Gå til innhold

Engelske filmer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker england, engelskmenn, engelsk you nsme it :)

Heheh..

Å Jeg er bare ikke så betatt av amerika, så vil gjerne ha tips til engelske filmer!

tar imot tv prog forlsag og :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tv-serier/program: Skins, Mr. Bean, Hotell i særklasse, Pride and Prejudice, Hollyoaks, The Only Way is Essex.

Filmer: Love Actually og Bridget Jones dagbok er begge ganske britiske filmer. This is England kan jeg også anbefalle.

Hvis det var filmer og tv-serier fra England du tenkte på da, og ikke OM England.

Skrevet

Ja var fra england :)

Takk for forslag, elsker love actually og bridget jones, ikke sett this is england.

Den skal testes.

Og det skal såklart resten av forslagene og :)

Kom gjerne med flere!

Skrevet

Det eneste jeg kommer på i farta er An Education (film) og The Office (serie). Og selvfølgelig alt som har med Monty Python å gjøre da.

Skrevet

Coupling er en bra serie!;)

• Liker 1
Skrevet

TV-serier:

Peep Show

Misfits

The Inbetweeners

The IT Crowd

Filmer:

Shaun of the Dead (komedie)

Death at a Funeral (komedie)

Hot Fuzz (komedie)

The Atonement (romantisk drama)

Billy Elliot (drama)

The Pianist (drama)

Johnny English (komedie)

King Arthur (action)

Hallam Foe (drama)

Skrevet (endret)

Åh, jeg er selv anglofil, og Storbritannia/England har mange godbiter. Har mange personlige favoritter.

Serier: Spooks, Teachers, To the Manor Born, Yes Minister/Yes Prime Mininster, The Good Life, Ballykissangel (Irsk/Britisk), 2000 Acres of Sky, As Time Goes By, Doc Martin, Three Up/Two Down, A Fine Romance, Foyle's War, Wire in the Blood, The Inspector Lynley Mysteries, Prime Suspect, The IT Crowd, William & Mary, Cold Feet, War & Peace (1972) og The Pallisers.

Mini-serier: Jane Eyre (2006), Jane Eyre (1973), Pride & Prejudice (1995), Bleak House, North & South (2004), Mansfield Park, Emma

Filmer: The House of Cards-trilogien, Bridget Jones's Diary, Bridget Jones on the Edge of Reason, Love Actually, The Remains of the Day, Shadowlands, The King's Speech, Dorian Gray, The Young Victoria, Atonement, Being Julia, Calendar Girls, Girl with a Pearl Earring, About a Boy, Four Weddings and a Funeral, Billy Elliot

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Og så må du se Eddie Izzard gjøre stand-up! :D Mange av showene hans ligger på youtube.

Skrevet

Og om du likar litt meir fantasifulle saker, er jo dr Who ein klassikar! :popcorn:

Skrevet

Glemte forøvrig å nevne From Lark Rise to Candleford og Downton Abbey. Fantastiske serier. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Britiske filmer:

Layer Cake

Lock Stock and Two Smoking Barrels

Snatch

Cassandra's Dream

Trainspotting

Hunger

Fish Tank

About a Boy

Intermission

The Constant Gardener

Paul

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...