AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #1 Skrevet 28. august 2011 Jeg bare lurer på en liten ting ang jordmødre. Jeg syns det er utrolig mange som ønsker å bli dette, særlig når de har fått barn, og lurer derfor på, er det større pågang enn det er stillinger? Eller er det mange som "bare" blir sykepleier, og legger det med jordmor på hylla? Tjener man bra?
AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #2 Skrevet 28. august 2011 Min erfaring som sykepleier, både når jeg var student og de ti årene jeg har jobbet etterpå, tilsier at mange ønsker å bli noe bestemt som f.eks jordmor når de begynner på sykepleien, men så endrer synet seg underveis. Mange finner helt andre interesser gjennom studier, praksis og jobb, og mange begynner å interessere seg for fagområder de aldri hadde hørt om eller kjente dårlig til før studiene. For min egen del var mitt høyeste ønske å jobbe på barneavdeling, men etterhvert ble interessen for nevrologi langt større, og det er nevrokirurgiske pasienter jeg jobber med i dag. Likeså hadde jeg flere på mitt kull som hadde jordmordrømmen, men som heller jobber med operasjon, hjemmesykepeie, infeksjon og psykiatri. Kun to fra kullet mitt et blitt jormødre, og de hadde egentlig tenkt på andre ting. Tror mange syns jordmor er et fint, flott og positivt yrke med nusselige bebier og masse kos, men det er absolutt ikke hele sannheten. Dessuten kan det være vanskelig å få jobb etterpå, i alle fall på en fødeavdeling. Man tjener heller ikke superbra, men det kommer selvfølgelig ann på hvor man jobber (sykehus, kommune) og hvor lenge man har jobbet. Ligger på rundt 400.000.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå