AnonymBruker Skrevet 29. august 2011 #1 Skrevet 29. august 2011 Tenker da på usunn mat/godis, eller andre usunne ting.
emilja Skrevet 29. august 2011 #2 Skrevet 29. august 2011 Tenker da på usunn mat/godis, eller andre usunne ting. Jeg er opptatt av å være sunn men sier til meg selv at man må nyte livet mens man har det, så blir ofte at jeg kjøper meg sjokoladekjeks eller noe småtterier 1 til 2 ganger i uka....
Rainbow Skrevet 29. august 2011 #3 Skrevet 29. august 2011 Eh...hver dag! Men prøver å bli bedre, da. Tror jeg må slutte tvert og ha en skikkelig fæl avvenningsperiode (som jeg hadde en gang for noen år siden, da slutta jeg i et år), for ellers er det så vanskelig å begrense seg med sjokolade og godteri, må ha litt hver dag. Men klarer heldigvis noen dager uten.
tutteliten Skrevet 29. august 2011 #4 Skrevet 29. august 2011 en gang i uka, og det er lørdag! spiser masse godteri på kvelden!
Gjest Cosette Skrevet 29. august 2011 #5 Skrevet 29. august 2011 Har ingen regler på dette, annet enn at det skal være balanse. Jeg drikker gjerne caffe mocca flere ganger i uken og spiser kake hver gang jeg er på kafé. Chips er obligatorisk på fredagskvelden, og det blir gjerne noen sjokoladebiter eller litt salt lakris etter middag. Men jeg spiser også mye fisk, grønnsaker og grove kornsorter, og er fysisk aktiv. Jeg er opptatt av å få i meg det jeg trenger, samtidig som jeg er avslappet ift kosthold og nyter det livet har å by på. Har en utmerket helse med denne livsstilen, og er slank som en sylfide. Psykisk har jeg det også best slik.
Ethereal Skrevet 29. august 2011 #6 Skrevet 29. august 2011 Jeg spiser sunt og normalt til hverdags. Mye makrell i tomat, kalkunskinke, laks, yoghurt, knekkebrød, grovt brød, musli osv., så hverdagsmaten kan jeg på ingen måte definere som usunn. Men jeg er også veldig glad i sjokolade, og dersom jeg kan spiser jeg gjerne hver eneste dag. Hvis jeg har sjokolade i hus, så spiser jeg det, men jeg er heldigvis ikke så avhengig at jeg må dra på butikken kun for å kjøpe godteri.
Surriball Skrevet 29. august 2011 #7 Skrevet 29. august 2011 Jeg tror jeg spiser noe godt omtrent hver dag. En kakebit, en kopp kaffe, noe smått godteri, kanskje ei lefse... Men jeg spiser sunt til vanlig, og prøver å ha et variert kosthold. Jeg har dessuten vokst opp med "ettermiddagskaffe", som består av fyr i peisen, kaffe i koppen og noe godt attåt (lefse, kjeks, en bolle, et stykke kake, knekkebrød med ost, det man har lyst på). Så jeg syns det er viktig å unne seg noe godt, for det øker livskvaliteten Alle i min familie er slanke!
Hoppetaujenta Skrevet 29. august 2011 #8 Skrevet 29. august 2011 (endret) Jeg unner meg ting både rett som det er og har ikke dårlig samvittighet. Endret 29. august 2011 av Margareth
Gjest *Maja* Skrevet 29. august 2011 #9 Skrevet 29. august 2011 Jeg spiser sjeldent usunt, så de dagene jeg får cravings så unner jeg meg noe ekstra...som oftest blir det når jeg går på kinoe eller noe lignende. Det blir sjeldent mer enn 1 gang i uka uansett...
Gjest Daenerys Skrevet 29. august 2011 #10 Skrevet 29. august 2011 Har unnet meg en del i hverdagen, men for et par uker siden sluttet jeg med dette og innførte lørdagsgodteri igjen Det fungerer til nå veldig bra, jeg har ikke lyst på mye når jeg først spiser det. Spiste vel 50 gram mørk sjokolade denne lørdagen, og det holdt!
Vera Vinge Skrevet 29. august 2011 #11 Skrevet 29. august 2011 (endret) Jeg får aldri dårlig samvittighet for noe jeg spiser, men nå er kostholdet mitt sunt til vanlig, så jeg spiser det jeg har lyst på når jeg har lyst på noe usunt. Men det regulerer seg greit selv, siden jeg sjelden har søtsug og tiltrekkes smaksmessig mer av lett mat enn kaloririk mat, så jeg går ikke rundt og tenker på godteri, potetgull og kaker i hverdagen. Jeg har også siden jeg var barn vært vant til å ta meg en frukt hvis jeg får lyst på noe utenom måltidene og jeg spiser meg alltid mett til måltider sånn at jeg ikke er så mye småsulten. Endret 29. august 2011 av Vera Vinge
AnonymBruker Skrevet 29. august 2011 #12 Skrevet 29. august 2011 Jeg unner meg noe når jeg har lyst på. Nå må det sies at jeg spiser sunt til daglig og får jeg lyst på f.eks. sjokolade så spiser jeg bare 2-4 biter. Av is går det en kule eller to. De kalorimessige utskeielsene betyr nada i hverdagen så jeg nyter de med glede. PS. Jeg har ikke et vektproblem og har aldri hatt heller.
Belle de Jour Skrevet 29. august 2011 #13 Skrevet 29. august 2011 Jeg prøver å holde det til en gang i uka. Jeg kjøper aldri godteri, og føler sjelden behovet. Spiser sunn og variert mat fra før av, og koser meg med det:) Så det jeg spiser har jeg ikke dårlig samvittighet for. Det blir oftest utskjeielser i forbindelse med noe sosialt, som at vi drar på kafé, det blir servert noe på vors el.
Smores Skrevet 29. august 2011 #14 Skrevet 29. august 2011 (endret) Tidligere spiste jeg akkurat det jeg ville, når jeg ville. Etter en god del utskeielser (mat, ikke godteri), sa jeg stopp. Så nå blir det kun godteri én dag i uken. Ellers kunne jeg nok ha spist godteri hver dag, er jo så godt :gjeiper: Endret 29. august 2011 av Smores
The Kitten Skrevet 29. august 2011 #15 Skrevet 29. august 2011 Jeg lar meg ha så mange utskeielser i hverdagen som jeg vil, uten dårlig samvittighet. Nå skal det sies at jeg for det meste spiser sunt. Mye grønnsaker, frukt, bær, kornblandinger, nøtter, frø, grovt brød, yoghurt, soyamelk, fisk flere ganger i uken.
Gjest fireflies Skrevet 29. august 2011 #16 Skrevet 29. august 2011 Jeg prøver å holde meg til å kun spise godteri én gang i uka, men jeg skal ærlig innrømme at jeg ofte kan sprekke. Da får jeg dårlig samvittighet etterpå, i tillegg til at jeg føler meg ekkel.
Dancingqueen Skrevet 29. august 2011 #17 Skrevet 29. august 2011 Prøver å dytte alle former for utskeielser til helgen, som oftest lørdag. Da pleier jeg ofte å kose meg med en film, eller et par episoder av en serie jeg ser på, mens jeg nyter utskeielsen fullt ut! Prøver å gjøre disse "utskeielsene" litt mer sunne da, som for eks. er jeg helt gaal etter 86% mørk sjokolade, det er noe av det beste jeg vet (ikke akkurat sunt, men mørk sjokolade skal jo være bra for både kropp og sjel)! Den føler jeg at jeg kan spise litt ekstra av. Noe jeg har vanskelig for å holde meg unna er Dream isen, den med belgisk sjokolade. Den er jo heelt himmelsk!! Prøver å lure hjernen inn på den tanken at frukt og grønt kan være like bra utskeielser det også, men det fungerer ikke alltid så bra...
Envy Skrevet 29. august 2011 #18 Skrevet 29. august 2011 har spisedag på lørdager, så da skeier jeg ut så mye jeg vil, MEN, det som er så digg er at når man har et strengt kosthold resten av uka får man ikke lyst på sjokolade og potetgull på lørdag heller :happy:
Dancingqueen Skrevet 29. august 2011 #19 Skrevet 29. august 2011 MEN, det som er så digg er at når man har et strengt kosthold resten av uka får man ikke lyst på sjokolade og potetgull på lørdag heller :happy: Så sant!!
AnonymBruker Skrevet 29. august 2011 #20 Skrevet 29. august 2011 Skeier aldri ut med godteri. Potetgull, sjokolade og vingummigreier , det klarer jeg egentlig ikke mye av. TIl nøds blir det en kindersjokolade eller 2, 1 gang i måneden. Jeg spiser dog litt for mye til middag av og til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå