Gjest Anonymous Skrevet 27. november 2003 #21 Skrevet 27. november 2003 Jeg tror pappa'n min hadde blitt veldig skuffa dersom samboeren min ikke hadde spurt han først. Ikke fordi han har noe han skulle sagt, han hadde jo aldri i verden sagt nei, men det har noe med tradisjon å gjøre. Begge mine brødre spurte sine svigerfedre før de fridde til sine kjære. Jeg blir faktisk litt skuffa selv hvis samboeren min ikke spør pappa før han spør meg. (Derfor har jeg prøvd å hinte til han at han må gjøre det)
Måne Skrevet 27. november 2003 #22 Skrevet 27. november 2003 Ble fridd til på svalbard....det var superromantisk det. Jeg visste heller ikke at jeg skulle til Svalbard før jeg begynte å lukte lunta dagen før avreise, - litt avslørende at jeg måtte ta med meg bobledress og votter... Forresten et fantastisk vakkert sted!
Gjest Madam Felle Skrevet 27. november 2003 #23 Skrevet 27. november 2003 Her i huset var det meg som fridde Overraskelsen ble stor gitt
ringblomst Skrevet 27. november 2003 #24 Skrevet 27. november 2003 Min kjære og jeg var på Vestlandstur i 2001, og da vi kom til Trollstigen gikk vi ut av bilen for å ta noen bilder. Han ville at vi skulle gå litt opp i høyden for å komme litt vekk fra andre og ikke minst få tatt bedre bilder, trodde jeg. Etter som det ikke ble noe bedre bilder høyere opp, var jeg klar for å gå ned igjen, men da holdt han igjen meg i armen og da jeg snudde meg var han på kne. Jeg var et stooort glis resten av den dagen :D. At det bar på hotell etter på var jo heller ikke å forakte .
Gjest Anonymous Skrevet 28. november 2003 #25 Skrevet 28. november 2003 Jeg tror pappa'n min hadde blitt veldig skuffa dersom samboeren min ikke hadde spurt han først. Ikke fordi han har noe han skulle sagt' date=' han hadde jo aldri i verden sagt nei, men det har noe med tradisjon å gjøre. Begge mine brødre spurte sine svigerfedre før de fridde til sine kjære. Jeg blir faktisk litt skuffa selv hvis samboeren min ikke spør pappa før han spør meg. (Derfor har jeg prøvd å hinte til han at han må gjøre det)[/quote'] unskyld meg, men hvilket århundre lever du i? og du ville blitt skuffet om han snakket med deg om ekteskap før han dro inn familie? hvor åpent forhold har dere egentlig..? dette innlegget ditt ser bare helt utrolig rart ut.. fatter ikke at det finnes mennesker i 2003 som tenker slik.. (men det finnes jo mennesker som mener at menns skal bestemme over kvinner.. så hvorfor ikke kvinner som vil bli bestemt over av menn også.. -- og det hjelper ikke å si at "han har egentlig ikke noe han skulle ha sagt"; dersom du ønsker at han skal ha en rolle i den "formelle prosessen" har du alt tilllagt han laaaaangt mer enn han i det hele tatt hadde rett til å drømme om.. ) jeg har ett tips til deg; selvstendighet!
Jens Skrevet 28. november 2003 #26 Skrevet 28. november 2003 Kjære gjest ved att min forlovede spurte min far først, viste han ovenfor min far, som er 65 att han var en ordentlig kar(min far er gammeldags og for han er dette en selfølge)pluss att han også viser respekt ved å snakke med han først. Som følge av dette har min forlovede fått STOR stjerne i boken hos mine foreldre, og det gjør meg glad. Dermed er vi alle glade, og fornøyde!!!! Ikke legg så alt for mye i dette da, selv om du er bitter for att du aldri opplevede noe romantisk frieri....
April Skrevet 28. november 2003 #27 Skrevet 28. november 2003 Jeg ble ikke fridd til..Men vi bestemte oss for å gifte oss! Kunne gjerne fått et megaromanstisk frieri, men da måtte jeg ventet evig tror jeg! Han er ikke akkurat noen romantiker...
Snorkie Skrevet 28. november 2003 #28 Skrevet 28. november 2003 Et veldig romantisk øyeblikk hjemme hos oss, hvor han hadde laget middag og rødvin Tror pappa hadde blitt overrasket om han hadde fått telefon fra sambo om å få lov til å gifte seg med meg, når han ikke ble spurt om det var greit at vi gikk igang med å lage barn
~sikka~ Skrevet 28. november 2003 Forfatter #29 Skrevet 28. november 2003 Gjest Spørsmålet i denne tråden er : hvordan ble du fridd til?!! Dersom du ikke skal svare på dette eller si noe annet koselig kan du bare gå. Du trenger ikke ødelegge denne tråden nå med dine gretne bemerkninger. Stakkars du må ha stått opp på feil fot i dag også
Tosca Skrevet 30. november 2003 #30 Skrevet 30. november 2003 Sambo fridde rett etter midnatt på nyttårsaften. Gikk ned på kne med champagne i hånden og rød rose i munnen. Kjemperomantisk! Han hadde avtalt alt med kameraten (kommende forlover) på forhånd, så han stod klar med kamera. Har en fin billedserie av hele seansen.
Saeria Skrevet 30. november 2003 #31 Skrevet 30. november 2003 Vi bestemte oss for å forlove oss, gikk ut og fant ringer, sa fra om gravering og dato, og så gikk han ned på kne den dagen vi hadde bestemt oss for. Rimelig uromantisk.
Gjest MrsL Skrevet 30. november 2003 #32 Skrevet 30. november 2003 Vi er skikkelig barnslige så jeg fikk ringen i adventskalenderen i luke nr. 24 i fjor Han gikk ned på kne foran meg i sofaen og fridde. Og jeg synes det er kult at man spør foreldre om deres datters hånd jeg ......romantisk........ Så til gjest: Slutt å herje med andres meninger om hvordan DE vil at ting skal skje................ :evil:
Gjest Anonymous Skrevet 1. desember 2003 #33 Skrevet 1. desember 2003 Ikke legg så alt for mye i dette da' date=' selv om du er bitter for att du aldri opplevede noe romantisk frieri.... [/quote'] er det mulig?? hvor kommer du opp med slike utsagn fra?? skjerp deg!! :evil:
Jens Skrevet 1. desember 2003 #34 Skrevet 1. desember 2003 Hvis du leser ditt siste innlegg, så oser det bitterhet og negativitet av det.Det var så negativt skrevet att jeg måtte le....
Gjest Anonymous Skrevet 1. desember 2003 #35 Skrevet 1. desember 2003 Hvis du leser ditt siste innlegg' date=' så oser det bitterhet og negativitet av det.Det var så negativt skrevet att jeg måtte le.... [/quote'] ja jeg er negativ til det å følge kvinneundertrykkende fordums ideer bitter er jeg derimot IKKE! hvorfor tror du at jeg ønsker meg det du ønsker deg?? når jeg sier at jeg ville snudd i døra om en mann hadde forsøkt seg på et "romantisk" ( ) tradisjonelt fireri, synes jeg det er utrolig sneversynt og barnslig av deg å påstå at jeg er bitter.. våkn opp og se vår moderne verden.. og lær deg å respekter moderne kvinner..
zala Skrevet 1. desember 2003 #36 Skrevet 1. desember 2003 og lær deg å respekter moderne kvinner.. Litt på kanten av tråden, men jeg føler for å gi en kommentar til vår anonyme gjest her: For den moderne, voksne kvinne er ikke likestilling ensbetydende med å være fullstendig selvstendig og uavhengig av mannen sin. Det er å være selvstendig nok til å klare seg selv når man trenger det og uselvstendig nok til å behøve sin mann, like mye som han behøver henne. Hvis man ikke trenger hverandre så er det ikke mye grunnlag for et forhold. Likestilling og moderne kvinner handler ikke om å snu opp ned på tilværelsen, slik at kvinner skal slutte å være kvinnelige. Det handler om respekt likeverd , samt å fordele oppgaver på grunnlag av kunnskap og interesse, ikke på grunnlag av kjønn. Det har ingenting med undertrykkelse å gjøre å la sin far følge seg opp kirkegulvet. Den virkelig moderne kvinne har kommet langt forbi dette. Den virkelig moderne kvinne kan velge gammeldagse tradisjoner uten at hun føler seg undertrykket, fordi hun er fri til å velge. Det har heller ingenting med undertrykkelse å gjøre at mannen spør brudens far om hennes hånd. Det har kun med respekt for den eldre generasjonen å gjøre og sansen for gamle tradisjoner. Før du skjønner dette vil du heller ikke være fri og dermed ikke en moderne kvinne, som du kaller deg. Det betyr ikke at du noengang kommer til å være enig i at din far skal følge deg opp kirkegulvet eller at din mann spør din far om din hånd. Men når du har skjønt forskjellen så vil du respektere andres valg, uten å beskylde dem for å la seg undertrykke. Kjære gjest! Istedenfor å forsøke å oppnå en verden der menn og kvinner skal ha de samme egenskapene, så forsøk å sette pris på de forskjellene som er og som gjør nettopp deg til en kvinne og han til en mann. Et lite tips bare og absolutt ikke ondskapsfult ment.
Scorpina Skrevet 1. desember 2003 #37 Skrevet 1. desember 2003 Her i huset var det meg som fridde Overraskelsen ble stor gitt Her i huset også Dvs -- vi satt under midda'n her en ettermiddag i august også sier jeg plutselig "du, det vi snakka om i Danmark på ferie ang å gifte oss! Jeg synes absolutt vi skal gjøre noe MED det pratet - - så jeg spør (og da tok han en bit kjøttkake) jeg VIL gifte meg med deg!!! (og da fikk han kjøttkaka i vranghalsen) Han hosta og harka - fikk tårer i øynene (mest sannsynlig pga kjøttkaka i vranghalsen) og sa gledesstrålende JAAAAAAAA!!! Så sånn er det
Nymfen Skrevet 1. desember 2003 #38 Skrevet 1. desember 2003 Vi trodde vel egentlig at vi ikke skulle gifte oss. Er allerede foreldre og samboere og var tilfredse med det. Men i sommer fikk jeg så lyst...så jeg hintet litt, trodde det ville ta noen år før det førte fram. Men det tok bare noen dager. En kveld satt vi ute og drakk rødvin med mora mi, og hun snakka masse om at vi burde gifte oss, samme natta, vel i seng, og godt i gang med kos, for å si det sånn, fridde min kjære. Det kom utrolig brått på, og jeg ble overlykkelig!
huzky Skrevet 1. desember 2003 #39 Skrevet 1. desember 2003 Sukk, får jo tårer i øynene av å lese dette. Selv får jeg vel bare vente.....
elisabethe Skrevet 2. desember 2003 #40 Skrevet 2. desember 2003 Sukk' date=' får jo tårer i øynene av å lese dette. Selv får jeg vel bare vente.....[/quote'] hehe.. samme her.. så utrolig mye koselige historier =) *snufs* hjelper ikke på at jeg er stormforelska og har funnet the one.. men jeg er bare 20.. sukk =) jeg er glad på dere gifteklares vegner =)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå