Gå til innhold

Hvor viktig for deg er det å ha en trent/stram kropp som er fin å se på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva må du ofre for å oppnå dette?

Er det verdt det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke så viktig. Jeg vil ha en kropp som fungerer bra, og jeg vedlikeholder den med glede i skog og mark. Ofrer ikke annet enn tv-titting.

• Liker 2
Skrevet

for å ha noe å se på føler jeg ikke det er viktig, men(!!) for kroppens/helsa sin del og for selvfølelsen syns jeg det er viktig å ha en ok vekt og figur. jeg vil være frisk og sunn og føle meg bra, hvem vil vel ikke det?:)

Skrevet

Trene 4-5 ganger i uka, bare unne seg godteri på lørdager. Nei det er ikke verdt det.

• Liker 1
Skrevet

For meg er det viktig å føle meg vel med meg selv...føler ikke jeg ofrer noe. Jogger 35 minutter daglig og spiser sunt. Kroppen holder seg frisk og sunn; Bonus: Stram og fit kropp :jepp:

Skrevet

Er ikke så flink å trene at det gjør noe, men liker godt å gå tur i marka. Jeg spiser hva jeg vil, og siden jeg bor i nord så blir det MYE fisk ;) Godteri blir det ikke så fryktelig mye av, men er veldig glad i brus :sjenert: Men er veldig fornøyd med kroppen min som den er, holder meg stødig på vekten uansett.

Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg er på vei til en bedre kropp selv, og syns ikke at jeg "ofrer" noe som helst ved å trene ofte, spise variert og holde godteri til lørdager.

Selvsagt er det verd det, å være fornøyd med sin egen kropp er viktig.

Skrevet

Det er klart det er viktig å være fornøyd med seg selv, men betyr det at man må være veltremt og slank, tynn med store pupper, ha modellkropp? Synes det er veldig mye fokus på kropp i dette samfunn.

Og det er vel her det ligger, gjør man det for seg selv eller andre? Vil man føle seg vel meg seg selv, tenker på egen helse, er det derfor man evt trener og spiser sunt? Eller er det fordi man er opptatt av hva andre synes om en?

Jeg skal være ærlig å innrømme, for min egen del, at det er en blanding. Med vekt på det siste faktisk, og slik tror jeg mange har det. Det er veldig få som ikke bryr seg om hva folk mener om ens kropp og utseende. Og dette er ingen god ting.

• Liker 1
Skrevet

viktig for meg at kroppen ikke blir slapp... får panikk når jeg får litt mage hehe..

Spiller litt fotball, jogger og trener styrke innimellom. Spiser passe usunt egentlig, men godis kun 1-2 ganger annenhver uke.

Skrevet (endret)

For meg er det viktig med en sterk kropp som følge av en ryggskade og følgende operasjon. Så for å holde smerter og betennelser i sjakk er jeg avhengig av å trene.

Står opp tidlig, sykler 2 mil hver dag, tar styrke på mage, rygg, armer og bein etter sykkelturen. Ofte lengre sykkelturer på helg og fridager.

Bonusen er mindre smerter og stram kropp :gjeiper:

Ang kosthold så følger jeg lchf-varianten..(men har litt ekstra karber inn siden jeg trener mye)

Endret av maya76
Skrevet

For meg er det viktigere å være ett sunt forbilde fr dattera mi, jeg vil holde følge med henne i årene fremover, herje med henne uten å bli sliten, ha godt humør og orke å være tilstede! :) kroppen min ser ikke ut, men jeg har aldri vært så stolt over den som nå, jeg er sprekere enn noen sinne og kroppen funker! :)

• Liker 1
Skrevet

Det VELDIG viktig for meg :)

Ofrer tid, i form av at jeg tilbringer x-antall timer av uken på treningssenter. Derav ofrer jeg noe sosialt liv fordi jeg ofte ikke har tid til annet enn jobb og trening de dagene jeg jobber.

Ofrer også det å kunne spise hva jeg vil, men dette føler jeg egentlig ikke er et offer, da jeg ikke lenger føler behov for å spise usunne ting.

Ja, ofrene er verdt det!

Skrevet

Det betyr nesten alt for meg, desverre.

Prøver å endre tankegangen da, prøver å ikke telle kcal men tenke på hjertet.

Jeg trener veldig mye, og det går utover det sosiale og hverdagen min. Jeg jogger/går ca 6-8mil i uken og trener styrke av overkropp tre ganger i uken. 1.oktober skal jeg på treningsstudio for første gang på to år :O Hjelpes!

Skrevet

For meg er dette veldig viktig. Ikke bare er det morsommere å prøve klær i klesbutikker; men først og fremst så føles det utrolig godt å kjenne at treningen bidrar til en god holdning og sterke muskler.

Nå har jeg vært litt opp og ned fra trening det siste året, men startet igjen for fullt nå i sommer. Det er så deilig, og slik det begynner å bli igjen nå føles det som jeg kan løpe opp trapper og jeg føler meg alltid frisk og opplagt. En slik lett følelse uteblir når jeg ikke trener og føler meg mer "dvask".

Skrevet

En trent/stram kropp er ganske subjektivt...men å ofre?

Tja, la oss se: mange velger å ofre 30 minutters tv-titting hver dag. Mange velger å ofre 1,5 times tv-titting 3-4 ganger i uken, og noen velger en livsstil med minimal tv-titting for å være ute i skog å mark + treningssenter.

Ingenting galt med tv-titting, kan være god underholdning. Men hva har man igjen for å ligge flat ut på sofan å stirre på tv`en? Og hva har man igjen for å være aktiv?

Jeg liker også å se på tv, men bytter den gladelig bort endel ganger iløpet av uken for at jeg skal få mere energi, møte andre som også vil få mere energi. Sove bedre, mange føler bedre velvære, indre ro. Humøret holder seg mere på den positive siden kontra den negative (unntak vil det bestandig være).

• Liker 2
Gjest otrivin
Skrevet

Nå får jeg ikke lov å trene da, selvom jeg har lyst. Elller går/jogger med hunden og tar situps, men har egentlig ikke lov :lur:

Men kroppen min er trent og stram og har "alltid" vært det fordi jeg trente helt sykt mye frem til jeg var 14-15 og BANG gikk på en smell med skader osv. Så akkurat nå ofrer jeg jo ingenting, og om jeg hadde trent hadde jeg ikke følt jeg ofret for jeg har jo lyst.

Gjest Tigress
Skrevet

Eg ofrer moglegheiten til å ete alt eg vil i dei mengdene auga synest er greitt, men det viktigaste er å ha ein kropp som funkar, og så er det fint at det gjer at han ser ok ut også.

Skrevet

Synd å se folk her faktisk ofrer det sosiale.. Hva med å legge en fjelltur eller noe i programmet med venner på slep? Er noe av det hyggeligste man kan gjøre sammen.

Skrevet (endret)

For meg er det ganske viktig, fordi jeg føler meg veldig bra sånn.

Nå har jeg aldri vært noe annet enn slank & stram, så jeg vet ikke hvor mye det ville brydd meg om jeg ikke var det.

Føler egentlig ikke jeg ofrer noe som helst, spiser når jeg er sulten, stopper når jeg er mett og syns det er ganske gøy å trene.

Innlegg endret som ledd i rydding

SportyShorty, mod

Endret av SportyShorty
Skrevet

Som en nevnte tidligere, så er det for min del også en blanding mellom hva jeg selv føler, og hva andre mener. Har alltid hatt lyst på en stram og "digg" kropp, har bare aldri giddet å jobbe for det. Er kun det siste halvåret jeg har innsett at det må jobbes for. I begynnelsen følte jeg at jeg ofret MYE. Men nå når resultatet har kommet, er jeg glad for jobbingen. Likevel synes jeg egentlig ikke det er verdt det, føler jeg er over gjennomsnittet glad i godteri og junk, har vært og er hardt å holde meg unna/begrense meg :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...