Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i morgen ut å reise med Norwegian igjen, for første gang på lenge. La merke til at det sto "1 stk. håndbagasje" på billetten. Har de begynt med samme strenge regler som f.eks Ryanair? Altå, man kan ikke ta med en "håndbagasje-koffert" og ei veske?

Skrevet

Norwegian er stort sett veldig mye rundere på disse reglene enn Ryanair. Innenfor gitte grenser, selvsagt.

Gjest NozMonster
Skrevet

jeg fløy akkuratt med norwegian selv, og ja, det betyr at du IKKE kan ta med en koffert og en veske. da må bestille en ekstra kolli. gjør du det før avreise koster det 50 kr, gjør du det på flyplassen når du skal reise, koster det 100 kr. det er lurt å bestille en ekstra kolli altså, med tanke på alle de reglene om hva du ikke kan ta med deg i håndbagasjen!

Skrevet

Min erfaring er at de er veldig runde på dette. Så lenge du ikke drar med deg en stor PC-sekk, gigantisk veske og stor koffert så går det nok bra.

For min del bruker jeg alltid liten veske nå jeg skal fly, slik at det bare er å stappe veska nedi kofferten for å få én håndbagasje om de skulle begynne å krangle på det.

Skrevet

Takker for svarene! Håper de er litt rundhåndet i morgen!

(Husker med redsel tilbake til en gang jeg skulle fly med Ryanair fra London. Hadde en smikkfull koffert (hadde stappet veska og alt mulig ned i) + en pose med noen ting jeg hadde shoppet på veien til flyplassen. Måtte kaste ut en del.. :snurt:)

Skrevet

jeg fløy akkuratt med norwegian selv, og ja, det betyr at du IKKE kan ta med en koffert og en veske. da må bestille en ekstra kolli. gjør du det før avreise koster det 50 kr, gjør du det på flyplassen når du skal reise, koster det 100 kr. det er lurt å bestille en ekstra kolli altså, med tanke på alle de reglene om hva du ikke kan ta med deg i håndbagasjen!

Hvor reiste du i fra?

Skrevet

Takker for svarene! Håper de er litt rundhåndet i morgen!

(Husker med redsel tilbake til en gang jeg skulle fly med Ryanair fra London. Hadde en smikkfull koffert (hadde stappet veska og alt mulig ned i) + en pose med noen ting jeg hadde shoppet på veien til flyplassen. Måtte kaste ut en del.. :snurt:)

Det smarteste er å forholde seg til reglene. Da unngår du sånne situasjoner, dessuten handler det litt om respekt for medpassasjerene å gjøre. Det er begrenset plass i kabinen, og det er ikke plass til at alle tar med seg koffert, veske og taxfreepose.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg flyr ofte med Norwegian da jeg bor ikke så lang fra London. Jeg har alltid både en sekk og en bag i håndbagasje. Jeg har aldri blitt stoppet for å ha for mye.

Endret av Chiyo
Skrevet

Fra Norwegians hjemmeside;

Det er tillatt med kun ett kolli kabinbagasje per person. Maksimum vekt er 10 - ti kilo. Maksimum størrelse er 55 x 40 x 23 cm.

Selv reiste jeg med et telt på 10 kg og som nok oversteg tillatt lengde, men til gjengjelt var det jo ikke så høyt/bredt. Hadde vanlig håndveske i tillegg. Min oppfatning er at de er runde i kantene såfremt flyet ikke er aldeles overfylt.

Gjest NozMonster
Skrevet

Hvor reiste du i fra?

oslo-tromsø

tromsø-oslo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...