Gå til innhold

etter 2 uker på skolen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

shit, vi har mistet regnklærne på skolen. De hang på plassen til sønnen min, i dag var de borte vekk. Enda hadde jeg hatt med de "gamle" som var litt slitt men brukbare. Hva skjer hvis jeg kjøper nye og henger opp? De var merket med navn ja...

Videoannonse
Annonse
Gjest pysepusen
Skrevet

Er det idag det har forsvunnet? Det kan jo tenkes at et barn har tatt det med seg hjem også merker foreldrene det senere og det blir tatt med i morgen igjen? Mange barn får jo mer ansvar i 1. klasse og da kan jo noen feil skje. Hvis ikke hadde jeg sendt en mail til læreren og spurt om hun/han kan etterlyse det.

• Liker 1
Skrevet

Kjøp nye, for det regner jo for tiden, og sønnen din trenger det kanskje imorgen? Det vil ta litt tid før de gamle dukker opp, evnt kan det hende det dukker opp imorgen? Men dumt for sønnen din om det ikke gjør det.

Det er helt sikkert noen som har tatt emd feil tøy. Kanskje fordi foreldrene stresset, eller det var noen andre enn foreldrene som hentet som tok feil? Eller et barn tok feil, selv om jeg tviler da de vet hvilke plasser som er sine.

Etterlys det iallfall :)

Skrevet

Ting blir dessverre borte, men som oftest dukker det opp igjen.

Andre barn har tatt feil, det er forlagt osv.

Har selv fått igjen klær fra andre foreldre, men guttungen mista også støvlene sine på skolen et år.

De dukket opp igjen noen måneder senere, de hadde havnet bak en presenning (byggearbeid).

Dukker det ikke opp igjen i løpet av litt tid, så har kanskje skolen en kurv med gjenglemte klær som du kan se over i tilfelle det har havnet der.

Skrevet

Gled deg til dagen hvor det er kaldest og det mangler en støvel... og du finner ungen ute å leker...med en støvel...

Skrevet

ja kan alltids vente noen dager for å se om det dukker opp og noen har tatt feil, har jo lang erfaring etter 5 år i barnehagen at ting blir borte, dukker opp igjen eller aldri dukker opp igjen.

bare så sakans irriterende å må styre ekstra med nye klær osv..

han min går ikke ut hvis ikke alt er riktig på så da gleder jeg meg til å høre krigen om at sønnen min ikke adlyder ordre om å gå ut med en støvel...

Gjest pysepusen
Skrevet

han min går ikke ut hvis ikke alt er riktig på så da gleder jeg meg til å høre krigen om at sønnen min ikke adlyder ordre om å gå ut med en støvel...

Man tvinger dem jo ikke ut om man ikke finner den støvelen da... Først så hjelper vi barnet å lete og finner vi den ikke så finner vi på noe annet til ham ;)

Skrevet

Si i fra til skolen, så kan de kanskje skrive en forespørsel på ukeplanen eller nettsted el. Da kanskje den dukker opp.

De fleste skoler har også en gjenglemt kasse el. Spør i administrasjonen.

Det kan også lønne seg å ta en titt i korridorene... den kan være hengt på feil plass. For eksempel dersom renholdspersonalet har dunnet den på gulvet.

Håper du har nytte av noen av forslagene.

Dette er beklageligvis noe som skjer. Flott at du har navnet da. Sjangsene er større for at det dukker opp igjen.

Lurt å sende med det gamle regntøyet.

Skrevet

Litt off topic, bare vent til de blir større. Når de kommer opp i 3-4 klasse er det slutt på at noen passer på hva de kler på seg til friminuttet, så ikke bli overraska over å se unger i t-skjorter når det er kaldt.

Guttungen er flink til å kle seg, men jeg ser nå i år at regntøy ikke brukes før det høljer, så han kommer stadig hjem og er våt til langt oppå knærne.

Det tar for lang tid å kle på, det er teit, ingen andre bruker det, ingen sier vi må, jeg har jo regnjakke osv osv. :sukk:

• Liker 1
Skrevet

Litt off topic, bare vent til de blir større. Når de kommer opp i 3-4 klasse er det slutt på at noen passer på hva de kler på seg til friminuttet, så ikke bli overraska over å se unger i t-skjorter når det er kaldt.

Guttungen er flink til å kle seg, men jeg ser nå i år at regntøy ikke brukes før det høljer, så han kommer stadig hjem og er våt til langt oppå knærne.

Det tar for lang tid å kle på, det er teit, ingen andre bruker det, ingen sier vi må, jeg har jo regnjakke osv osv. :sukk:

langt værre i vente, ja da er det bare å glede seg vilt til dette og.

Skrevet

Det kan også lønne seg å ta en titt i korridorene... den kan være hengt på feil plass. For eksempel dersom renholdspersonalet har dunnet den på gulvet.

jeg syns det er så ekkelt å snoke på de andre knaggene, akkurat som jeg skvetter hvis noen kommer forbi og ser meg, enda jeg leter etter noe som er borte og det kan bli hengt feil. Da er det nesten bedre at barnet som eier knaggen kaster regntøyet av og sier feil...

Skrevet

jeg syns det er så ekkelt å snoke på de andre knaggene, akkurat som jeg skvetter hvis noen kommer forbi og ser meg, enda jeg leter etter noe som er borte og det kan bli hengt feil. Da er det nesten bedre at barnet som eier knaggen kaster regntøyet av og sier feil...

Spør om eleven (kanskje sammen med lærer) kan ta seg en titt på de andre knaggene for å se om tøyet er hengt feil..

Det gjør vi ofte.. og ikke sjelden henger regntøyet et annet sted. Det er jo navnet så blir ikek noen diskusjon om hvem som eier det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...