Gjest Adriane Skrevet 29. august 2011 #1 Skrevet 29. august 2011 Min forlovede (blir ikke vant til å kalle ham det, hehe) og jeg skal gifte oss neste år, på "feil side" av sommeren, så det er over et år til. Vi ønsker å gifte oss i utlandet, med bare forlovere og barna våre tilstede. Altså lite og intimt, og med minst mulig stress og mas, sånn at dagen blir koselig og sånn vi ønsker det (ikke sånn alle andre rundt oss ønsker det). Så har jeg kontaktet noen byråer for å få litt hjelp ang lokasjon osv. Det gjennomgående svaret er at hvis jeg gir dem et budsjett å gå utfra, så kan de fortelle meg hva de kan tilby innenfor det budsjettet. Forståelig nok. Det er bare det at jeg har filla peiling på hvor høyt et sånt budsjett bør/må være!? Noen som har noen idéer? Det som må/bør inngå i det budsjettet er: Overnatting 3-4 netter for brudepar, 1 tenåring, 1 barn og 4 voksne (forlovere med partnere)Frisør og makeup (inkl prøvetime)Brudebukett inkl blomst til brudgom og brudepikeEvt blomster/pynt til middagFotograf/videoVielse (borgerlig, i rådhus)Evt transport fra rådhus til der mottakelse/middag skal væreBryllupsmiddag, evt med en liten mottakelse først, inkl all drikke og dessertFrokost/brunsch dagen derpå ;-) (Kjole, sko etc etc ordner vi jo her på forhånd.) Vurderer også en form for utflukt enten dagen før eller dagen etter vielsen, sammen med forloverne og barna. Er det en god idé? Har jeg glemt noe da? Hvor høyt budsjett ville dere satt på dette?
Gjest Doh Skrevet 29. august 2011 #2 Skrevet 29. august 2011 Vel, det kommer jo helt an på hva dere er villige til å bruke på bryllupet. Dette kan jo koste alt fra noen titusen til flere hundre tusen. Så spørsmålet er hva dere kan, og er villige til å, bruke på det?
Gjest Adriane Skrevet 29. august 2011 #3 Skrevet 29. august 2011 Vel, det kommer jo helt an på hva dere er villige til å bruke på bryllupet. Dette kan jo koste alt fra noen titusen til flere hundre tusen. Så spørsmålet er hva dere kan, og er villige til å, bruke på det? Vel, Doh, flere hundre tusen på et sånt bryllup tror jeg jaggu man skal jobbe hardt for å få til. Det sies iflg en artikkel jeg fant at et bryllup med 70 gjester, hvor det ikke er spart på noe, koster ca 200.000,- ;-) Så vi er nok langt unna mange hundre tusen, for å si det sånn. Hvis jeg hadde et begrep om hva vi kan/er villige til å bruke på det, så ville jeg jo gitt den summen til byrået, som så kom med et forslag på hva de kan få til for den summen ;-) Det er derfor jeg håpet på noen rimelig fornuftige svar her inne av andre som også har planlagt eller planlegger bryllup, og dermed kanskje har en liten formening om hva ting koster ;-)
Gjest Doh Skrevet 29. august 2011 #4 Skrevet 29. august 2011 Vel, Doh, flere hundre tusen på et sånt bryllup tror jeg jaggu man skal jobbe hardt for å få til. Det sies iflg en artikkel jeg fant at et bryllup med 70 gjester, hvor det ikke er spart på noe, koster ca 200.000,- ;-) Så vi er nok langt unna mange hundre tusen, for å si det sånn. Hvis jeg hadde et begrep om hva vi kan/er villige til å bruke på det, så ville jeg jo gitt den summen til byrået, som så kom med et forslag på hva de kan få til for den summen ;-) Det er derfor jeg håpet på noen rimelig fornuftige svar her inne av andre som også har planlagt eller planlegger bryllup, og dermed kanskje har en liten formening om hva ting koster ;-) Hvis det er sånn at har tenkt å svare de som prøver å hjelpe deg tror jeg ikke du får mange svar
Gjest Adriane Skrevet 29. august 2011 #5 Skrevet 29. august 2011 Hvis det er sånn at har tenkt å svare de som prøver å hjelpe deg tror jeg ikke du får mange svar ?? Hva var galt med svaret mitt til deg?
Gjest Doh Skrevet 29. august 2011 #6 Skrevet 29. august 2011 Mulig det ikke var ment sånn, men virket veldig nedlatende. Jeg prøvde å svare men da skrev du at du var ute etter fornuftige svar. Takk for den liksom
Gjest Adriane Skrevet 29. august 2011 #7 Skrevet 29. august 2011 Mulig det ikke var ment sånn, men virket veldig nedlatende. Jeg prøvde å svare men da skrev du at du var ute etter fornuftige svar. Takk for den liksom Beklager, det var ikke sånn ment at ditt svar ikke var fornuftig! Jeg mente at JEG ikke har noen fornuftig formening selv, og håpet andre har. Beklager at jeg virket nedlatende, det var overhodet ikke meningen!
Gjest Doh Skrevet 29. august 2011 #8 Skrevet 29. august 2011 Beklager, det var ikke sånn ment at ditt svar ikke var fornuftig! Jeg mente at JEG ikke har noen fornuftig formening selv, og håpet andre har. Beklager at jeg virket nedlatende, det var overhodet ikke meningen! Ah, sånn ja. Er så lett å misforstå hverandre på nettet Men har dere funnet ut hvor dere vil gifte dere da(eller hvilket land hvertfall)?
Gjest Adriane Skrevet 30. august 2011 #9 Skrevet 30. august 2011 Ah, sånn ja. Er så lett å misforstå hverandre på nettet Men har dere funnet ut hvor dere vil gifte dere da(eller hvilket land hvertfall)? Uff ja, misforståelser oppstår fort på nett, selv om man forsøker å bruke smileys etc for å unngå det, hehe :-) Beklager igjen, er flau over at jeg ordla meg så dårlig! Det blir antakelig Italia. Evt Spania. Men Italia er mest sannsynlig.
Gjest Doh Skrevet 30. august 2011 #10 Skrevet 30. august 2011 Uff ja, misforståelser oppstår fort på nett, selv om man forsøker å bruke smileys etc for å unngå det, hehe :-) Beklager igjen, er flau over at jeg ordla meg så dårlig! Det blir antakelig Italia. Evt Spania. Men Italia er mest sannsynlig. Åh, det hørtes fantastisk ut Italia er jo ikke et veldig dyrt land så kanskje det holder med rundt 50.000. Det er jo endel for noen få dager men da har man vel også mulighet til å gå for litt luksus-løsninger. Og man skal jo unne seg litt luksus på bryllupsdagen sin
Gjest Adriane Skrevet 30. august 2011 #11 Skrevet 30. august 2011 Åh, det hørtes fantastisk ut Italia er jo ikke et veldig dyrt land så kanskje det holder med rundt 50.000. Det er jo endel for noen få dager men da har man vel også mulighet til å gå for litt luksus-løsninger. Og man skal jo unne seg litt luksus på bryllupsdagen sin Ja, er litt sånn "a dream come true" det, hehe :-) Vi vil ikke gifte oss i Roma da, der "alle andre" gjør det, men kanskje i en liten landsby et eller annet sted i Toscana f.eks. Har sjekket litt rundt, og det fins mange flotte steder! Spennende! :-) Okei :-) Og da har du ikke regnet med brudekjolen etc i den summen? Må bare spørre, for vi håper vel egentlig å få dette til litt billigere. Men det er klart, man kan fire litt på kravene, gjøre hår og sminke selv osv, så sparer man jo litt... På den annen side, er det jo stas å bli fiksa da, slippe å bekymre seg, hehe :-) Vi får nok tenke litt på det, regne litt på hva vi kan få til. Tusen takk for svar :-)
Gjest Doh Skrevet 30. august 2011 #12 Skrevet 30. august 2011 Ja, er litt sånn "a dream come true" det, hehe :-) Vi vil ikke gifte oss i Roma da, der "alle andre" gjør det, men kanskje i en liten landsby et eller annet sted i Toscana f.eks. Har sjekket litt rundt, og det fins mange flotte steder! Spennende! :-) Okei :-) Og da har du ikke regnet med brudekjolen etc i den summen? Må bare spørre, for vi håper vel egentlig å få dette til litt billigere. Men det er klart, man kan fire litt på kravene, gjøre hår og sminke selv osv, så sparer man jo litt... På den annen side, er det jo stas å bli fiksa da, slippe å bekymre seg, hehe :-) Vi får nok tenke litt på det, regne litt på hva vi kan få til. Tusen takk for svar :-) Kommer litt an på hvordan brudekjole du vil ha. Får lett en til rundt 5000 kr inkludert alt hvis du leter på finn.no Med 50.000 kan man jo få veldig mye så er mulig å sette ned budsjettet endel også. Hår og sminke koster jo ikke all verden så da ville jeg skjemt bort meg selv og heller spart inn bittelitt på andre ting
sofie777 Skrevet 30. august 2011 #13 Skrevet 30. august 2011 Jeg forsto spørsmålet til byråene på denne måten: "Hvis dere forteller oss hvor mye penger dere har tenkt å bruke på bryllupet (altså ikke nødvendigvis hva hver enkelt ting koster, men total sum), så skal vi hjelpe dere med å finne et sted". Altså vil de vite om dere har råd til ca. 5000 totalt, ca 10 000 totalt osv. Eventuelle klær og slikt må regnes utenom det beløpet dere gir til dem, for det kan ikke de gjøre noe med (om ikke du tenker å kjøpe brudekjole i Italia (eller Spania) da). Håper jeg klarte å uttrykke meg klart...
AnonymBruker Skrevet 30. august 2011 #14 Skrevet 30. august 2011 Vi var i et bryllup på Sicilia i fjor, og det ble nok arrangert på den måten du skisserer. De som dro ned var paret, deres barn, samt forlovere med partnere og barn. Totalt var vi seks voksne og to barn). Flybilletter er relativt greit å få tak i til en billig penge ved å bruke lavprisselskaper og bestille i god tid. Jeg tror nok paret i tillegg brukte et byrå til å ta seg av alt det formelle, men jeg vet ikke hvilket. Klær hadde de kjøpt i Norge på forhånd, og der er det vel opp til dere hva det koster. Brudebukett ble bestilt på stedet, og frisør til bruden ble også bestilt gjennom arrangør, mens bruden ble sminket av sin forlover. Vielsen fant sted på rådhuset i en liten by, og etterpå var det fotografering. Under fotoseansen hadde de bestilt lokale snacks og drikke til forlovere med følge på et av byens konditorier. Etterpå var det treretters lunsj på en bra restaurant, og på kvelden finere middag i tillegg. Utover det hadde vi alle dagene til fri disposisjon. Noen måneder arrangerte de bryllupsfest på et hotell i Norge, og da leverte vi gaver som til et ordinært bryllup. Det var en flott opplevelse, og vi sitter igjen med masse flotte minner i ettertid.
Gjest Adriane Skrevet 30. august 2011 #15 Skrevet 30. august 2011 Kommer litt an på hvordan brudekjole du vil ha. Får lett en til rundt 5000 kr inkludert alt hvis du leter på finn.no Med 50.000 kan man jo få veldig mye så er mulig å sette ned budsjettet endel også. Hår og sminke koster jo ikke all verden så da ville jeg skjemt bort meg selv og heller spart inn bittelitt på andre ting Jeg vil ha en enkel brudekjole uten for mye stæsj egentlig. Kanskje noe som dette: Håper på å få kjole m/tilbehør til maks 8.000,- (gjerne mindre) :-) Hehe, det er sant. Det er sikkert andre ting man kan spare inn på istedenfor å ikke få hjelp til hår og sminke :gjeiper:
Gjest Adriane Skrevet 30. august 2011 #16 Skrevet 30. august 2011 (endret) Jeg forsto spørsmålet til byråene på denne måten: "Hvis dere forteller oss hvor mye penger dere har tenkt å bruke på bryllupet (altså ikke nødvendigvis hva hver enkelt ting koster, men total sum), så skal vi hjelpe dere med å finne et sted". Altså vil de vite om dere har råd til ca. 5000 totalt, ca 10 000 totalt osv. Eventuelle klær og slikt må regnes utenom det beløpet dere gir til dem, for det kan ikke de gjøre noe med (om ikke du tenker å kjøpe brudekjole i Italia (eller Spania) da). Håper jeg klarte å uttrykke meg klart... Ja, det var nok sånn de mente det også ;-) Akkurat hvor mye vi har, eller vil ta oss råd til, er vi ikke helt sikre på ennå. Det var derfor jeg ville lodde stemningen litt her inne, i fall noen andre f.eks planlegger samme type bryllup og kanskje har tips til omtrent hvor mye man på en måte MÅ ut med for å få en ålreit dag, hehe :-) Er nok jeg som uttrykker meg klønete... Regnet med at kjole etc kommer utenom ja, men ble usikker på om summen Doh estimerte var tenkt med eller uten kjole ;-) Du uttrykte deg klart - det er nok jeg som ikke klarer å forklare meg godt nok, hehe Endret 30. august 2011 av Adriane
Gjest Adriane Skrevet 30. august 2011 #17 Skrevet 30. august 2011 Vi var i et bryllup på Sicilia i fjor, og det ble nok arrangert på den måten du skisserer. De som dro ned var paret, deres barn, samt forlovere med partnere og barn. Totalt var vi seks voksne og to barn). Flybilletter er relativt greit å få tak i til en billig penge ved å bruke lavprisselskaper og bestille i god tid. Jeg tror nok paret i tillegg brukte et byrå til å ta seg av alt det formelle, men jeg vet ikke hvilket. Klær hadde de kjøpt i Norge på forhånd, og der er det vel opp til dere hva det koster. Brudebukett ble bestilt på stedet, og frisør til bruden ble også bestilt gjennom arrangør, mens bruden ble sminket av sin forlover. Vielsen fant sted på rådhuset i en liten by, og etterpå var det fotografering. Under fotoseansen hadde de bestilt lokale snacks og drikke til forlovere med følge på et av byens konditorier. Etterpå var det treretters lunsj på en bra restaurant, og på kvelden finere middag i tillegg. Utover det hadde vi alle dagene til fri disposisjon. Noen måneder arrangerte de bryllupsfest på et hotell i Norge, og da leverte vi gaver som til et ordinært bryllup. Det var en flott opplevelse, og vi sitter igjen med masse flotte minner i ettertid. Oj, så morsomt, det høres jo omtrent helt identisk ut som sånn vi har tenkt å gjøre det! Kan jeg spørre hvor lenge dere var på Sicilia i forbindelse med bryllupet? Og vet du hvilket byrå de brukte? (det finnes tydeligvis ganske mange forskjellige som arrangerer bryllup i Italia). Høres jo ut som det var et veldig vellykket opplegg. Og så må jeg spørre: betalte brudeparet reise og opphold for forloverne med partnere og barn? Eller betalte dere selv for den biten? Min forlover har sagt at hun mener de selv skal betale reisen og oppholdet, men det føler jeg blir feil. Det burde vel egentlig vi dekke?
