Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Er det noen her som har tatt den utdanningen? Hvordan er jobbmarkedet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke tatt den selv, men har snakket med to som har tatt det. Disse gikk der på i forskjellige år, men ingen av dem fikk relevant jobb i ettertid. Det gjorde heller ikke nesten noen i klassen deres. Hun ene jobber fortsatt i type "kassa på rimi"-jobb, og hun andre har studert noe annet som hun har fått jobb innen.

Har lest noen tråder her tidligere om det studiet, og det er veldig mange som tar det, det er få jobber, og i tillegg så er ikke utdanningen spesielt ettertraktet hos arbeidsgiverne.

Skrevet

Ei venninne av emg gikk der, men hun har veldig vanskelig for å få jobb, så hun tok studiekompetanse og skal søke seg inn på Administrasjonvitenskap.

Skrevet

Jeg begynner der nå så håper hvertfall det er lett å få jobb :) Svigerinnen min jobber som advokatsekretær, og det er visst Treider som er mest anerkjent av skolene som tilbyr denne utdannelsen. Fikk mail for en mnd siden fra Treider der det sto at mange som gikk der i fjor har fått relevant jobb, så satser på at det stemmer :)

Skrevet

Det florerer ikke av advokatsekretær-stillinger, og når det dukker opp en er det mange om beinet. Derfor er det vanskelig å få jobb som advokatsekretær. Min erfaring er at det er lettere å få jobb dersom du har erfaring innen yrket enn om du er helt nyutdannet. Jeg har jobbet som advokatsekretær i mange år, og har ingen utdannelse. Den siste jobben fikk jeg fordi jeg hadde erfaring innen yrket.

Skrevet

Jeg begynner der nå så håper hvertfall det er lett å få jobb :) Svigerinnen min jobber som advokatsekretær, og det er visst Treider som er mest anerkjent av skolene som tilbyr denne utdannelsen. Fikk mail for en mnd siden fra Treider der det sto at mange som gikk der i fjor har fått relevant jobb, så satser på at det stemmer :)

Selvfølelig vil en på Treider fortelle deg at mange får relevant jobb... denne personen selger deg et produkt.

Gjest frøken am
Skrevet

Treider er bl.a. mest anerkjent for å være privatskole.

Har selv gått der og tatt studiespes., det er selvfølgelig en annen linje.

Hvordan markedet er, vet jeg ikke. Men Treider har en tendens til å reklamere for litt mer enn de kan tilby...

Skrevet

Selvfølelig vil en på Treider fortelle deg at mange får relevant jobb... denne personen selger deg et produkt.

Dette var jo lenge etter at jeg hadde kommet inn på skolen da, så tror ikke det var derfor. De kan jo ikke lyve om sånt heller, da hadde det jo kommet reaksjoner. Anywho, velger å stole på de jeg vet om som kjenner bransjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...