~sikka~ Skrevet 27. november 2003 #1 Del Skrevet 27. november 2003 Inspirert av en annen tråd her inne spør jeg om hvordan du ble fridd til. Mannen min tok meg med til det stedet vi møttes første gang - gikk ned på kne og fridde med en nydelig ring :D Sååå romantisk da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 27. november 2003 #2 Del Skrevet 27. november 2003 Kjærsten min spurte først faren min om lov. Så overrasket han meg med roser i hele leiligheten og gikk ned på kne og fridde...Veldig romantisk..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loolaa Skrevet 27. november 2003 #3 Del Skrevet 27. november 2003 Ble fridd til under en Champagne-, ost- og kjeks-picknick på en strand i Hellas. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 27. november 2003 #4 Del Skrevet 27. november 2003 Kjæresten min spurte foreldrene mine om velsignelse, før han fridde hjemme i stua hos mine foreldre, med dem, min søster og barna våre til stede. Jeg fikk en nydelig diamantring, lagt oppi en rose, og han gikk ned på kne. Han hadde tårer i øynene, og jeg falt fullstendig...... Det er det mest romantiske jeg har opplevd...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 27. november 2003 #5 Del Skrevet 27. november 2003 Kjæresten min kjøpte ring da han var på Mauritius med jobben i mai. Han tok med seg ringen på sommerferien vår. Vi reiste Norge rundt med bil og telt (kjempekoselig), og han ventet utålmodig på en passende anledning. I den vakre byen Ålesund satt vi på rommet og drakk rødvin og begynte å snakke om hvilke navn vi skulle bruke på våre fremtidige barn. Plutselig satte han seg ned på kne og sa at vi burde vel være gift hvis vi skulle ha barn sammen , så tok han ut en helt nydelig diamantring og spurte om jeg ville gifte meg med han. Og gjett om jeg ville!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 27. november 2003 #6 Del Skrevet 27. november 2003 Jeg ble fridd til, av alle mulige ting, på badet hos mine svigerforeldre. Men det var kjemperomantisk og jeg svarte naturligvis ja. Her er hele historien: http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...p=108027#108027 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skogeki Skrevet 27. november 2003 #7 Del Skrevet 27. november 2003 Jeg ble fridd til i Hyde Park da vi var i London på kjærlighets-weekend! Vi hadde gått hele dagen, var slitne i bena, satte oss ned med hver vår Corona med lime på gresset, rett foran en flott fontene. Han ba meg ta av meg solbrillene, og vips sto han på kne foran meg. Jeg var ikke i tvil om hva jeg ville svare, og var i lykkerus resten av London-turen. Allerede samme kveld begynte vi å tenke bryllupsdato, sette opp gjesteliste osv . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille Lotte-ikke innlogga Skrevet 27. november 2003 #8 Del Skrevet 27. november 2003 Jeg ble fridd til under fjorårets sommerferie til Kreta. Vi hadde spist en nydelig middag, og gikk en tur langs stranden etterpå. Plutselig stoppet han opp, satt seg ned på kne og fridde med verdens vakreste diamantring! Umulig å si nei til sånt!! *sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bertine Skrevet 27. november 2003 #9 Del Skrevet 27. november 2003 jeg visste på forhånd at han skulle fri, fordi vi hadde gått sammen å bestillt ringer.. men det var alikevel romantisk :D vi var på telt tur med pappa, søsteren min og kjæresten og noen kamerater på sørlandet i sommer. han hadde først spurt pappa om lov, og pappa hadde kjøpt 12 rode roser for forloveden min. kjæresten min spurte om jeg kunne komme inn i teltet hans litt, og der gikk han ned på kne og fridde.. det var et lite telt og det var midt på telt/camping plassen, så alle rundt kunne høre hva som ble sagt.. når vi kom ut stod alle å klappet.. jeg ble så klart rød som en tomat, :oops: , men romantisk var det !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smilet Skrevet 27. november 2003 #10 Del Skrevet 27. november 2003 Min kjære fridde på fredag 25 april og jeg husker hver eneste detalj! Han hadde laget en fantastisk 3-rettersmiddag med god vin og jeg reagerte på at han var så innmari stille... jeg tenkte at det sikkert var mye å gjøre på jobben så når vi hadde spist opp og han gikk ut på badet, ropte jeg etter han å spurte om vi heller skulle ta med vinglasset og sette oss i sofaen. Han svarte at vi kunne jo fortsette å sitte på kjøkkenet og prate mer. Min første tanke var at det var meningsløst for han sa jo ingenting! Jeg satte meg ihvertfall ned igjen og rett etter kom min kjære og holdt rundt meg og begynte å si mange gode ord om meg og oss. Deretter satt han seg på kne og fridde med tårer i øynene! Jeg hoppet på han så både han og jeg ble liggende på kjøkkengulvet og svarte selvfølgelig ja, og der ble vi liggende mens vi ringte våre foreldre, søsken og våres forlovere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 27. november 2003 #11 Del Skrevet 27. november 2003 Det er ikke meningen å ødelegge stemningen og minnene , men er det vanlig å be faren om "lov" / velsignelse ? Ble bare litt overrasket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 27. november 2003 #12 Del Skrevet 27. november 2003 Det er ikke meningen å ødelegge stemningen og minnene , men er det vanlig å be faren om "lov" / velsignelse ? Ble bare litt overrasket Har inntrykk av at det er kommet på moten igjen. Kjenner et par som forlovet seg med fest og ringer og full pakke. Året etter syntes de at de burde gjøre litt mer ut av det, så da spurte han faren om lov og fridde på nytt med ny ring... Smør på flesk i mine øyne, de var tross alt forlovet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minniepus Skrevet 27. november 2003 #13 Del Skrevet 27. november 2003 Det er ikke meningen å ødelegge stemningen og minnene , men er det vanlig å be faren om "lov" / velsignelse ? Ble bare litt overrasket Min kjære spurte om han måtte det, og da sa jeg nei. Min far kan ikke bestemme hvem jeg får gifte meg med. Så. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 27. november 2003 #14 Del Skrevet 27. november 2003 Min kjære spurte min mor om lov før han fridde. Mamma syns det var kjempesøtt og ble kjemperørt. Men hun er også av "den gamle skolen" hvor mannen skla spørre foreldrene om "lov". Frieri kan du lese mer om i min dagbok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 27. november 2003 #15 Del Skrevet 27. november 2003 Jeg ble fridd til naken i sengen om morgenen...først fikk jeg kaffe på sengen, så gikk han ned på kne og fridde *sukk* Jeg kan love at det ble litt kos etterpå da ja :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 27. november 2003 #16 Del Skrevet 27. november 2003 Joda vi var såå romantiske såå.. Husker ikke helt hvem som sa det, men det lød vel som så: Vis vi skal nå å gifte oss før ungen kommer må det vel sje snart?!? Jaja, satser på ett litt mer romantisk bryllup! :blomst_opp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 27. november 2003 #17 Del Skrevet 27. november 2003 Jeg ble fridd til en gang på en uteplass, det var en x- kjæreste siste tilskudd i forholdet...ikke særlig romantisk, men dog noen år siden.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zmurfette Skrevet 27. november 2003 #18 Del Skrevet 27. november 2003 Han fridde i det jeg var i ferd med å sovne etter en altfor lang dag på jobben. Kanskje ikke så veldig romantisk, men i alle fall en smule originalt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isiselin Skrevet 27. november 2003 #19 Del Skrevet 27. november 2003 Ble fridd til på julekvelden med hele familien rundt oss og mange gråtende øyne. Ja, jeg kommer fra en lettrørt familie! :-) Veldig koselig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. november 2003 #20 Del Skrevet 27. november 2003 blitt fridd til? nei, det har jeg ikke.. vi har sammen bestemt oss for at vi vil gifte oss.. har jeg lyst til å gifte meg sier jeg det.. i stedet for å sitte å vente på et frieri (så utrolig gammeldags) og har jeg ikke sagt at jeg har lyst til å gifte meg, så vil jeg heller ikke bli "fridd til" vi sa begge (husker ikke hvem som sa det først) til hverandre at vi ville gifte oss.. så snakket vi mer om det.. og etter litt tid begynte vi å legge konkrete planer og det med å spørre foreldre; hadde en fyr jeg var sammen med funnet på noe sånt så hadde jeg dumpa`n.. jammen skal jeg ha en mann som behandler meg som et voksent selvstendig menneske.. og hva i alle dager har mamma og pappa med om jeg vil gifte meg eller ei..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå