Gå til innhold

PEPPERKAKE HJERTE

nadja

Anbefalte innlegg

Hei dere

Jeg vil gjerne ha store pepperkakehjerter i vinduene på kjøkkenet i år.

Problemet er at når jeg baker de selv så blir de ikke noe fine og jeg har

ikke funnet stor nok form. Hvor kan jeg få kjøpt ferdige?

Nadja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, jeg vet desverre ikke hvor du får kjøpt ferdige hjerter i store størrelser, men jeg tenkte jeg skulle tipse deg om at jeg får noen år siden kjøpte en stooooor form til hjerte hos Jernia. Denne bruker jeg til å lage hjerter og henge i vinduene. Kanskje de fortsatt har stor form?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget hjerter i trolldeig, malt dem brune og tatt på "snø"-maling (tykk) som melisglasur. Ser fint ut, kan brukes flere ganger, lettere å henge opp og dessuten slipper man å henge opp mat til pynt.

Bare et tips selv om det ikke var det du spurte om... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv ut en mal på PC-en og skjær rundt med en skarp kniv.

Nesten helt gratis.

Anbefaler også trolldeig til slike ting. Bland i litt sukkerkulør, så blir det nesten riktig farge på dem også :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er koselig med pepperkakehjerter i vinduene til jul, og disse må lages selv, sammen med ungene. Vi lager et til hvert av de store vinduene, og ungene får noen småhjerter til sitt vindu.

Tror ikke jeg hadde syntes det var det samme med trolldeig, jo jeg ser fordelene, men det er da så koselig å gjøre dette sammen med ungene.

Kjøpte forresten min hjerteform hos en jernvarebutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda Lea, men jeg tenkte nå på at det er som en tradisjon her da... Og trolldeig holder vel litt lenger enn bare en jul? Her spises hjertene når jula er slutt, akkurat som pepperkakehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda Lea' date=' men jeg tenkte nå på at det er som en tradisjon her da... Og trolldeig holder vel litt lenger enn bare en jul? Her spises hjertene når jula er slutt, akkurat som pepperkakehuset.[/quote']

Blir det ikke veldig støvete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det ikke veldig støvete?

Joda sikkert, men jeg børster av dem jevnlig og ungene bryr seg jo ikke om sånt da. Tok da ikke noe skade av å spise et pepperkakehus som hadde stått over jula da jeg var yngre så jeg tror ikke dette er noe verre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sett vanlige "utstikkerformer" på både glasmagasinet og Til Bords. Koster rundt tretti-førti kroner.

Har selv kjøpt stor hjerteform som jeg fant en velassortert dagligvareforretning. kostet faktisk ikke mer enn femten kroner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...