Gå til innhold

Han tror alle jenter er drama queens og "styr"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg dater en som har tydelig gitt uttrykk for at han er redd for å binde seg i et forhold. Damene han er venner med/er eks med, er fjortisser i huet, og lager mye drama og oppstyr. Type slenger med leppa, lager krangler bare fordi de kjeder seg, overdramatiserer når de skal fortelle ting, kort sagt - damer over 20 men ganske umoden i oppførsel.

Jeg dermot, er en kvinne. Ikke en umoden jente som føler et behov for å lage oppstyr runt meg og min person. Han ahr selv sagt jeg virker veldig annerledes enn de jentene han er vant til.

Men jeg blir nesten litt sint når han kommer med utsagn som starter med "alle damer er sånn", "det blir ALLTID styr å være sammen med ei dame", når han tydeligvis drar alle under en kam.

Jeg vurderer nesten å avslutte datinga fordi jeg 1) ikke orker prøve å overbevise han om at ikke alle damer er fra hans erfaring og slettes ikke jeg og fordi 2) jeg prøver så godt jeg kan å vise hvem jeg er uten at det virker som det betyr såå mye (kanskje han tror jeg faker, og at jeg også i bunn og grunn er som "alle de andre".

Burde jeg la denne mannen og sine forvrengte kvinnesyn være i fred?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt svar: ja. Har selv vært i et slikt forhold, og uansett hvor mange ganger jeg beviste at jeg overhodet ikke var som "alle andre", hjalp det dessverre ikke. Jeg tror det er like greit å avslutte forholdet først som sist, for du ender bare opp med å skuffe deg selv.

Skrevet

hmmm er ikke dette drama og styr!?!?

• Liker 3
Skrevet

I følge han selv var eksen ei som plutselig kunne dra fram ting helt ut av det blå, bare fordi det hadde vært kjedelig for henne. Hun løy så andre rundt dem også reagerte, hun likte ikke at han var med kompisene, kort sagt alt sånne dramagreier jeg selv forbinder med veldig unge, usikre jenter.

Jeg tar livet med ro. Har fortalt han at jeg ikke stresser med noe forhold fordi det er viktig for meg å vite hvem jeg eventuelt innleder et forhold til. At det er viktig å være individer selv om man er i et forhold, at det er viktig med space. Jeg har selv vært i forhold der jeg følte meg kvalt og ikke fikk nok space.

Ut i fra hva han forteller, er det jo sånn han også vil ha det. Men det hjelper jo fint lite, hvis han allerede har bestemt seg for at "jenter er no' herk å leve med" :klo:

Skrevet

Fyren høres ikke smart ut for å si det sånn. Dater kvinner, men vil ikke binde seg fordi kvinner er noe herk. Hvor er logikken!?!?

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke orket å ha noe forhold til en slik fyr fordi 1) han slenger dritt om eksdamene sine og 2) jeg hadde ikke giddet å måtte være nødt til å forholde meg til dem.

Skrevet

Jeg må si jeg skjønner ham. Det er faktisk mange kvinner som er slik han beskriver, og av og til blir man skikkelig lei, inntil man plutselig husker at ikke alle er like. Han har sikkert hatt mange dårlige erfaringer, og er ærlig nok til å si at han er redd for å binde seg. Det er det utgangspunktet du har, og må ta et valg ut i fra det.

• Liker 2
Skrevet

Menn som tror alle kvinner er sånn, kan man ikke forandre, dessverre. De går bare og venter på at man skal gjøre noe som bekrefter at man er "som alle andre", og da går man på tærne hele tida for å vise hvor normal og lite drama man er, før man plutselig sprekker, og så får han bekreftet alle sine verste fordommer.

• Liker 5
Skrevet

Slik er det desverre ofte med de som har "brent" seg i tidligere forhold. For noen mer berettiget enn for andre. Her må du jo nesten vurdere om dette er no du vil prøve å jobbe deg gjennom eller gå. Om det er noen man virkelig passer sammen med, så kan en jo prøve litt.

Men motparten har jo også et ansvar for å tilnærme seg nye partnere på en så fordomsfri måte som mulig. Hvis ikke blir det vanskelig å lage et godt fundament for forholdet.

Gjest Michelle82
Skrevet

Han her er en frosk, og i motsetning til i eventyrene blir aldri frosker til prinser uansett hvor mange tungekyss du gir han.

Skrevet

Alle damer er ikke drama queens og "styr" fordi om du er det!

Gjest Cuntzilla
Skrevet

Enig med KateW, er han hellig overbevist om dette så er det ikke så lett å overbevise han.

Ikke noe jeg hadde giddet heller, han hadde vel dratt "damer er så dramatiske"-kortet første gang jeg reagerte på et eller annet - uansett om jeg generelt sett er verdens mest chill dame. Og da hadde jeg ikke vært mye chill lengre..

Hadde bare sagt til han at jeg ikke var interessert i å date lengre fordi jeg syntes han var litt vel overdramatisk og styrete..;) Er en avslappet dame som foretrekker avslappet dating og forhold, er ikke interessert i en fyr som stresser og konstruerer problemer som ikke har vist seg engang.

Og spesielt ikke når de er basert på at jeg har innovertiss. Se meg, ikke eksen din/venninnene dine/fordommene dine.

Skjønner noen folk har litt modning de må gjøre og litt bagasje de må bli kvitt, men hadde jeg vært interessert i å drive med attføring så hadde jeg jobbet i NAV.

Drit i han, hvis han synes damer er så styrete så synes jeg han skal få slippe :fnise:

• Liker 3
Skrevet

Å, jeg syns det høres ut som det er HAN som er dramaqueen og styr jeg... :gjeiper:

• Liker 2
Skrevet

Ikke noe jeg hadde giddet heller, han hadde vel dratt "damer er så dramatiske"-kortet første gang jeg reagerte på et eller annet - uansett om jeg generelt sett er verdens mest chill dame. Og da hadde jeg ikke vært mye chill lengre..

= drama queen :smoke: hehe

Skrevet

Hvorfor ikke bare sette hendene på hofta og fortelle fyren at: "Ja, alle kvinner er drama og styr, alt du kan gjøre er å finne ei med større eller mindre grad av det. Sånn er kvinner. Liker du det ikke, får du kontakte NAV og bli omskolert til homse.

Det er like pes når jenta har hatt så mange herrebesøk at hun deler ut forutinntatte stigmata. Dette er et resultat av politisk og mediestyrt rikspromiskuøsitet - at det i vår kultur skiftes partner oftere enn sokker.

• Liker 2
Gjest Cuntzilla
Skrevet

= drama queen :smoke: hehe

Hehe. VIL han absolutt ha drama så skal han få det :fnise:

Skrevet (endret)

Hehe. VIL han absolutt ha drama så skal han få det :fnise:

Det man ikke vil ha er kravstore og bortskjemte kvinnfolk. Og alt pes og drama det medfører.

Endret av Steinar40
Gjest Eurodice
Skrevet

Det man ikke vil ha er kravstore og bortskjemte kvinnfolk. Og alt pes og drama det medfører.

Det beste mannen kan gjøre så snart han blir utsatt for det, er å bakke unna fort som fy, og ikke bruke både vinter og vår på å bestemme seg og håpe på mirakler.

• Liker 2
Skrevet

Nei.

Jeg synes det virker rasjonelt, og problemstillingen er reell.

En hel del menn har dessverre så forutinntatte holdninger og forestillinger om kvinner, at de rett og slett ikke oppfatter adferden til dem de møder på en realistisk måde. Jeg er ikke så begeistret for sånne menn. Og før noen spiller ud kjønnsargumentet kan jeg godt si at det findes slike kvinder også. Jeg er ikke så begeistret for dem heller.

Jeg foretrekker å forholde meg til mennesker som er villige til å revurdere sine holdninger og oppfatninger i takt med hva de opplever.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...