Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

I april/mai oppdaget jeg plutselig en helt skallet flekk like ved tinningen som var like stor som en femmer. Som jenter flest fikk jeg helt angst, for uansett hva jeg gjorde viste den skalla flekken. Jeg googlet og googlet etter hva det kunne være, og kom fram til at det måtte være alopecia (en såkalt autoimmun sykdom jeg aldri hadde hørt om før). Skjønte lite, for jeg er vanligvis frisk og rask og kun allergisk mot pollen, liksom.

Etter å ha gått rundt med en stygg hentesveis og hårklemmer pga den skallede flekken i en måned, leste jeg et par artikler på nett om at alopecia av og til kan skyldes jernmangel, og at det noen ganger kan hjelpe med omega-3. Jeg aner ikke om det var kjerringråd jeg kom over, men jeg kjøpte i hvert fall jerntabletter på apoteket + en stor boks Omega-3.

Har tatt én jerntablett om dagen, samt to Omega-3-piller, og nå har jeg nesten fått alt håret tilbake igjen.

Vet ikke om dette rådet kan hjelpe alle, og vet heller ikke om det er farlig å ta jerntabletter hvis du ikke har jernmangel, men jeg vil i hvert fall hjelpe andre jenter som var i like kjipe situasjon som meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær klar over at Alopecia kan være sånn at du mister håret og så vokser det ut igjen litt, for så å miste det igjen senere.

Så det er ikke sikkert du er kvitt det for gått...

Skrevet

Hei, jeg fikk det samme problemet for par år siden, jerntabletter etc, fungerte ikke på meg. Jeg fikk etterhvert flere flekker, men jeg hadde ikke problemer med å skjule det, da jeg har ekstremt tykt hår, til og meg legen jeg viste det til, mente jeg var heldige fordi håret mitt er så tykt. Jeg måtte ta medisinsk behandling. Tok det ca 3 ganger, etter det kom håret veldig raskt tilbake.

Forventet at det skulle skje igjen, da det er ganske vanlig at det kommer tilbake..men, har ikke kommet tilbake enda :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...