Gå til innhold

Hvordan ble du fridd til?

~sikka~

Anbefalte innlegg

Gjest Scorpina-ikke innlogga
Sukk, får jo tårer i øynene av å lese dette. Selv får jeg vel bare vente.....

Hm? Vente? Hvorfor det?? Vente på at typen din skal spørre deg? Hvorfor ikke være utradisjonell og spørre selv da?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

hehe.. samme her.. så utrolig mye koselige historier =)

*snufs*

hjelper ikke på at jeg er stormforelska og har funnet the one.. men jeg er bare 20..

sukk =)

jeg er glad på dere gifteklares vegner =)

Yes... samma her... både med the one og 20 år.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fighter
Jeg tror pappa'n min hadde blitt veldig skuffa dersom samboeren min ikke hadde spurt han først. Jeg blir faktisk litt skuffa selv hvis samboeren min ikke spør pappa før han spør meg. (Derfor har jeg prøvd å hinte til han at han må gjøre det)

Er det deg eller faren din han gifter seg med? Forventer faren din at du skal spørre han om lov hver gang du skal ta en avgjørelse?

Min kjære spurte ikke pappa om lov først. Det er jeg og kjæresten min som har lyst til å være sammen for resten av livet. Det er jeg og kjæresten min som elsker hverandre. Pappa like kjæresten min, og synes det er koselig at jeg skal gifte meg, men det har ingenting med saken å gjøre. Det er jeg og kjæresten min som skal gifte oss, og ingen andre ble spurt om noe som helst før han fridde. Det er vår beslutning, vi er voksne mennesker som tar våre egne beslutninger så foreldrene våre har ingenting med det å gjøre. Vi ville jo ikke spurt pappa om å få flytte, få barn eller noe annet heller. Jeg er glad i foreldrene mine, men de bestemmer ikke over livet mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

For den moderne, voksne kvinne er ikke likestilling ensbetydende med å være fullstendig selvstendig og uavhengig av mannen sin. Det er å være selvstendig nok til å klare seg selv når man trenger det og uselvstendig nok til å behøve sin mann, like mye som han behøver henne. Hvis man ikke trenger hverandre så er det ikke mye grunnlag for et forhold..

jeg mener nå at det å ikke trenge hverandre er avgjørende for at et forhold skal vare, jeg da.. vi er sammen fordi vi ønsker det, ikke fordi vi trenger hverandre..

jeg er fullstendig selvstendig, men livet mitt nå som jeg har valgt å ha en livsledsager er selvfølgelig ikke uavhengig av han..

Likestilling og moderne kvinner handler ikke om å snu opp ned på tilværelsen' date=' slik at kvinner skal slutte å være kvinnelige. Det handler om respekt likeverd , samt å fordele oppgaver på grunnlag av kunnskap og interesse, ikke på grunnlag av kjønn..[/quote']

helt enig.. men jeg synes ikke jeg blir noe mindre kvinnelig av å bestemme over mine egene store valg i livet.. og ha en felles front med min kjære, ikke med mine foreldre i spørsmål som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Prøver å se for meg her hvordan faren min hadde reagert om kjæresten min hadde spurt om "lov" til å fri til meg... :o

Han spurte da vitterlig ikke om "lov" til å bli kjæreste med meg, til å flytte sammen med meg eller til å besvangre meg verken første, andre eller tredje gangen

:ler:

Nei, jeg aner ikke hvorfor folk i det hele tatt kommer på tanken, i vanlige norske miljøer i Norge i 2003 er vi heldigvis ikke nødt til sånt visvas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm

Jeg er egentlig av den holdning innerst i hjertet at det er mannens jobb å fri til meg og sørge for å gjøre det ordentlig! Beklager, kan ikke noe for det.

Jeg tror det kommer av at "vi kvinner" (i hvert fall mange av oss) fremdeles blir oppdradd om ikke av foreldre, så i hvert fall av samfunnet rundt til å se vår egen verdi gjennom andres øyne. Skjønnhet, godhet, snill, søt osv osv osv. Verdier som definitivt ikke gir pensjonspoeng! Derav muligens at det betyr mye å føle at mannen vil ha DEG. ???

Uansett, det merkelige er at jeg har store kvaler med å skulle gå opp et kirkegulv. Han får liksom stå der og se flott ut og jeg skal komme til han?

Jeg må gå kanossagangen forbi alle menneskene og se ut som en blanding av michenlin mannen og en birøkter? Og jeg vil jo antageligvis hylgrine for jeg blir jo emosjonell, så da blir han vel arrestert mistenkt for tvangsgifting??

Spøk til side.

Likestilling dreier seg ikke om å gjøre kjønnene like. Det dreier seg om at mennesker er ulike og at alle har et menneskeverd uansett om du er mørk eller lys, kvinne eller mann. Du skal måles ut fra det MENNESKET du velger å være. Det blir for lett å bare falle inn i en kjønnsrolle bare fordi det blir for tungt å tenke.

Likevel, gamle holdninger er vonde å vende. ................hmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...