Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slik er situasjonen, jeg har jobbet i en dagligvarebutikk, snart 3 1/2 år. Som deltidsansatt og med en arbeidskontrakt som sier 4.5 time i uka. Ganske vanlig i en så kynisk bransje, har egentlig ikke hatt noe å klage på. Tidligere har jeg fått jobbe nok til at jeg greier meg, 4-5 dager i uka.

Saken er slik at etter sommerferien så har det blitt alt for mye folk, jeg har nå kun 2 faste dager i uka. Detta er ikke nok til at jeg greier meg, har leilighet som jeg leier og utgifter. Begynt å søke jobber andre steder, men sånt kan ta tid.

Så jeg lurer på om det fins noen muligheter for at nav kan hjelpe meg, vil ikke bli arbeidsledig.Hadde gått rett i veggen om jeg ikke hadde hat noe å gjort, men hvordan fungerer det med dagpenger fra nav? Går det ann at jeg forsatt jobber mens jeg mottar dagpenger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke motta dagpenger mens du jobber pga mindre vakter nei.

Skrevet

Man kan jobbe inntil 50 % og få dagpenger for resten.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du har en reduksjon på mer enn 50% av din arbeidstid, kan du søke dagpenger.

Gjest otrivin
Skrevet

Kanskje du kan få støtte til husleie og slikt på husbanken.no? Sjekk det ut :)

Gjest ms_kwang
Skrevet

Du kan jo også høre med sosialen også da.

Eventuelt søke for bostøtte,økonomisk støtte alt etter hva du trenger :)

Skrevet

NAV vil gå ut fra din normalarbeidstid og se om du nå har fått denne tida redusert med mer enn 50%. Da vil du kunne få dagpenger. Bedre å søke og få avlsag enn å ikke gjøre et forsøk.

Skrevet

Men de går vel etter hva som er fastsatt arbeidstid? Ikke ekstravakter? Hvis arbeidskontrakten sier 4,5 timer så må denne vel være redusert til 2 timer for at dette her skal være reelt? Kanskje du klarer krangle deg fram ved og vise frem lønnslipper fra når du har jobbet mye.. Jeg ville prøvd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...