Tjorven Skrevet 27. november 2003 #1 Skrevet 27. november 2003 Jeg spør enkelt og greit, kan kokosmakroner fryses? Lurer på om jeg skal lage dem alt til helge, og så fryse dem om det går an....
Gjest care Skrevet 27. november 2003 #2 Skrevet 27. november 2003 Jo, jeg mener da at de kan fryses :blunke:
Tjorven Skrevet 27. november 2003 Forfatter #3 Skrevet 27. november 2003 Høres flott ut. Skal lage til familien også, så da er det greit å gjøre det sånn. Skal nemlig ha gløgg og småkaker på jobb 10/12, og da er det greit å bake alt av kaker før det. :blunke:
Gjest care Skrevet 27. november 2003 #4 Skrevet 27. november 2003 Jeg er ikke BOMBESIKKER, men jeg tror og antar det..det er jo en typisk julekake, så jeg formoder at den kan fryses. Ikke har den noen ingrediens som tilsier at den ikke kan fryses. Vel, kos dere Tjorven. :blunke:
Tusenfryd Skrevet 27. november 2003 #5 Skrevet 27. november 2003 Men hvis du skal ha dem til jul så holder de da kjempefint om du legger dem i en vanlig kakeboks? Jeg har bakt tidlig mange ganger jeg og det er da ikke noe problem med holdbarhet på kokosmakroner og andre julekaker til langt ut i januar. Så jeg hadde ikke tenkt på å fryse dem en gang...
Tjorven Skrevet 27. november 2003 Forfatter #6 Skrevet 27. november 2003 Men hvis du skal ha dem til jul så holder de da kjempefint om du legger dem i en vanlig kakeboks? Jeg har bakt tidlig mange ganger jeg og det er da ikke noe problem med holdbarhet på kokosmakroner og andre julekaker til langt ut i januar. Så jeg hadde ikke tenkt på å fryse dem en gang... Gjør de det altså? Holder de seg så godt. Er bare redd de skal bli tørre skjønner du, men da slipper jeg kanskje å fryse dem da... Har du noe triks for at de skal holde seg?
Gjest Embla s Skrevet 27. november 2003 #7 Skrevet 27. november 2003 Mamma fryser kokosmakroner (som forøvrig er kjempegodt)! :D
Tusenfryd Skrevet 27. november 2003 #8 Skrevet 27. november 2003 Gjør de det altså? Holder de seg så godt. Er bare redd de skal bli tørre skjønner du, men da slipper jeg kanskje å fryse dem da... Har du noe triks for at de skal holde seg? Nei, altså tett kakeboks... vet ikke noe mer jeg - men baker du vanligvis alle kakene lille juleaften da...? Vi har kokosmakroner uten mel og jeg har aldri opplevd det som noe problem i hvert fall.
Usikker Skrevet 27. november 2003 #9 Skrevet 27. november 2003 Ærbødigste Menighet Kokosmakroner kan oppbevares i lukket boks (og litt kjølig) fra nå og helt fram til jul - ja til etter jul også! Jeg har bakt kokosmakroner allerede jeg.......... og de står nå i kjeller'n og venter på jula............. (hvis jeg da ikke har spist dem opp FØR jula kommer da........ de er nemlig sååååå gode altså.......) (Er også ganske sikkert på at de kan fryses........ og at de tiner ganske kjapt. Mener at min mor brukte å ha de i fryser'n) Hilsen en nesten BOMBESIKKER Usikker -p.t. bakstekjærring-
Gjest Emera Skrevet 27. november 2003 #10 Skrevet 27. november 2003 Pappa har alltid lagt kokosmakronene i fryseren. De blir visst minst like gode etterpå (jeg liker ikke kokosmakroner, så for meg blir det ett fett...).
LilleBille Skrevet 27. november 2003 #11 Skrevet 27. november 2003 Men hvis du skal ha dem til jul så holder de da kjempefint om du legger dem i en vanlig kakeboks? ... Det kan jo være en sannhet med modifikasjoner.. - det er nemlig mye lettere å smugspise en kake som ligger i boks enn en som er frossen i fryseboksen
Tusenfryd Skrevet 27. november 2003 #12 Skrevet 27. november 2003 Det kan jo være en sannhet med modifikasjoner.. - det er nemlig mye lettere å smugspise en kake som ligger i boks enn en som er frossen i fryseboksen Et meget godt og slett ikke uvesentlig poeng
Tjorven Skrevet 28. november 2003 Forfatter #13 Skrevet 28. november 2003 Tusen takk for alle svar og all hjelp. Tror jeg satser på å ikke fryse dem jeg. :blunke: Pleier ofte å lage kakene i midten av desember, men i år er jeg altså tidlig ute.
Usikker Skrevet 9. desember 2003 #14 Skrevet 9. desember 2003 Nå har jeg på vegne av alle kokosmakronerbakere på KG testet dette med å fryse kokosmakroner. Mine kokosmakroner består av sukker, eggehvite og kokos bare så det er sagt. Jeg personlig synes de ble litt tørre (litt sånn sagflis-aktig!!!) etter opptining - de mangler den litt saftige konsistensen. Men de er fortatte gode altså. Så min konklusjon blir at det er bedre å oppbevare de i lukket boks! Hilsen fra KG's testpanel på Kokosmakroner! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå