Gå til innhold

Har du blitt kalt stygg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk høre en gang: Hvis du hadde hatt blå øyne, (og ikke grønne som jeg har), DA hadde jeg vært pen.

Men hehe.

Stygg? Husker ikke nå, men forundrer meg ikke. Har vel rukket og bli kalt mye forskjellig gjennomtidene. Tenke...

Gjest HunterLady
Skrevet

Jupp. Det har jeg blitt kalt. Det var vel på barne- eller ungdomsskolen.

Skrevet

Åjada. I ungdomsåra. Daglig.

Det tok meg over 20 år å skjønne at jeg egentlig er ganske pen....

Fremdeles er det de mindre pene kommentarene jeg husker best. Men jeg er blitt stadig flinkere til å samle på komplimentene.

• Liker 1
Skrevet

jeg har aldri blitt kalt stygg.

Det nærmeste jeg an komme er min mor som er glad i å påpeke at jeg er "finest når jeg smiler og retter opp ryggen".

Skrevet

Var en gang en helt ukjent jente på et utested som kom stormende mot meg, mens hun ropte at jeg var så stygg at jeg skulle ikke tro jeg var noe.. :P Tok hun ikke så altfor seriøst, jeg satt jo bare der, og hadde ikke aning om hvem kjerringa var.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Omtrent daglig i hele oppveksten. Husker godt noen gutter ropte "Who let the dogs out" etter meg i gangen på ungdomsskolen foran alle.

Endret av Nica.
  • Liker 1
Gjest Cosette
Skrevet

Unnskyld meg, men hvorfor valgte du å melde deg på frøken Norge, og jobbe som modell, om du ikke tålte kommentarer om kroppen din?

Jeg vet ikke med deg, men en del jenter sliter med selvbildet i tenårene, og siden Frøken Norge er en konkurranse hvor hovedvekten av deltakerne er temmelig unge jenter, så er det vel ikke utenkelig at dette også gjelder brukeren du siterer? Eller tror du alle attenåringer er mentalt modne nok til å virkelig fatte hva det innebærer å skulle la seg bedømme av en så utseendefiksert bransje - og trygge nok til å ikke la seg berøre av at man ikke passer inn i det vanvittige idealet? Jeg må si at du viser en forunderlig mangel på innsikt om hvordan ungdom typisk fungerer.

• Liker 1
Gjest Applecore
Skrevet

Ja, av og til på barne- og ungdomsskolen.

Jeg var en grå mus med et litt annerledes utseende (bestemoren min var samisk, så jeg har bl.a veldig høye kinnben og markerte trekk, og jeg har store fortenner :/), og var merkelig og sjenert.

Noen ganger sa folk rett ut at jeg var stygg, noen sa at jeg var pen etc med åpenlys ironi og latter, og jeg var alltid typen som ingen kunne forestille seg å bli interessert i.

Fikk høre av en venninne at jeg sikkert kom til å få meg en kjæreste en gang jeg også; en som ikke var så interessert i utseende og sånn... :roll:

Men når jeg ble eldre og fikk mer selvtillit, fikk jeg ofte høre at jeg var pen, og det at jeg så litt annerledes ut var plutselig eksotisk i stedet.

Men jeg er nok ikke noen klassisk skjønnhet, tror jeg.

Skrevet

Ja, av og til på barne- og ungdomsskolen.

Jeg var en grå mus med et litt annerledes utseende (bestemoren min var samisk, så jeg har bl.a veldig høye kinnben og markerte trekk, og jeg har store fortenner :/), og var merkelig og sjenert.

Noen ganger sa folk rett ut at jeg var stygg, noen sa at jeg var pen etc med åpenlys ironi og latter, og jeg var alltid typen som ingen kunne forestille seg å bli interessert i.

Fikk høre av en venninne at jeg sikkert kom til å få meg en kjæreste en gang jeg også; en som ikke var så interessert i utseende og sånn... :roll:

Men når jeg ble eldre og fikk mer selvtillit, fikk jeg ofte høre at jeg var pen, og det at jeg så litt annerledes ut var plutselig eksotisk i stedet.

Men jeg er nok ikke noen klassisk skjønnhet, tror jeg.

ååååå, samer er peeeene!!! :rodmer: første kjæresten min er halvt same, å jeg blir fremdeles helt mo i knærne bare av å tenke på henne... :rodme:

-------------

ja, jeg ble også daglig kalt stygg og diverse andre ting(både barn og voksne). hadde 17mm overbitt å klarte derfor ikke lukke munnen engang.dette er bare 6mm. tannlegen hadde selv aldrig hatt pasienter med mer enn 11mm. i tillegg har jeg flammerødt hår(elsket av noen, hatet av andre). komentarene om hvor stygg jeg var en ting, men hvorfor noen hadde et behov for å prøve å banke meg helseløs grunnet overbitt kjønner jeg dan dag i dag ikke.... men av en aller annen grunn prellet alle komentarer om hvor stygg jeg var rett av.

veldig gla for at jeg selv synes jeg er vakker. hva andre synes byr meg ikke, verken den ene eller andre veien... :)

Gjest otrivin
Skrevet

Har blitt kalt stygg i den sammenheng at når jeg hadde spiseforstyrrelser så sa enkelte at jeg var "stygt" tynn, men heldigvis ikke annet enn det

Skrevet

En kristen person som oppsøkte meg uten noen foranledning. Ble fortalt at jeg var en rotte og at jeg skulle brenne i helvete. Så, ikke stygg, men rotte. Hurra for den kristne folkesjelen...

Jeg har mange kristne venner + kristen familie. Har aldri opplevd noe slikt som du nevner her.

Skrevet

Ja, så mange ganger at jeg er det.

Har blitt mobbet for å ha stygg nese blant annet og jeg ble veldig mobbet for stygg kropp og mage/lår da jeg danset ballett (av en voksen dame).

Gjest Uglefot
Skrevet (endret)

Ja, en god del ganger på ungdomsskolen.

fremdeles så får jeg høre det ofte men da er det fra meg selv.

Dere som sier nei & heldigvis ikke.. hva mener dere? Fordi da hadde det betydd at dere var stygge eller fordi det er sårende å få høre noe slikt?

Edit; skriveleif.

Endret av Uglefot
Skrevet

Ja, og det er ikke videre hyggelig. Men jeg tenker at de som sier slikt høyt er både dummere og styggere på innsiden enn jeg er på utsiden.

At voksne mennesker får seg til å si slikt til andre er for meg uforståelig. Det verste jeg har sett er en diskusjon under et albumbilde i et åpent album til en venn av en venn på Facebook. I albumet var det lagt ut noen bilder fra en guttetur, og flere av "guttene", som er godt oppe i 30-årene, hadde skrevet de verste ting om utseendet til en av jentene som var avbildet. Hun var ingen skjønnhet, men det gir dem likevel virkelig ikke rett til å gjøre narr av henne i nær full offentlighet.

• Liker 2
Skrevet

Min mor presterte å si "Det er én ting jeg ikke liker med deg, og det er piercinger og korte skjørt" - og hvordan går jeg kledd? Helst i korte skjørt, og har tre synlige piercinger (seks om man teller med de i ørene).

Vel... Nå er to av piercingene fjernet og jeg har vendt meg til å gå i bukser, så da er vel modern fornøyd. Hva gjør man ikke for å tekkes familien :filer::fnise:

Men jeg har aldri direkte fått høre at jeg er stygg.

Skrevet

Av min mellomste bror da jeg vokste opp. Det var ikke måte på hvor stygg, ekkel og teit jeg var. Det tok meg mange år å innse at fyren bare måtte ha en hakkekylling.

Dessverre fortsatte han med mobbingen i voksen alder, så det er han det er synd på.

Skrevet

jepp, det har jeg. Bitt kalt stygg, fi**etryne, jæ**a ditten og datten. Blitt slått, sparket og bitt også. :P Men så jobber jeg som dørvakt med et mindre modent publikum da, så så fort enkelte av de ikke får viljen sin, så er det i gang.

"sorry, men dette legget er fake, sett det hundre ganger før, så du kommer ikke inn med det" "j**a fi**etryne, det er jo ikke fake da, er du helt blåst i hue eller!?" jada, jada, hørt det før.. :P Derimot er de veldig snille og uskyldige i det politiet kommer da. :P

Men utenom jobbsammenheng har det vel vært kun en gang under en heftig krangel i barndommen med min bror. som var over igjen like fort som den startet. ;)

Gjest snoopy_93
Skrevet

Jepp, ble kaldt stygg, albino (av en eller annen grunn), hore, ørnenese (faktisk haha) osv av eksen min. (Det rare er egentlig at han gjore det slutt også gikk han inn på de forskjellige profilene mine (som nettby osv) og begynte å slenge dritt. En skikkelig morroklump det der altså. )

Gjest Solmåne
Skrevet

Tja.. ble kalt alien og intetkjønn i de siste årene på barneskolen.. Men de fleste har vel hørt historien om den stygge andungen :lur:

Den som ler sist ler best sier jeg!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...