Gjest Gjest Skrevet 29. august 2011 #1 Skrevet 29. august 2011 på 13 ble sammen med en på "gutt" på 19?
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2011 #2 Skrevet 29. august 2011 på 13 ble sammen med en på "gutt" på 19? TS her; glemte å legge til at dere ikke har noe nært forhold..
Frøken Smilla Skrevet 29. august 2011 #3 Skrevet 29. august 2011 Omtrent sånn: Og så hadde jeg tenkt "hva pokker skal en gutt på 19 med ei jente på 13", og forsøkt å snakke fornuft inn i jenta. 11
meggie Skrevet 29. august 2011 #4 Skrevet 29. august 2011 Uh...Ikkjeee braaaa, for å uttrykke det kort. De er jo på helt forskjellige stadier, med mindre hun er kjempemoden, og dte tror jeg ikke er mulig egentlig....Han kommer til å tenke på festing, knulling, og kanskje utdanning hvis han er smart nok, hun tenker det er kult, er sikkert kåt, og så kan jeg vedde på at hun er urealistisk der det gjelder deres "fremtid"...Altså, det går jo fint med en sånn aldersforskjell, men det er mye lettere hvis de f.eks. hadde vært 23 og 29, synes ikke du? Hun bør jo selvfølgelig få lov til å være med han, hvis dere forbyr det så setter hun seg på bakbena, rømmer hjemmefra, elns...Så bare la de holde på, men si fra at alkohol e fyfy xD og at de skal beskytte seg xD De slår nok opp etter en stund, er nesten sikker på det
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2011 #5 Skrevet 29. august 2011 Da hadde jeg reintrodusert den gamle skikken med "anstand". Jeg kunne ikke hindret dem i å være sammen, men jeg kunne så visst hindret dem i å være alene. 7
meggie Skrevet 29. august 2011 #6 Skrevet 29. august 2011 Ingen god løsning, spør du meg. Da tar de og puler på en offentlig do, en park, skog elns
AnonymBruker Skrevet 29. august 2011 #7 Skrevet 29. august 2011 Ingen god løsning, spør du meg. Da tar de og puler på en offentlig do, en park, skog elns Med en anstand vil de ikke få mulighet til å "pule på en offentlig do, en park, skog elns", fordi de vil aldri være alene.
meggie Skrevet 29. august 2011 #8 Skrevet 29. august 2011 Tror ikke det er mulig å sende en anstand med de hvor enn de skal. Da sniker de seg ut midt på natten. Jeg er fjortis selv, så jeg vet nok hvordan hun kommer til å tenke hvis man forbyr dem noe^^
^me^ Skrevet 29. august 2011 #9 Skrevet 29. august 2011 (endret) hvis 2 personer har bestemt seg for å pule gjør de det hvor som helst, typen på 19 vet sikkert om en bra plass. hadde jeg vært mammaen her hadde jeg prøvd å snakke med datteren min om forskjellen på en 19åring og en 13 åring samt bruk av prevensjon og sagt at hvis hun ønsket kunne vært med henne til legen og få tak i p-piller og håpt på at hun tok til seg dette. hun vil sikkert ikke høre på meg men da vet hun at jeg er skeptisk og bryr meg om hennes eget beste (det synes jeg er bedre enn å ikke bry seg i det hele tatt). men jeg ville ikke gjort noe for at hun ikke fikk se ham, det ville ødelagt mitt forhold til henne vil jeg tro.. Endret 29. august 2011 av ^me^
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2011 #10 Skrevet 29. august 2011 Hun sier hun elsker han og at han er det beste som har skjedd henne. Hun sliter en del med spiseforstyrrelser og angst, og han er den eneste som skal ha klart å "nå" henne -TS
AnonymBruker Skrevet 29. august 2011 #11 Skrevet 29. august 2011 Etter å først ha snakket med datteren min, så ville jeg ha tatt meg en prat med typen på 19år og spurt han hva i h*****e han holder på med?! (Og at han burde være fullstendig klar over at jeg anmelder han for voldtekt hvis jeg får vite at de har sex før hun er 16år! ) 3
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2011 #12 Skrevet 29. august 2011 Etter å først ha snakket med datteren min, så ville jeg ha tatt meg en prat med typen på 19år og spurt han hva i h*****e han holder på med?! (Og at han burde være fullstendig klar over at jeg anmelder han for voldtekt hvis jeg får vite at de har sex før hun er 16år! ) Jeg vil ikke anmelde han for å ha hatt sex med henne hvis jeg ikke er 100% sikker, selv om jeg tviler sterkt på at de ikke har det.. Jenta er forresten utrolig vanskelig, sint på oss (meg og faren) hele tiden, og respekterer ikke det vi sier
Jannu Skrevet 29. august 2011 #13 Skrevet 29. august 2011 Siden hun sliter med spiseforstyrrelser, ville jeg prøvd på hjelp hos Bup om hun ikke allerede får det. Hun vil ikke høre på dere, men kanskje hun kan ha nytte av å snakke med noen andre. Jeg hadde også tatt en prat med denne fyren, og gjort det helt klart at jeg ville anmeldt om jeg trodde de hadde sex. Du kan jo aldri bli helt sikker (siden dattera ikke vil si stort), men her må man følge magefølelsen tror jeg. 2
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2011 #14 Skrevet 29. august 2011 Siden hun sliter med spiseforstyrrelser, ville jeg prøvd på hjelp hos Bup om hun ikke allerede får det. Hun vil ikke høre på dere, men kanskje hun kan ha nytte av å snakke med noen andre. Jeg hadde også tatt en prat med denne fyren, og gjort det helt klart at jeg ville anmeldt om jeg trodde de hadde sex. Du kan jo aldri bli helt sikker (siden dattera ikke vil si stort), men her må man følge magefølelsen tror jeg. Hun nekter oss i å treffe han, hun har bare fortalt kort om hva han heter osv
Skylight Skrevet 29. august 2011 #15 Skrevet 29. august 2011 Jeg tror det blir viktig å erkjenne at det er ikke så mye dere som foreldre kan gjøre noe med at de faktisk er blitt sammen, men det er selvsagt en kamel å svelge. Får hun erkjennelse for det valget hun har tatt så vil hun kanskje bli mindre sinte på dere. Dette betyr ikke at dere skal slutte å bry dere, gi henne råd og sette grenser ettersom dere fortsatt har ansvar for henne og hun fortsatt bor hjemme. Men jeg tror det er viktig å vise at du respekterer det valget hun har tatt, at hun har tatt et valg, men at du kan fortelle henne hva du faktisk synes om det. Jeg husker godt tilbake til den tiden hvor jeg begynte å gjøre som jeg selv ville. Heldigvis hadde jeg foreldre som godtok de meningene jeg hadde selv om de kunne si seg uenige. Jeg tror jeg slapp unna pubertetskrisen og kranglene hjemme på grunn av det.
Gjest NozMonster Skrevet 29. august 2011 #16 Skrevet 29. august 2011 hva mener du med en "gutt" på 19 ts? "gutt"? jeg ville nok sannsynligvis ikke tillate det om det var min datter! da skulle jeg jaffal ha blitt rimlig godt kjent med gutten! en 19 og en 13 åring er trossalt på rimlig 2 forskjellige stadier i livet, og jeg hadde vært veldig redd for at denne gutten kom til å såre datteren min ganske betydelig når som helst! 1
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2011 #17 Skrevet 29. august 2011 Jeg aner rett og slett ikke hva jeg skal gjøre.. -TS
^me^ Skrevet 29. august 2011 #18 Skrevet 29. august 2011 Jeg aner rett og slett ikke hva jeg skal gjøre.. -TS uff, jeg tror jeg hadde tatt en telefon til BUP jeg i morgen
DBM Skrevet 29. august 2011 #19 Skrevet 29. august 2011 Med så stor aldersforskjell så ville jeg sørget for at de ikke hang sammen, på en eller annen måte. 1
Gjest Survival Skrevet 29. august 2011 #20 Skrevet 29. august 2011 Det hadde ikke overrasket meg. Det er veldig vanlig nå til dags. Hva jeg hadde tenkt videre hadde vært avhengig av hvor moden gutten og jenta var, og på hvilket stadie i livet (jobbsituasjon, bosituasjon, bagasje og fortid) de befant seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå