sobrello Skrevet 29. august 2011 Forfatter #21 Del Skrevet 29. august 2011 Hei dere takk for svar. Ja det er en rasekatt og den koster over 6000 norske. så da blir det toll. Den skal være innekatt, og jeg har en innekatt fra før som er et år. jeg er helt enig i at dem burde være to, derfor tar jeg turen over:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sobrello Skrevet 29. august 2011 Forfatter #22 Del Skrevet 29. august 2011 Og et lite spørsmål til.. hvordan gjør man dette med toll da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DBM Skrevet 29. august 2011 #23 Del Skrevet 29. august 2011 "Hund, katt, ilder, kanin, burfugl, hamster, marsvin, rotter, mus, chinchilla, skilpadde, minigris og akvariefisk er tollfrie ved ordinær innførsel til Norge. Men det må betales 25 prosent merverdiavgift basert på innkjøpsprisen i utlandet, frakt og eventuell forsikring av forsendelsen (CIF). Tar du dyret med som håndbagasje ved reise fra utlandet, gjelder vanlige regler for toll- og avgiftsfri innførsel som reisegods. Har du oppholdt deg i utlandet mer enn 24 timer, kan du ta med varer for inntil NOK 6 000. Er oppholdet kortere enn 24 timer, er verdigrensen NOK 3 000." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 29. august 2011 #24 Del Skrevet 29. august 2011 Om du er ute av Norge i over 24 timer, og katten ikke koster over 6000,- NOK, så kan man vel ta den inn som reisegods? Det gjorde jeg da jeg tok inn en Amerikansk miniatyrhest:) Men, det er kanskje ikke lov om man skal bruke katten i avl? uten å være 100 % sikker så tror jeg det blir noe annet hvis dyret skal brukes i avl/utstilling. Og et lite spørsmål til.. hvordan gjør man dette med toll da? ville ringt tollkontoret på gardermoen (hvis det er der du lander), de bør kunne svare på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 29. august 2011 #25 Del Skrevet 29. august 2011 Mener å ha lest en plass i et katteblad at reglene er forskjellige for hva dyret skal brukes til. Det er forskjellige regler for om katten skal brukes til avl, eller bare er til kos. Men har du sjekket NRR sin hjemmeside eller noe? =) Fant noe HER Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå