Dolly-Betty Skrevet 29. august 2011 #1 Skrevet 29. august 2011 Jeg vil gjerne ha tips. Har brukt den 3-4 mnd, og vasket den med Zalo og Jif skurekrem. Synes den har blitt matt og trist. Virker som det er et belegg i den. Tips til å få den flott igjen?
Arkana Skrevet 29. august 2011 #2 Skrevet 29. august 2011 (endret) Vi har ikke vask fra Ikea, men tviler på at det har noe å si. Vi bruker i allefall Blancopolish. Mener vi kjøpte det på Maxbo. Det fungerer supert. Endret 29. august 2011 av Arkana
Sugerøret Skrevet 29. august 2011 #3 Skrevet 29. august 2011 (endret) har du prøvd oppvaskmiddel som en bruker til oppvaskmaskin? Ikke zalo osv. Det jeg gjør med vår kum nå den blir daff og grå,er å lage varmt vann,strø litt oppv.pulver i og bruke en svamp til å skure litt.Ikke hard slik at en får striper. En kan også prøve bakepulver.Skyll vasken med varmt vann slik at alle flater er fuktige,strå så bakepulver på en svamp og kjør løs.Noen bruker også litt sitronsaft i bakepulveret,både pga syren og pga lukta Da tar du å lager et bakepulver sitron blanding i en skål.Og gnir da litt av denne blandingen rundt i vasken. Endret 29. august 2011 av Kårky
KatteLatte Skrevet 29. august 2011 #4 Skrevet 29. august 2011 Jeg pleier å bruke stålull. Det blir kjempefint!
Dolly-Betty Skrevet 29. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 29. august 2011 Jeg pleier å bruke stålull. Det blir kjempefint! Det blir ikke riper i vasken da?
Dolly-Betty Skrevet 29. august 2011 Forfatter #6 Skrevet 29. august 2011 har du prøvd oppvaskmiddel som en bruker til oppvaskmaskin? Ikke zalo osv. Det jeg gjør med vår kum nå den blir daff og grå,er å lage varmt vann,strø litt oppv.pulver i og bruke en svamp til å skure litt.Ikke hard slik at en får striper. En kan også prøve bakepulver.Skyll vasken med varmt vann slik at alle flater er fuktige,strå så bakepulver på en svamp og kjør løs.Noen bruker også litt sitronsaft i bakepulveret,både pga syren og pga lukta Da tar du å lager et bakepulver sitron blanding i en skål.Og gnir da litt av denne blandingen rundt i vasken. Hmm, kanskje sitronsyre vil hjelpe da! Har brukt det på bestikk som har virket litt shabby i fargene.
Margrethe86 Skrevet 29. august 2011 #7 Skrevet 29. august 2011 Ikke bruk stålull eller grove svamper (de som har grønn "skureside") i vaskekummen, da blir det riper. Jeg fyller kummen med glovarmt vann og heller en god dæsj maskinvaskpulver i rører litt med oppvaskbørsten og lar det stå en halvtime-time. Da blir den penere enn ny (jeg har også IEKA-vask, og har hørt de blir fortere matt enn andre, men dette trikset holder den vakker i årevis!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå