Gå til innhold

Venn gift med engelsk dame

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legger denne her jeg, så får den heller flyttes.

Min barndomsvenn giftet seg for to år siden med en dame i England. Hun har ett barn fra tidligere, og de har et barn sammen (grunnen til at han flyttet dit og giftet seg med henne)

Er det noen som vet hva slags rettigheter han har i forhold til deres felles barn, hvis det blir skilsmisse? Barnet har både engelsk og norsk pass.

Eventuelt, er det noen som vet hva han har rett på av hjelp, om hele familien flytter til Norge?

...Om ingen vet, er det noen som aner hvor jeg kan finne ut av dette, en nettside eller liknende?

:lete:

Skrevet

Hvis de nærmer seg et brudd, så vil vel aldri konemor med barn bli med til Norge. Han kan vel genrelt glemme å flytte til Norge igjen sammen med de, siden hun også har ansvaret for et barn fra før, som jo også har en far.

Blir de skilt, har han ingen rett til å ta med seg felles barn og flytte til Norge uten mors samtykke. Og så små barn vil han aldri få flyttet så langt fra andre forelderen.

Skrevet

Takk for svar.

Hvis de blir med til Norge, så er det mer for å unngå skilsmisse (han vantrives i England).

Faren til hennes barn har aldri vært i bildet.

Jeg tenker på rettigheter i form av dagpenger, barnebidrag, og sånne ting. Om det er England eller Norge som fikser det når familien bor i Norge? Oppholdstillatelse, alle sånne ting.

TS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...