelse da, med operasjonen, men er så plagsomt uansett. Skal i morgen å få skifta tape tenkte jeg, og sett på om alt er i orden med arret, og er så nervøs :-? Redd det ikke skal gro fint og sånt..huff. Men håper det beste. Nå er det snart ei uke sia jeg ble operert, føler meg fin utenom nervøsiteten for arret da. Og magen er jo seff hoven, men det skal jo være sånn. Det verste er jo at jeg røyker litt av og til huff..får jo ikke sove pga kløinga :cry: Hvor lenge blødde du litt fra operasjonssåret? Jeg ser at det er ei svak rød stripe under tapen, som ble skifta to dager etter operasjonen.

Nå skal jeg liste meg i seng igjen..prøve å sove litt hihi :wink:

• 3 år senere...
Skrevet
Heisann..jeg ble operert og fjernet løst mageskinn tirsdag..hadde en full bukplastikk med fettsuging. Dette skjedde på en privatklinikk, så jeg dro hjem samme dag. Alt gikk bare så fint, jeg fikk bare lokalbedøvelse og smertestillende, og kom meg fort igjen etterpå. Det strammer jo en del i såret da, men er jo sånn det skal være. Jeg har sånn tettsittende body på, den ble tatt på rett etter operasjonen, og arret er tapet med scanpore tape tror jeg det heter.

Jeg har ikke hatt av meg bodyen, bare lagt håndklær utenpå da det sivet litt blodvann etter fettsuginga gjennom bodyen det første døgnet. Dette etter legens ordre. Tapen som er over operasjonsarret, er rød av blod, men tørr nå. I dag, to dager etter operasjonen, fikk jeg beskjed om at jeg kan dusje, og skifte tape. Har noen av dere erfaring fra dette? Hvordan tape på best mulig måte? Og hva slags tape er best? Jeg har lett for å reagere på tape. Ellers klør jeg veldig under bodyen..

Håper noen har erfaring og gode råd, når det gjelder tiden etter en bukplastikk. Spesielt taping, og hvordan unngå infeksjoner i såret.

Ellers lurer jeg veldig..jeg har ikke røyket siden før inngrepet. Hva vil skje hvis jeg sprekker og røyker en eneste røyk? :cry:

Håper på mange svar og tips. Nå må jeg gå og hvile meg litt..glad dette er over iaf :)

Jeg har selv operert puppene og vil si deg dette;

Det er ekstremt viktig at du er nøye med tapingen på arret, ellers vil du få stygge arr. Når du har dusjet føner du tapen tørr, ikke skift den for ofte, da risikerer du bare og "dra opp igjen" arret gang på gang. Skift teip sjeldent, kun når det er nødvendig. Vask området med såpe og føn tørt.

Ang. røyking vil jeg si at det bør du slutte med for din egen del. Det og puste inn røyk er ikke godt for noen ting. Estetisk messig kan du risikere at såret "råtner" pga. at røyken gjør at blodårene trekker seg sammen og ikke slipper gjennom frisk oksygen til såret som gror. Kjøp deg en pakke nikotin tyggis i nøden. Lykke til ! :)

• 5 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Hei og gratulerer med ny mave.

Selv ble jeg operert for omtrent to uker siden. Forøvrig anbefaler jeg deg ikke å ta av tapen riktig enda. Du kan risikere å rive i stingene og å få infeksjon. Ta heller å tørk tapen med en hårføner. Tapen bør ramle av omtrent av seg selv,før du skifter tape.

Mitt plaster ble ikke tatt av før i går- og da skiftet jeg over til en silikontape,slik at jeg mest mulig kan unngå hypertrofiske arr. Er du allergisk anbefaler jeg silikontape. Den er verdt det,men fyttirakker`n så dyr.

Dette med røyking har jeg ærlig talt ikke tatt så høytidelig. Jeg var livredd for nekrose,men klarte ikke å la være å røyke. Det gikk veldig bra. Nekrose er svært sjeldent. Og arret mitt ser helt fantastisk ut allerede. Kan nesten ikke sees at jeg er operert :)

Ved hvilken klinikk opererte du deg?

• 1 år senere...
Gjest FrkHerv
Skrevet

Hei! Jeg skal ha full bukplastikk den 26.mars og gleder meg som bare det! Men en ting jeg sliter med er at legen sa jeg måtte være røykfri i 3 uker - nå er det bare to uker igjen, og jeg har røyket noen stykker om dagen... Føler meg råtten, men jeg klarer ikke å la vær!!!!! Håper det ikke er krise???? Hva sa legen til deg når du skulle operere??

Trudde ikke røyking skulle ha noe med resultatet å gjøre.... Er skikkelig lei meg for dette, for jeg klarer ikke å la vær å røyke!

Hei og gratulerer med ny mave.

Selv ble jeg operert for omtrent to uker siden. Forøvrig anbefaler jeg deg ikke å ta av tapen riktig enda. Du kan risikere å rive i stingene og å få infeksjon. Ta heller å tørk tapen med en hårføner. Tapen bør ramle av omtrent av seg selv,før du skifter tape.

Mitt plaster ble ikke tatt av før i går- og da skiftet jeg over til en silikontape,slik at jeg mest mulig kan unngå hypertrofiske arr. Er du allergisk anbefaler jeg silikontape. Den er verdt det,men fyttirakker`n så dyr.

Dette med røyking har jeg ærlig talt ikke tatt så høytidelig. Jeg var livredd for nekrose,men klarte ikke å la være å røyke. Det gikk veldig bra. Nekrose er svært sjeldent. Og arret mitt ser helt fantastisk ut allerede. Kan nesten ikke sees at jeg er operert :)

Ved hvilken klinikk opererte du deg?

• 1 år senere...
Gjest Brit
Skrevet

Hei igjen....det var jeg som ble operert for tre dager siden nå. Har dusjet og skifta tape nå, og det gikk bare fint. Såret ser fint ut også..men er øm og hoven på magen. Operasjonen kostet 32000 kr forresten. Jeg sluttet å røyke ei stund før jeg ble operert, men har hatt en sprekk nå i dag huff..håper det går bra likevel..*ta meg sammen*

Ellers tror jeg man må være borte fra jobb i et par uker bare, men ikke ha fysisk tung jobb eller tunge løft på fire-seks uker kanskje?

Håper på flere med erfaring her...føler meg så hoven , spesielt over navlen..øverst på magen, er ikke flat der ennå. Skal ikke på kontroll før etter tre mnd, men kan selvsagt kontakte klinikken når som helst da. Hadde jo fettsuging også, kanskje derfor så øm ennå?

Uansett, jeg tar livet med ro nå, og er i forbausende god form. Ikke smerter eller noe sånt, bare litt stramming. Ha en fin dag alle sammen da.. :)

Hei

hvor ble du operert, jeg vurdere også utlandet?

• 8 måneder senere...
Skrevet

om priser, så tror jeg mange plasser legger priser på nett. jeg bor i bergen og tok operasjonen der. de tok 25000, men jeg hadde ikke så stor operasjon. litt flere priser også nederst på siden her: priser på bukplastikk

lykke til:)

Gjest ragnhild
Skrevet

noen som vet om dette er vanlige priser for brystforstørrelse? link

Skrevet

Hei! Jeg skal ha full bukplastikk den 26.mars og gleder meg som bare det! Men en ting jeg sliter med er at legen sa jeg måtte være røykfri i 3 uker - nå er det bare to uker igjen, og jeg har røyket noen stykker om dagen... Føler meg råtten, men jeg klarer ikke å la vær!!!!! Håper det ikke er krise???? Hva sa legen til deg når du skulle operere??

Trudde ikke røyking skulle ha noe med resultatet å gjøre.... Er skikkelig lei meg for dette, for jeg klarer ikke å la vær å røyke!

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.6946428

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.1314523

http://www.aftenposten.no/helse/article1506771.ece

http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&view=article&id=15807&Itemid=52

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=531616

Dersom det går til h****. Vil du sitte og tenke på at det kanskje ikke hadde skjedd dersom du hadde latt være å pumpe deg full av nikotin?

• 4 måneder senere...
Skrevet

hei! jeg tok mageplastikk for to uker siden, magen er kjempe hoven å ser gravid ut=( er dette normalt? jeg var ikke stor før operasjonen så nå kan jeg bare glemme å få igjenn boksene mine i livet ser jeg.... blir litt bekymret siden alle sier di har fått helt flat å fin mege! håper noen kan svare meg=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...