bobbi Skrevet 30. august 2011 #18 Skrevet 30. august 2011 Jeg vil ha en enkel brudekjole uten for mye stæsj egentlig. Kanskje noe som dette: Håper på å få kjole m/tilbehør til maks 8.000,- (gjerne mindre) :-) Hehe, det er sant. Det er sikkert andre ting man kan spare inn på istedenfor å ikke få hjelp til hår og sminke :gjeiper: Sjekk Lilly.dk for kjole og sånn Bestilte akkurat kjole og alt tilbehør, og endte på en pris på ca 8000 for alt inkl toll. De tar bort momsen når du bestiller til Norge, så alt blir billigere når det legges i "handlekurven", og man taster inn at det skal til Norge... Kjolen ble feks 1000 danske kr billigere - og alt de har er kjempefint, noe for enhver smak, anbefales en titt
AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #19 Skrevet 31. august 2011 Min forlovede (blir ikke vant til å kalle ham det, hehe) og jeg skal gifte oss neste år, på "feil side" av sommeren, så det er over et år til. Vi ønsker å gifte oss i utlandet, med bare forlovere og barna våre tilstede. Altså lite og intimt, og med minst mulig stress og mas, sånn at dagen blir koselig og sånn vi ønsker det (ikke sånn alle andre rundt oss ønsker det). Så har jeg kontaktet noen byråer for å få litt hjelp ang lokasjon osv. Det gjennomgående svaret er at hvis jeg gir dem et budsjett å gå utfra, så kan de fortelle meg hva de kan tilby innenfor det budsjettet. Forståelig nok. Det er bare det at jeg har filla peiling på hvor høyt et sånt budsjett bør/må være!? Noen som har noen idéer? Det som må/bør inngå i det budsjettet er: Overnatting 3-4 netter for brudepar, 1 tenåring, 1 barn og 4 voksne (forlovere med partnere) 3 netter i fire dobbeltrom: 12000 kroner. Kommer jo an på standard og om dere får rabatt. Frisør og makeup (inkl prøvetime) 1500-2000 kronerBrudebukett inkl blomst til brudgom og brudepike 1000 kroner burde holde.Evt blomster/pynt til middag To borddekorasjoner = cirka 500 kronerFotograf/video UsikkerVielse (borgerlig, i rådhus) UsikkerEvt transport fra rådhus til der mottakelse/middag skal være 1000 kroner?Bryllupsmiddag, evt med en liten mottakelse først, inkl all drikke og dessert 6-8000 kronerFrokost/brunsch dagen derpå ;-) 1500 kroner? (Kjole, sko etc etc ordner vi jo her på forhånd.) Vurderer også en form for utflukt enten dagen før eller dagen etter vielsen, sammen med forloverne og barna. Er det en god idé? Har jeg glemt noe da? Hvor høyt budsjett ville dere satt på dette? 25000-30000 kroner pluss flyreise?
Gjest Adriane Skrevet 31. august 2011 #20 Skrevet 31. august 2011 Sjekk Lilly.dk for kjole og sånn Bestilte akkurat kjole og alt tilbehør, og endte på en pris på ca 8000 for alt inkl toll. De tar bort momsen når du bestiller til Norge, så alt blir billigere når det legges i "handlekurven", og man taster inn at det skal til Norge... Kjolen ble feks 1000 danske kr billigere - og alt de har er kjempefint, noe for enhver smak, anbefales en titt Tusen takk for tips! Det skal jeg gjøre! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå