Gå til innhold

Beste vaskemidddel for å gjøre IKEA-kjøkkenvasker gullende rene og skinnende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne ha tips.

Har brukt den 3-4 mnd, og vasket den med Zalo og Jif skurekrem. Synes den har blitt matt og trist. Virker som det er et belegg i den. Tips til å få den flott igjen? :lur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vi har ikke vask fra Ikea, men tviler på at det har noe å si. Vi bruker i allefall Blancopolish. Mener vi kjøpte det på Maxbo. Det fungerer supert.

Endret av Arkana
Skrevet (endret)

har du prøvd oppvaskmiddel som en bruker til oppvaskmaskin? Ikke zalo osv.

Det jeg gjør med vår kum nå den blir daff og grå,er å lage varmt vann,strø litt oppv.pulver i og bruke en svamp til å skure litt.Ikke hard slik at en får striper.

En kan også prøve bakepulver.Skyll vasken med varmt vann slik at alle flater er fuktige,strå så bakepulver på en svamp og kjør løs.Noen bruker også litt sitronsaft i bakepulveret,både pga syren og pga lukta

Da tar du å lager et bakepulver sitron blanding i en skål.Og gnir da litt av denne blandingen rundt i vasken.

Endret av Kårky
Skrevet

Jeg pleier å bruke stålull. Det blir kjempefint!

Skrevet

Jeg pleier å bruke stålull. Det blir kjempefint!

Det blir ikke riper i vasken da? :sukk:

Skrevet

har du prøvd oppvaskmiddel som en bruker til oppvaskmaskin? Ikke zalo osv.

Det jeg gjør med vår kum nå den blir daff og grå,er å lage varmt vann,strø litt oppv.pulver i og bruke en svamp til å skure litt.Ikke hard slik at en får striper.

En kan også prøve bakepulver.Skyll vasken med varmt vann slik at alle flater er fuktige,strå så bakepulver på en svamp og kjør løs.Noen bruker også litt sitronsaft i bakepulveret,både pga syren og pga lukta

Da tar du å lager et bakepulver sitron blanding i en skål.Og gnir da litt av denne blandingen rundt i vasken.

Hmm, kanskje sitronsyre vil hjelpe da! :lur:

Har brukt det på bestikk som har virket litt shabby i fargene.

Skrevet

Ikke bruk stålull eller grove svamper (de som har grønn "skureside") i vaskekummen, da blir det riper. Jeg fyller kummen med glovarmt vann og heller en god dæsj maskinvaskpulver i :) rører litt med oppvaskbørsten og lar det stå en halvtime-time. Da blir den penere enn ny ;) (jeg har også IEKA-vask, og har hørt de blir fortere matt enn andre, men dette trikset holder den vakker i årevis!) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...