Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som kan anbefale et billig og godt gitarkurs i Oslo? Jeg har aldri spilt gitar før, men spiller noe piano.

:romeo:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bump :sjenert:

Skrevet

Hei!

Jeg vet ikke om noen bra gitarkurs i Oslo dessverre, men tenkte bare å fortelle hvordan jeg (og sikkert mange andre) lærte å spille gitar!

Kjøpte en billig gitar (2000 kr), satt meg ned med YouTube og www.ultimate-guitar.com . Utrolig mange bra Youtube gitarvideoer, og man kan finne alt fra fingerspillvideoer til mer akkordbaserte videoer. Når man har lært seg hvordan man "leser" Tabs og akkordskjemaer, så er det ikke så vanskelig å finne ut av det selv!

...På ultimate-guitar finner du akkorder til nesten alle sanger du kan komme på, GRATIS, så da kan du lett finne yndlingssangen!

Sånn lærte jeg å spille ihvertfall :) Spiller helt greit (kompe)gitar. Kunne litt piano fra før da, men det ser jeg jo at du kan også! Vil virkelig anbefale å prøve det altså, veldig fin måte å komme igang på :)

Hvis du kjenner noen andre som vil lære seg å spille også kan dere jo danne "gitarklubb" : møtes en gang i uka å spille en ny sang for hverandre :)

Kanskje ikke helt det du lurte på men :)

Lykke til uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...