Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på dagpenger hos nav. Jeg har nå endelig fått en vikar jobb, jobber foreløbig nesten hver dag, men bare 5 timer. Vet ikke hvordan det blir framover, men det er en start. Får heller ikke så bra betalt, men en jobb er jobb. Uansett så lurer jeg på om jeg blir trekt i dagpenger nå fremover når jeg fyller ut de dagene jeg har jobbet nå(meldekort) Hvor mye isåfall? Og bør jeg slutte å sende meldekort hvis jeg jobber hver dag? Jeg leter ivrig etter en fast jobb da kan jeg vel gjøre meg ferdig hos nav. Hva bør jeg gjøre? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må fylle inn alle timene du jobber. Du vil miste dagpengene med så stor stilling.

Skrevet

Du fyller ut hvor mye du jobber på meldekortet, og nav regner ut hvor mye du skal trekkes/evt om dagpengene bortfaller.

Selv om dagpengene bortfaller, så bør du fortsette å fylle ut meldeskjemaet, sålenge du fortsatt ønsker å stå som arbeidsøker.

Skrevet

Fyll i meldekortet som vanlig og oppgi antall timer du jobber. Du kan jobbe inntil 50 % før dagpengene bortfaller helt en periode. Hvis du jobber mindre enn 50 %, reduseres dagpengene alt etter hvor mye du jobber. Hvis du har to perioder der du jobber mer enn 50 %, mister du dagpengene helt og må eventuelt søke på nytt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...