AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #1 Skrevet 28. august 2011 Jeg kjøpte meg ny PC i går, og innstallerte den i dag. Jeg bor alene og kan sboslutt ingenting om PC'er, så jeg gjorde ingenting utenom det PC'en selv gjorde. Det er en Toshiba Satelite til 4000, 6 GB, mer husker jeg ikke. Men jeg synes den er så treg! Å åpne programmer, linker osv tar lenger tid enn jeg ønsker. Kan jeg ha gjort noe feil? Trodde at en PC til 4000 skulle være bedre enn dette
Gjest Nedfall Skrevet 29. august 2011 #3 Skrevet 29. august 2011 (endret) Avinnstaller alle programmer du ikke trenger, f.eks demoversjoner av antivirus, officeprogrammer og all sånn crap. Deretter: http://windowsupdate.microsoft.com/ ..og hvis du ikke har noe antivirusprogram på maskina (NEI, DEMOVERSJONER TELLER IKKE!), tar du en tur hit. PCen din vil gjennom denne prosessen oppdatere, restarte endel ganger, legge inn flere opppdateringer osv. Slik er bare windows, ting tar tid. Når den er ferdig, og den fortsatt er treg, kan du ta oppfordringen fra Anon over her; klag. Edit:En ting til, når du selv innstallerer programmer av ymse slag, ta deg tid til å se litt nøye på hva som faktisk blir innstallert. Mange programmer er fylt til randen med toolbars og annet "nyttig". Standardinnstillingen er at alt er skrudd på, men vanligvis kan man velge bort dette under innstallasjonen. Følger man ikke med, kan man lett ende opp i toolbarhelvete! Endret 29. august 2011 av Nedfall
Henkie Skrevet 29. august 2011 #4 Skrevet 29. august 2011 Det aller første jeg ville gjort (før du avinstallerer osv) var å ta den med til forhandler og be de si fra om den virket ok eller om den rett og slett skal være så treg
Sugerøret Skrevet 29. august 2011 #5 Skrevet 29. august 2011 hmm først ville jeg sjekket hva du har av programmer som kjører ved oppstart start ,skriv inn : msconfig da spretter et nytt vindu opp,sjekk under Startup (har eng.versjon jeg da ) event.Oppstart Fjern kryssene på alle programmer du ikke behøver,untatt Operativsystemet og antivirus program. ok og lagre, så restart maskinen. Så ville jeg fulgt stegene til Nedfall, fjern progrmmer du ikke har behov for,Inkl. demoversjoner,google shit ting osv. det finnes fullversjoner eller ok versjoner av antivirus gratis på nett.Bare last ned og install.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2011 #6 Skrevet 29. august 2011 Tusen tusen takk! Jeg vet virkelig ingenting om PC'er, så skal få en kamerat til å se på det, og gjøre det dere har foreslått. Ble så lei meg da jeg har brukt mye penger på en ny PC og så er den enda tregere enn den gamle som er 5-6 år gammel
AnonymBruker Skrevet 29. august 2011 #7 Skrevet 29. august 2011 Fulgte med når jeg startet den nå, og det stod 24400 programmer. Er dette normalt? Det tok laaang tid å starte, og virker som den sliter. Troddenye pc'er var fri for alt tull jeg.
Sugerøret Skrevet 29. august 2011 #8 Skrevet 29. august 2011 24400 programmer. ??? Nei det må være feil sjekk oppstarten som jeg sa, Trykk Start så skriv msconfig- oppstart fjern kryssene på de fleste programmer untatt antivirus, OP .
AnonymBruker Skrevet 29. august 2011 #9 Skrevet 29. august 2011 Vet ikke om det var programmer, men når jeg startet den så stod det 24400 og så telte den seg oppover liksom. Kameraten min har nå være her og tatt en titt. Var masse greier som jeg aldri kommer til å bruke, så han ordnet litt. Den er raskere nå hvertfall Så skulle han ordne mer senere. Woho!
Gjest Nedfall Skrevet 29. august 2011 #10 Skrevet 29. august 2011 Vet ikke om det var programmer, men når jeg startet den så stod det 24400 og så telte den seg oppover liksom. Kameraten min har nå være her og tatt en titt. Var masse greier som jeg aldri kommer til å bruke, så han ordnet litt. Den er raskere nå hvertfall Så skulle han ordne mer senere. Woho! Mulig han kameraten din vet om dette, men det kan tyne ut litt ekstra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå