AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #1 Skrevet 28. august 2011 Noen kreative forslag? Gjerne noe man kan lage selv, bare det er fint og minneverdig. Vil helst styre unna standardgavene som vinflaske, vinglass og kaffekopper osv
Alice123 Skrevet 28. august 2011 #2 Skrevet 28. august 2011 God kake du baker? En fin plante? En venninne har en standargave: en kurv full av masse standarmat man alltid burde ha liggende. Posesupper, potetmosposer, spagetti, diverse krydder, tørrmelk etc.
MissStiles Skrevet 28. august 2011 #3 Skrevet 28. august 2011 Hva med å kjøpe en kurv og ha ting som dette oppi: - gjestehåndkleer - tannbørsteglass - såpe - kokebok - te/kaffe - duk/løper - telys - gavekort på blomster/glassmagasinet ++
AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #4 Skrevet 28. august 2011 Eller en pose med supper, krydder, pasta osv osv. Det trenger alle! Hehe
melj Skrevet 28. august 2011 #5 Skrevet 28. august 2011 Noen kreative forslag? Gjerne noe man kan lage selv, bare det er fint og minneverdig. Vil helst styre unna standardgavene som vinflaske, vinglass og kaffekopper osv Toalettpapir. Jeg vet det høres rart ut, men jeg fikk det selv, og det er genialt. Det brukes jo hele tiden.. Er også en mulighet å ta med andre nødvendigheter som suppeposer og zalo..
HopelessFear Skrevet 28. august 2011 #6 Skrevet 28. august 2011 Akkurat nå hadde jeg vært glad for å få en vaskemaskin, siden jeg nettopp fikk vite at leiligheten ikke har det. () Men det er litt for langt. Ville ikke tatt med håndkler, siden de fleste har en del av det allerede. Hadde vært fint med en håndkurv med nødvendige saker som håndsåpe, toalettpapir, tørkepapir, div. tørr mat og eventuelt en små ting til lillepus eller lillebjeff (og om de ikke har det men barn, så noe til den lille.).
AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #7 Skrevet 28. august 2011 Paiform, oppskrift til god pai og alle ingrediensene f.eks. Ellers: - kokebok + ingrediensene til en rett. - kjevle og pepperkakeformer. - urtepotter og urter. - epletre i potte.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #8 Skrevet 28. august 2011 Åh, tusen takk for gode tips!! Nå ble det vanskelig å velge mellom disse forslagene, men det blir kanskje en kurv med diverse ting oppi! -TS
HopelessFear Skrevet 28. august 2011 #10 Skrevet 28. august 2011 Kanskje du finner noen gøye spill her. Alltid en slager for lekne par. :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #12 Skrevet 28. august 2011 Gave fordi man har flyttet? Hva blir det neste? Gave fordi man har ferie?
HopelessFear Skrevet 28. august 2011 #13 Skrevet 28. august 2011 Gave fordi man har flyttet? Hva blir det neste? Gave fordi man har ferie? Innflytningsgave har da vært tradisjon veldig lenge. 4
Niennas Skrevet 28. august 2011 #14 Skrevet 28. august 2011 Paiform, oppskrift til god pai og alle ingrediensene f.eks. Ellers: - kokebok + ingrediensene til en rett. - kjevle og pepperkakeformer. - urtepotter og urter. - epletre i potte. Du er jo helt genial! disse skal jeg huske på!
Gjest NozMonster Skrevet 28. august 2011 #15 Skrevet 28. august 2011 Gave fordi man har flyttet? Hva blir det neste? Gave fordi man har ferie? realy!?
AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #16 Skrevet 28. august 2011 Innflytningsgave har da vært tradisjon veldig lenge. Mulig det, men en veldig sær tradisjon i såfall. Skulle jeg gitt gave hver gang folk jeg kjenner flyttet, så hadde jeg ikke hatt mye penger igjen. Folk flytter jo annenhvert år jo.
HopelessFear Skrevet 28. august 2011 #17 Skrevet 28. august 2011 Mulig det, men en veldig sær tradisjon i såfall. Skulle jeg gitt gave hver gang folk jeg kjenner flyttet, så hadde jeg ikke hatt mye penger igjen. Folk flytter jo annenhvert år jo. En trenger da ikke å gi innflytningsgave hver gang. Her så er det kun når det skjer samflytting (at to flytter sammen) eller at de får seg egen bolig. Det er få som har råd til å få seg ny bolig annen hvert år.
Gjest Spinell Skrevet 29. august 2011 #18 Skrevet 29. august 2011 Jeg ble veldig glad for urtepotter fra Eva Solo. En kurv med dopapir, suppeposer, Zalo, oppvaskbørste, en god olivenolje, fin kaffe/te eller andre forbruksvarer hadde absolutt blitt en slager hos oss, i alle fall
AnonymBruker Skrevet 29. august 2011 #19 Skrevet 29. august 2011 Lyspærer og batterier i forskjellige størrelser. Det går man jevnlig tom for og så har man ikke tenkt på å handle inn sånt. Småverktøy. En hammer, stjerneskrujern, flatskrujern, bildestifter etc. Hjemmelaget gavekort med hushjelpoppgaver som å vaske gulv, pusse vinduer eller vaske kjøleskap/komfyr (jeg haaaaater slike jobber, så jeg hadde aldri gitt bort en sånn gave ) Dørskilt med navnene til de som bor sammen. Bøker om oppussing og vedlikehold av hus/leilighet, eventuelt hagestell om de har hage.
Sugerøret Skrevet 29. august 2011 #20 Skrevet 29. august 2011 hva med verktøyskasse ? Med basis ting som avklipper,skrutrekker hammer osv? Mye billig på både Biltema og clas Ohlson 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå