AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #1 Skrevet 28. august 2011 Hvordan lærer man pus å ikke bite og klore? Jeg har prøvd å si nei bestemt, og trekke meg unna leken, men da blir han faktisk enda mer gira på å leke og angriper. Han angriper armer og føtter når vi sover og endrer plutselig fra kos til lek. Noen andre måter å få han til å forstå? Ellers mottas andre tips til oppdragelse av pusekatter veldig gjerne
AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #2 Skrevet 28. august 2011 Det er ganske så normalt at en kattunge holder på slik. Så lenge den ikke oppmuntres til å gjøre det så vil den vokse det av seg. Aktiviser den mye med leker den kan gnage på istedet. 1
Agathe Skrevet 28. august 2011 #3 Skrevet 28. august 2011 Du kan bruke pekefingeren og gi et forsiktig klaps i pannen, eller blåse han i ansiktet, og så distrahere med leker. Når han angriper mens dere sover, er det sikkert fordi han kjeder seg - vet ikke hvor mye som kan gjøres med det. Flere og mer spennende leker kanskje :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #4 Skrevet 28. august 2011 Han har mer enn nok leker og steder å klatre på. Vi leker masse med han før vi legger oss, for å slite han ut, og han legger seg som oftest når vi gjør, men grytidlig om morgenen er han oppe og jakter på føtter Har skjønt at dette går i bølger: aktiv og kosete. Jeg skal prøve å distrahere han med å blåse litt!
MissMas Skrevet 28. august 2011 #5 Skrevet 28. august 2011 Jeg hadde en gang noen kattunger, og de holdt på sånn. Klatret til og med oppover beina (au). Men de vokste det av seg. Bare ignorerte det eller tok dem vekk, og etterhvert som de ble eldre, sluttet de å gjøre det helt og ble snille pusekatter.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #6 Skrevet 28. august 2011 Gjett om han klatrer opp beina. Jeg har kloremerker opp beina fra begge potene. Tror ikke de selv er klar over at de biter og klorer så hardt. Godt å høre at de vokser det av seg!
Nio Skrevet 28. august 2011 #7 Skrevet 28. august 2011 En kattunge jeg hadde her ifjord var fæl sånn sett, hun satte klørne FAST i hendene til folk, klatret opp beina, beit mye, osv. Samme hvor mye vi sa nei og blåste på henne ga hun seg ikke. Nå er hun voksen og er en kjempeflott pus, ifølge de nye eierene gikk det over når hun var ca. 8mnd. Advarte dem selvsagt om dette før de kjøpte henne, men de trodde at hun ville vokse det av seg og det gjorde hun. Hun har knust noen dyre vaser og stukket av med halen til et utstoppa dyr i voksen alder da..
AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #8 Skrevet 28. august 2011 Jeg hadde en kattunge hengende fast i magefettet en gang etter den klatret opp foten min. Nå ligger den og drar seg på sofaen dagen lang.
Gjest Lille-pus Skrevet 28. august 2011 #9 Skrevet 28. august 2011 (endret) Klarting oppover legger og lår går over. De gjør de i den perioden hvor de fremdeles er litt for små til å klare å hoppe opp på benken. Da klatrer de, og siden du står ved benken (og driver med "noe" som er spennde for en liten tass, så "må" det undersøkes. Ergo; man klatrer opp Husk at det er en unge du har med å gjøre foreløpig Min lille frøkenpus på 4 år jakter også føtter innimellom på morgenen - jeg lever greit med det (selv om det er en brutal måte å vokne på Endret 28. august 2011 av Lille-pus
Aurora M. Skrevet 29. august 2011 #10 Skrevet 29. august 2011 Min lille frøkenpus på 4 år jakter også føtter innimellom på morgenen - jeg lever greit med det (selv om det er en brutal måte å vokne på Min har hatt litt forskjellige varianter opp igjennom. I den siste tiden har hun har hatt det med først å klore på siden av madrassen. Hvis jeg har ignorert det, har hun trampet over meg fra skuldra og helt ned. Har hun fremdeles ikke fått ønsket respons (trøtt om morgenen ja!), har hun kysset meg! Nå har hun funnet ut at effektivitet er tingen, så hun går rett på kyssingen hver morgen! Hun stikker først snuten ned på munnen min, før hun gir den et lett rasp med en ru tunge.. Når jeg lettere forvirret våkner, så har hun hodet ca 5 cm. fra øynene mine, og hun stirrer dypt inn i dem.. Jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg liker denne måten å våkne på, men jeg kan ikke helt se at jeg har noe valg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå