pandabear Skrevet 28. august 2011 #1 Skrevet 28. august 2011 Jeg bruker veldig lite foundation, og har itillegg alltid flere typer, så de bare varer, og varer og varer Så nå lurer jeg på, hvor lenge etter de er åpnet er det ok å bruke de? Skal sies at jeg ikke er super prippen på det, og at jeg IKKE kaster mascaraene mine etter 3mnd. men vil heller ikke bruke gamle produkter
Jade Skrevet 28. august 2011 #2 Skrevet 28. august 2011 Sjekk om der er en tegning av en krukke på sminken din med åpent lokk og et nummer på. Nummeret er antall måneder som den er holdbar på etter åpning. Det har også litt å si om du bruker fingrer eller skitne koster nedi sminken. Pudderfoundation holder flere år, mens flytende foundation holder 6 måneder har jeg lest. De skal visst heller ikke oppbevares på badet (ops... *skyldig*)
Djungelvrål Skrevet 28. august 2011 #3 Skrevet 28. august 2011 Når den skiller seg og evt har forandret farge er den for gammel, har aldri opplevd det selv selv om jeg har mange liggende som jeg bruker sjelden.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #4 Skrevet 28. august 2011 Og når den endrer lukt er den mest sannsynlig blitt bakterieinfisert.
pandabear Skrevet 28. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 28. august 2011 Å Har alltid lurt på hva den krukken med nr betyr Flott, takk! Bruker fingrene, men liker best pumpeflaske, så da har det vel ikke så mye å si?
Honesty Skrevet 29. august 2011 #6 Skrevet 29. august 2011 Så lenge det er pumpeflaske, den ikke blir oppbevart veldig varmt eller lyst, og den ikke har skilt seg eller endret seg på annen måte, fortsetter jeg å bruke den. Du merker raskt om noe er galt, for å si det sånn. Jeg tror jeg har opplevd det en gang, med en foundation som var flere år gammel (hadde skilt seg).
pandabear Skrevet 29. august 2011 Forfatter #7 Skrevet 29. august 2011 Så bra Jeg har aldri opplevd at foundationen skiller seg, men har pleid å kaste de etter jeg føler de har ligget lenge.. De skal jo faktisk rett på huden så. Men bra det er flere som ikke er helt nazi og følger disse kast reglene slavisk. Hva gjør dere forresten med mascara og lignende?
AnonymBruker Skrevet 1. september 2011 #8 Skrevet 1. september 2011 Mineral og pudder varer i over 1år. Flytende varer i 6mnd
Djungelvrål Skrevet 1. september 2011 #9 Skrevet 1. september 2011 Mineral og pudder varer i over 1år. Flytende varer i 6mnd En pumpeflaske kunne jeg fint brukt i flere år. 1
Compaq Skrevet 1. september 2011 #10 Skrevet 1. september 2011 Om du merker forandring i farge, lukt eller konsistens er det på tide å kaste den:)
Djungelvrål Skrevet 1. september 2011 #11 Skrevet 1. september 2011 Det har jeg aldri opplevd, noen av sommerfoundationene har jeg hatt i 2-3 år.
pandabear Skrevet 1. september 2011 Forfatter #12 Skrevet 1. september 2011 Mineral og pudder varer i over 1år. Flytende varer i 6mnd Men kaster du helt seriøst foundationen etter 6mnd? Og den ene jeg har nå står det forresten 12mnd på.
Djungelvrål Skrevet 1. september 2011 #13 Skrevet 1. september 2011 Det hadde vært veldig uøkonomisk å kaste etter 6 mnd, har jo noen mørke som jeg bruker bare på sommeren.
Gjest Lottiplott Skrevet 1. september 2011 #14 Skrevet 1. september 2011 Jeg sjekker tallet som står over krukken på etiketten, men siden jeg bruker tube som ikke får bakterier inn er jeg litt sjenerøs med datoene Men jeg bruker de som regel opp innen 3 mnd også da Men sommerfoundation hiver jeg i "våroppryddingen", for mange får en litt stram lukt når de har ligget for lenge.
pandabear Skrevet 1. september 2011 Forfatter #15 Skrevet 1. september 2011 Det hadde vært veldig uøkonomisk å kaste etter 6 mnd, har jo noen mørke som jeg bruker bare på sommeren. Ja det syns jeg og. Å jeg bruker foundation veldig sjelden, og har ett par stk for sommer og ett par for vinter sesong. Men er nok som andre sier her en fin regel å kjenne på lukt å konsistens.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå