Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var innom er parfymeri i helga, for å lete etter ny leppestift. Jeg er vant til å prøve sminke på håndleddet, eventuelt å ta en liten dært på fingeren som jeg så tar på leppene (og så rense fingeren før man ev. gjør det igjen). ...ved siden av meg stod det en damer som prøvde flere leppestifter rett på leppene. Må si jeg ble litt paff - det virker da.fryktelig uhygienisk? Eller er dette normalt uten at jeg har fått det med meg? :klo: Hvordan tester du leppestift og gloss?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar det kun på håndleddet.

Skrevet

På hånden. Vet aldri hva slags uhygieniske mennesker som har vært borti produktet..

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet ikke om det er normal eller ikke, men at folk gjør sånt er ihvertfall grunnen til at jeg prøver på fingeren før jeg evt. fører videre på leppene.

Skrevet

det er ikke normalt, og de ansatte i parfymeriet ville nok reagert på det om de hadde sett det. Det er en fæl bakteriekilde

Skrevet

Jeg hadde aldri i verden tatt et test produkt på leppene. Jeg har ikke lyst på kyssesyke eller verre ting. Nei, håndleddet holder i massevis for meg.

Skrevet

Jeg jobber i parfymeri og jeg lar kundene få prøve rett på ved hjelp av en q-tip, eller at jeg tørker av lebestiften (tørker godt både før og etter, slik at jeg er sikker på at det øverste laget på lebestiften er tørket vekk.

I lengden så gjør jo dette at testere fort blir oppbrukt (pga jeg tørker vekk så mye) men det er ikke ofte at de prøver rett på, kun i de tilfellene der de er usikre på to nyanser. Siden mange av oss har ulik naturlig leppefarge, så er det ofte er det først når man får se fargen direkte på leppene at man ser åssen fargen blir. Å prøve den på håndleddet blir ofte misvisende (men funker noen ganger, dog).

Skrevet

Æsj :tristbla: man kan jo lett få munnsår av å bruke leppestifter andre har brukt. Mamma lar meg ikke låne lypsylen hennes en gang fordi hun ofte har munnsår og ikke vil smitte meg.

Skrevet

TS her.

Det var jammen en lettelse å høre at det ikke bare er jeg som reagerer på sånt! Jeg kjøper meg ny leppestift sånn ca. en gang hvert tredje år, så jeg er liksom ikke helt "inne" i hva som er normalt og ikke. :lol:

Men du som jobber på parfymeri: er det best at kundene spør om å få teste leppestiften da? Eller er det greit at de gjør det selv også, om de bruker fingeren?

Gjest HunterLady
Skrevet

Det er faktisk ikke lov å prøve leppestifter og lipglosser på leppene. De ansatte skulle sett dette og sagt ifra.

Skrevet

Jeg kan ikke skjønne mennesker som gjør dette. Har de ingen tanke angående egen og andres helse?

• Liker 1
Skrevet

Det er slik mennesker her i verden får munnherpes! Usj...

Skrevet

I et parfymeri jeg var dyppet hun som jobbet der leppestiften i noe desinfiserende først, slik at man kunne prøve det på leppene. Ganske smart, siden fargen som regel ser annerledes ut på leppene enn på hånda.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...