AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #1 Skrevet 28. august 2011 exn fikk låne leiligheten min noen uker da han ikke hadde noen plass å bo. han har litt sinneproblemer, og dda han bodde der sparket han i døra til soverommet, slik at det er et hull i den. nå skal leiligheten leies ut, og han må erstatte døra. spørsmålet da er: er det feil av meg å kreve noe mer enn akkurat hva døra koster? jeg blir nødt til å kjøre for å kjøpe ny dør, kjøre den hjem, montere den, kjøre på dynga med den forrige., betale en liten sum for å få kasta den og så kjøre tilbake. får dårlig samvittighet for å kreve noe, men samtidig synes jeg han skal ta ansvar for slike dumheter.. han har gjeld og pengeproblemer, men likevel.. hadde det vært et uhell så kunne jeg sett mellom fingrene på det, men føler det er feil å la han slippe unna bare fordi jeg synes synd på han? eller? han vil såklart få mulighet til å bytte døra selv, men han har ikke bil så tror ikke det er aktuelt. sett at døra koster 300kr og det blir ca 3 timer med kjøring og montering på meg, hva ville dere eventuelt tatt for alt? eller er det gjerrig av meg å i det heletatt tenke tanken? :-/
Gjest nupp Skrevet 28. august 2011 #2 Skrevet 28. august 2011 hva med å spørre om han kan gjøre det.. ? sette inn døra og alt
AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #3 Skrevet 28. august 2011 kan legge til at jeg går skole og vi har en 1-åring sammen som han ikke har fast samvær med, så det er ikke bare-bare å finne tid til å fly rundt å bytte dører.. i tillegg
AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #4 Skrevet 28. august 2011 hva med å spørre om han kan gjøre det.. ? sette inn døra og alt jeg skrev at han vil få tilbudet, men at han ikke har bil så jeg tror ikke det blir aktuelt.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #5 Skrevet 28. august 2011 Jeg synes du skal ta betalt for døra og for hver km du kjører. Å bli kvitt døra koster ingen ting, når du leverer den på mottak som kildesorterer. Montering av døra synes jeg ikke du kan ta noe for, da det vel bare er å klikke døra av og på. 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #6 Skrevet 28. august 2011 Jeg synes du skal ta betalt for døra og for hver km du kjører. Å bli kvitt døra koster ingen ting, når du leverer den på mottak som kildesorterer. Montering av døra synes jeg ikke du kan ta noe for, da det vel bare er å klikke døra av og på. ja det r vel kanskje dumt å ta noe for montering :-) hvor mye per kilometer?
AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #7 Skrevet 28. august 2011 Jeg synes du skal ta betalt for døra og for hver km du kjører. Å bli kvitt døra koster ingen ting, når du leverer den på mottak som kildesorterer. Montering av døra synes jeg ikke du kan ta noe for, da det vel bare er å klikke døra av og på. Hvor er du heldig her i landet da? På dynga med kildesortering her jeg bor tar de kun imot malingsspann etc gratis. Resten taes etter hvor mange kilo bilen mangler på vei ut kontra inn.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #8 Skrevet 28. august 2011 Hvor er du heldig her i landet da? På dynga med kildesortering her jeg bor tar de kun imot malingsspann etc gratis. Resten taes etter hvor mange kilo bilen mangler på vei ut kontra inn. Bor i buskerud og her er det gratis kildesortering i hele fylket så vidt jeg vet. Restavfall betaler vi selvfølgelig også for, men sorterer du ut papir, trevirke, glass, klær etc er dette gratis.
katt1 Skrevet 29. august 2011 #10 Skrevet 29. august 2011 Du må legge ut for alt og kreve han for pengene i etter tid. Men du får sikkert ike en dritt,bare en lærepenge.Men de ka væe mye værdt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå