Gjest Uglefot Skrevet 29. august 2011 #1 Skrevet 29. august 2011 Hver gang jeg er ute å handler matvarer så gjør jeg et prisoverslag i hodet når jeg legger ting på disken. potetgull 20 melk 15 dopapir 30 suppepose 20 osv.. Og så kommer jeg frem til en sum i hodet mitt og venter spent på hvilket tall som kommer opp på kassaapparatet. Noen andre som gjør slikt?
Moscato Skrevet 29. august 2011 #2 Skrevet 29. august 2011 Gjør overslag mens jeg går rundt i butikken og plukker varene. Er jo bare dumt å la være, og det koster ikke akkurat mye tankekraft.
Gjest Niema Skrevet 29. august 2011 #3 Skrevet 29. august 2011 Niks.. Bare når jeg har lite penger :gjeiper:
Nuttery Skrevet 29. august 2011 #4 Skrevet 29. august 2011 Nei, men det er fordi jeg er så utrolig dårlig i hoderegning Men det hender ofte jeg går rundt med kalkulatoren på mobilen for å legge sammen, så jeg VET jeg har nok.. Sitter igjen fra jeg var liten og gikk på butikken med for lite penger, gitt, ALLTID redd for det.
Gjest Uglefot Skrevet 29. august 2011 #5 Skrevet 29. august 2011 Gjør overslag mens jeg går rundt i butikken og plukker varene. Er jo bare dumt å la være, og det koster ikke akkurat mye tankekraft. jeg må vente til jeg legger det på disken og føler det nesten som en indre konkurranse, spesielt om personen bak kasse biper inn varene mine så fort at jeg kommer ut av tellinga.
Gjest Raindrops Skrevet 29. august 2011 #6 Skrevet 29. august 2011 Jeg gjør prisoverslag mens jeg plukker varer, og runder selvsagt oppover, da blir jeg alltid litt positivt overrasket når jeg får se den faktiske prisen
HEJ Skrevet 29. august 2011 #7 Skrevet 29. august 2011 Gjør det nesten alltid- og har noen gangen truffet helt nøyaktig på krona...!
Momseguri Skrevet 29. august 2011 #8 Skrevet 29. august 2011 Jeg gjør det jo hvis jeg har lite penger. Når jeg t.d vet at jeg bare har 100 kroner, så regner jeg sammen alt. Runder jo litt opp og sånn da, men så vet jeg ihvertfall at jeg har litt slingringsmonn hvis jeg har regnet feil. Men det er gøy å få rett da 1
Gjest Raindrops Skrevet 29. august 2011 #9 Skrevet 29. august 2011 En gang traff jeg veldig bra uten å regne det sammen, tror jeg skulle ha kjøttdeig og en torpose av noe slag, som ble den nøyaktige summen av pantelappen jeg hadde, det var litt gøy
Nuttery Skrevet 29. august 2011 #10 Skrevet 29. august 2011 En gang traff jeg veldig bra uten å regne det sammen, tror jeg skulle ha kjøttdeig og en torpose av noe slag, som ble den nøyaktige summen av pantelappen jeg hadde, det var litt gøy Hverdagsmagi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå