Gå til innhold

Er dette et sjekketriks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Hvor er du fra?"

"Åh, jeg synes du så litt fransk ut"

?

To ganger på samme kveld på to forskjellige steder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan med hånden på hjertet si at ingen noen sinne har spurt meg hvor jeg kommer fra (som i "hvilket land") eller om jeg er fransk, men jeg har vært utsatt for sjekketriks. Ergo tipper jeg at du ser litt eksotisk ut ;)

Om dette er noe de sier for å få deg på kroken (skjønner ikkek helt logikken bak det, men?) eller om de oppriktig lurer på om du er fransk, det er umulig å vite. Men snev av interesse må det vel være så lenge de gidder å bry seg med hvor du kommer fra/evnt smigre deg ved å spørre om noe de ikke lurer på (hvis det bare er et sjekketriks)?

Skrevet

Og bli kalt for en frosk er da ikke noe komplimang...

Gjest döderlein
Skrevet

Og du har tatt på deg brillene i dag eller?

Gjest henriett3
Skrevet

Frosk?

Jeg tror nok de mente de som et komplimang ja. :)

Skrevet

Forsk er et kallenavn på Franskmenn

Skrevet

Fransker/franskmenn = Frosker...

Skrevet

aaw det er alltid fint å høre at man ser litt fransk ut!

ikke det at franskmenn har et helt spesielt utseende, men det er noe med symbolikken i det.

Franske kvinner er kjent for å være forføreriske, men stolte. Går alltid med strak rygg og nesen i sky. Er pent kledd og veltalende!

Jeg har også hørt flere ganger at jeg ser litt fransk ut, jeg pleier å se an omstendighetene før jeg tar det som et riktig komplement. Noen går bare for det enkleste og billigste trikset vet du. Du burde teste gutten litt og se om han kan påpeke hva han synes er så "franskt" med deg.

en mann sa til meg at jeg så canadisk ut en gang, da løftet jeg litt på den ene øyenbrynet og spurte: så alle canadiske jenter har rødt hår og..

han avbrøt meg før jeg fikk fortsette, og sa "and big mysterious eyes? yes."

da var jeg solgt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...