Gå til innhold

Har du blitt kalt stygg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjennom hele oppveksten fikk jeg høre at jeg var stygg. Barna på skolen sa jeg var stygg flere ganger i uken, og mobbet meg gjerne for høyden min.

Ellers har familien min nevnt det flere ganger når temaet tynn har kommet opp. "Du er så stygt tynn, *navn*, nå må du se å spise!" osv. Håret mitt, flere ansiktstrekk og femininitet har også blitt tråkket på av både folk på egen alder og familie.

Skrevet

Gjennom hele oppveksten fikk jeg høre at jeg var stygg. Barna på skolen sa jeg var stygg flere ganger i uken, og mobbet meg gjerne for høyden min.

Ellers har familien min nevnt det flere ganger når temaet tynn har kommet opp. "Du er så stygt tynn, *navn*, nå må du se å spise!" osv. Håret mitt, flere ansiktstrekk og femininitet har også blitt tråkket på av både folk på egen alder og familie.

:klem:

Har sett bilder av deg, og stygg er du absolutt ikke!

Skrevet

Ja, her inne. Vedkommende aner ikke hvem jeg er eller har aldri sett meg. Men jeg er vist stygg pga jeg syntes en kjedis var tynn :sjenert:

Skrevet

Nei, ikke stygg, men en idiot på byen sa jeg var brei over ræva. Vurderte sterkt om jeg skulle stappe kebaben hans langt inn i endetarmen på han......

Skrevet

Ja. Det såret meg veldig når jeg var yngre, men nå bryr jeg meg ikke noe særlig. Kanskje akkurat i det noen sier det, men det tar bare noen sekunder før det er ute av hodet mitt. Jeg har kjæreste, er flink på skolen, har få men gode venner, en flott familie og alt jeg måtte ønske. Så slike slemme kommentarer er det ikke plass til i mitt ganske så perfekte liv :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg var på speiderleir og da fant en eller annen ut at alle jentene skulle stille seg på rekke og så skulle en av gutta plukke ut de fine jentene, fra penest og nedover. Jeg havnet sist. Tror dette var i 6 klasse.

Tok meg lang tid å komme over det.

I dag er jeg fornøyd med utseende mitt. Er ikke en klassisk skjønnhet, men jeg vet jeg er typete. Men de som snakker om "den uskyldige barndommen" vet ikke hva de snakker om. Unger kan være ufattelig ondskapsfulle mot hverandre.

Gjest CrazyCatlady
Skrevet

Ble kalt stygg gjennom hele oppveksten og har også opplevd ett par ganger på byen at mannfolk har kommet bort til meg kun for å fortelle meg hvor stygg jeg er.

Det er jo noe som ikke burde ha gått så mye innover meg som det gjorde,men jeg slet og hadde ekstremt dårlig selvtillit.Tok meg veldig lang tid å komme over det,men nå tenker jeg bare at de var idioter.

Skjønner ikke helt poenget med sånt,men de fikk vel en syk glede i å såre et annet menneske.

Har fortsatt ikke den beste selvtilliten,men absolutt på bedringens vei :) Kjæresten min har også vært veldig flink til å gi meg fine komplimenter og de velger jeg å tro på.

Gjest Solmåne
Skrevet

Jeg var på speiderleir og da fant en eller annen ut at alle jentene skulle stille seg på rekke og så skulle en av gutta plukke ut de fine jentene, fra penest og nedover. Jeg havnet sist. Tror dette var i 6 klasse.

:hakeslepp:

• Liker 2
Gjest Applecore
Skrevet

Men de som snakker om "den uskyldige barndommen" vet ikke hva de snakker om. Unger kan være ufattelig ondskapsfulle mot hverandre.

Veldig, veldig sant.

• Liker 1
Skrevet

Som mange andre her fikk jeg høre at jeg var stygg på barneskolen. Storebroren min (som jeg idag fortsatt har et anstrengt forhold til) kalte meg stygg og feit daglig, og han fikk også guttene i klassen sin til å plage meg med dette, så jeg fikk høre det ganske ofte på skolen, i tillegg til at de slo og sparka meg, noe broren min oppfordra til. Det ironiske er at jeg idag (med fare for å høres selvgod ut :sjenert: ) får høre ganske ofte at jeg er pen. Dessverre sliter jeg fortsatt med selvbildet og har til tider latterlig lav selvtillit.

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Dere som sier nei & heldigvis ikke.. hva mener dere? Fordi da hadde det betydd at dere var stygge eller fordi det er sårende å få høre noe slikt?

Edit; skriveleif.

Det var det visst meg som sa :sjenert:

Begge deler egentlig, men for all del, jeg kan jo være stygg selv om jeg ikke har blitt fortalt det før, folk er slemme bak ryggen på en. Men da jeg skrev det mente jeg at jeg er glad jeg ikke har fått høre det fordi det ikke er en fin ting å få slengt i trynet.

• Liker 1
Skrevet

Hvilken sammenheng og hvorfor?

Ja, oftere enn jeg setter pris på.

Tre eksempler:

"Fy fa** så støgg du er", sagt helt umotivert til meg av en totalt fremmed på gaten.

(Han kom bare bort til meg, sa det han sa, og gikk videre)

"Det er godt du får en god utdannelse, for slik du ser ut vil du aldri bli gift", sagt av en velmenende gammel onkel.

"Du er ikke særlig pen, men du er utrolig snill", sagt av en (tidligere) venninne, og bifalt av to andre venninner.

Og hvorfor de sa det?

Jeg regner med at de sa det fordi de mente det, og følte at jeg hadde behov for å høre (enda en gang) at jeg ikke sto fremst i køen da skjønnheten ble utdelt.

Andre får mene hva de vil.

Jeg vet at jeg ikke er pen, men jeg synes ikke at jeg er stygg heller, og om andre mener at jeg er det, er det veldig lite jeg kan gjøre med det. :)

• Liker 2
Skrevet

Ja, oftere enn jeg setter pris på.

Tre eksempler:

"Fy fa** så støgg du er", sagt helt umotivert til meg av en totalt fremmed på gaten.

(Han kom bare bort til meg, sa det han sa, og gikk videre)

"Det er godt du får en god utdannelse, for slik du ser ut vil du aldri bli gift", sagt av en velmenende gammel onkel.

"Du er ikke særlig pen, men du er utrolig snill", sagt av en (tidligere) venninne, og bifalt av to andre venninner.

Og hvorfor de sa det?

Jeg regner med at de sa det fordi de mente det, og følte at jeg hadde behov for å høre (enda en gang) at jeg ikke sto fremst i køen da skjønnheten ble utdelt.

Andre får mene hva de vil.

Jeg vet at jeg ikke er pen, men jeg synes ikke at jeg er stygg heller, og om andre mener at jeg er det, er det veldig lite jeg kan gjøre med det. :)

fyyyyyyyyyyyyyy faen :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte:

• Liker 3
Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg er ikke typisk norsk i utseende selv om jeg er norsk, og barn liker å hakke på det som er annerledes. Har blant annet fått kritikk for øynene mine - som er brune og skråe (tenkt formen på katteøyne). Husker det var en jente tilbake i andre klasse som likte å plage meg for at jeg ikke hadde blåe øyne og blondt hår som henne, for det var sånn norske jenter skulle se ut. Kan jo begynne å lure på om hun ble oppdratt av nazister eller noe... Herregud, barn er onde! Har så lyst til å gå tilbake i tid og kvele henne, for hun var den første personen som fikk meg til å stille spørsmål ved utseendet mitt på en negativ måte.

Men uansett så har jeg lagt det bak meg :glare: . Jeg er muligens ikke typisk vakker, men jeg skiller meg ut, og det er vel ikke alltid negativt? Jeg har jo alltids sjarmen å spille på :eeeh:

Skrevet

Ja, var på byen en gang, og ble sjekket opp av en gutt, plutselig kom kompisen hans og ta han burde holde seg for god til så støgge kvinnfolk som meg. Da ble jeg både paff og veldig såret

Gjest Solmåne
Skrevet

Bra at hun nå er en tidligere venninne! Slike personer er virkelig ikke verdt å ta vare på altså!

Hadde selv en venninne som det...

"Åh, jeg liker å bli tatt bilder av sammen med deg, da føler jeg meg ikke stygg"

Skrevet

Noen eksempler fra venniner:

" Har du tenkt på at du kanskje ikke får deg jobb pågrunnav utseende"?

Mina: " Karoline syns du er stygg" Karoline: "NEEI" Og jeg sitter å hører på alt..

En vennine: "Du se bedre ut enn en del på skolen da, som Sofie" -.-

I 8 klasse fikk jeg høre jeg var stygg daglig av de andre på skolen, så jeg er vant til det. Men får å være ærlig så er jeg ikke så misførnøyd selv selvom jeg føler alle syns jeg er stygg

• Liker 1
Skrevet

Noen eksempler fra venniner:

" Har du tenkt på at du kanskje ikke får deg jobb pågrunnav utseende"?

Mina: " Karoline syns du er stygg" Karoline: "NEEI" Og jeg sitter å hører på alt..

En vennine: "Du se bedre ut enn en del på skolen da, som Sofie" -.-

I 8 klasse fikk jeg høre jeg var stygg daglig av de andre på skolen, så jeg er vant til det. Men får å være ærlig så er jeg ikke så misførnøyd selv selvom jeg føler alle syns jeg er stygg

Fikk foresten er et stort komplemang forleden. Mann: "Du har kjæreste ikkesant? Meg:Nei Han: Du kunne jo velge hvem gutt du har lyst på for alle vil vel ha deg når du er så pen"?

Må tenke på de positive kommentarene folkens :)

• Liker 1
Gjest CrazyCatlady
Skrevet

Det er så utrolig lett å fokusere på de negative kommentarene.Er de som sitter best.

Husker en jente på ungdomsskolen sa til meg at jeg kunne bli modell(er litt høyere enn gjennomsnittet) fordi modeller trengte ikke å være pene.

Eller første kjæresten min som sa til meg at han egentlig ikke syns jeg var så pen når han først traff meg.

Mulig han mente det godt,men det er jo ikke noe morsomt å få høre det akkurat.

Gjest HunterLady
Skrevet

Jeg er ikke typisk norsk i utseende selv om jeg er norsk, og barn liker å hakke på det som er annerledes. Har blant annet fått kritikk for øynene mine - som er brune og skråe (tenkt formen på katteøyne). Husker det var en jente tilbake i andre klasse som likte å plage meg for at jeg ikke hadde blåe øyne og blondt hår som henne, for det var sånn norske jenter skulle se ut. Kan jo begynne å lure på om hun ble oppdratt av nazister eller noe... Herregud, barn er onde! Har så lyst til å gå tilbake i tid og kvele henne, for hun var den første personen som fikk meg til å stille spørsmål ved utseendet mitt på en negativ måte.

Men uansett så har jeg lagt det bak meg :glare: . Jeg er muligens ikke typisk vakker, men jeg skiller meg ut, og det er vel ikke alltid negativt? Jeg har jo alltids sjarmen å spille på :eeeh:

Jeg har også fått flere "rasistiske" kommentarer da jeg var liten. Jeg ser heller ikke typisk norsk ut og har fått uante mengder kommentarer angående de svarte øynene mine og hvor store de er. Det var ikke alltid så lett å takle når man var barn, fordi jeg var jo norsk og visste ikke helt hva jeg skulle gjøre når andre behandlet meg som om jeg ikke var det.

Men deg dag idag elsker jeg mitt utypisk norske utseendet og er himla glad for at jeg ser eksotisk ut. :D

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...