Gå til innhold

Hvordan få hunden min til å slutte å legge seg på teppet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en hund som er fæl til å legge seg på teppet. Hunden min er en mellomstor svart hund og jeg har beige stueteppe. Det blir mye hår på teppet og jeg er lei av å måtte støvsuge etter henne hele tiden. Hun har en seng i stuen som hun skal ligge i. Hun er kjemoe flink til å legge seg der når jeg sier "gå å legg deg" å peker på sengen. Men problemet er å få henne til å bli der og slutte med å legge seg på teppet. 10 min senere får jeg se at hun har lagt seg på teppet igjen.

Hun er som sagt flink å legge seg i sengen sin når jeg sier gå å legg deg, men hun prøver seg alltid. Hvis jeg er på badet eller går vekk fra stuen, så legger hun seg på teppet igjen. Skjønner ikke hvorfor hun må legge seg der hele tiden?

Åssen kan jeg få henne til å slutte med dette? Vil ikke ha henne på teppet pga det blir mye hår etter henne.

Takk på forhånd :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fjern teppe da. Hunder elsker å ligge på tepper.

• Liker 2
Skrevet

Så fjern teppe da. Hunder elsker å ligge på tepper.

Nei jeg kommer nok ikke til å fjerne teppet. Da kommer det til å se veldig bart ut.

Det må da være noe jeg kan gjøre enn å fjerne teppet vel?

• Liker 1
Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt meg et deilig flosseteppe til stuen og det elsket jo hunden min fra første stund. Teppet er beige-melert og langhåret, så hundehårene viser ikke med det blotte øye, men jeg lar ham ikke få ligge der uansett.

Jeg bare går bort til ham hver gang han legger seg der, så peker jeg og ber han gå vekk .. så tusler han til andre enden av stuen og legger seg på gulvet. Har en litt merkelig hund som faktisk foretrekker gulvet framfor egne senger ... men det nye salongteppet likte han visst veldig godt.

• Liker 1
Gjest Linda sofie
Skrevet

Jeg har å en hund som elsker å ligge på teppene i huset, men jeg kommer da ikke til å fjerne alle teppene i huset heller.

Han vet han ikke får lov, men prøver seg noen ganger. Han har blitt mye bedre i det siste og har ikke busta han i legge seg på teppene på en stund. Heldigvis. Har en langhåra hund som røyter mye. Derfor vil jeg ikke ha han på teppene. Enkelt og greit.

• Liker 1
Skrevet

Kjøp en spruteflaske og gi hunden en kort sprut med vann når den legger seg på teppet...men om hunden er langhåret vil den nok ikke merke det om du ikke sikter på snute...

Ellers syns jeg forslaget med å fjerne teppet er et greit tips...hunden vil nok sikkert lære seg at når du er tilstede,vil den ligge unna teppet..men så fort du er ute av rommet,så vil den legge seg der den liker best å ligge..Hunder er nemlig ofte øyetjenere:)

Jeg har levd uten tepper på gulvene i mange mange år nå...og kan forsikre om at det er en vanesak:)

• Liker 2
Skrevet

Ellers går det an å kjøpe et teppe som matcher fargen på hunden bedre, evt et som er enkelt å rengjøre.

• Liker 2
Skrevet

Hva med å kjøpe et teppe i ''hundestørrelse'' som han får lov til å ligge på?

• Liker 2
Skrevet

i alle dager! Få deg et teppe som bikkja kan ligge på da vel

spruteflaske ? Jo lær hunden at alle tepper er farlige. Noen burde ikke kjøpe hund om de er mer opptatt av design og interiør enn at hunden har det bra

• Liker 11
Skrevet

Det var da voldsomt.

Skrevet

Det enkleste er helt klart å tilby et alternativ som hunden faktisk liker. Når man må kommandere en hund til å ligge et bestemt sted og hunden konsekvent går vekk etter en kort stund så sier jo det alt om hva hunden synes.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har mange hunder og ingen lyse tepper. Om du er redd for å få hundehår på teppet, fjern hunden eller teppet!

Hunder liker å ligge på tepper og i nærheten av eier. Om det ikke passer å ha hunden på et dyrebart teppe, må man nesten holde den ute av rommet.

Når du ikke er til stede legger den seg der den vil!

Skrevet

Belønn den for å ikke ligge på teppet. Etterhvert vil han velge å ikke ligge på teppet.

Ha senga i nærheten av teppet, så dette ikke handler om å "være der det skjer".

• Liker 1
Skrevet

Hunden liker ikke sengen, den liker å ligge på teppet. Dermed må du enten fjerne teppet - la han ligge der- eller finne på noe annet.

Personlig ser jeg ikke helt problemet ditt, du har valgt og ha hunden hos deg, du viste at dette var en sort hund med mye hår, da BØR du ta konsekvensen av det og legge ting til rette.

Ellers vil jeg anbefale Ikea - de har mange fine hunder i tøy som er veldig lydige- de ligger der man legger de, ikke røyter de eller.

• Liker 2
Skrevet

Hunden liker ikke sengen, den liker å ligge på teppet. Dermed må du enten fjerne teppet - la han ligge der- eller finne på noe annet.

Personlig ser jeg ikke helt problemet ditt, du har valgt og ha hunden hos deg, du viste at dette var en sort hund med mye hår, da BØR du ta konsekvensen av det og legge ting til rette.

Ellers vil jeg anbefale Ikea - de har mange fine hunder i tøy som er veldig lydige- de ligger der man legger de, ikke røyter de eller.

Helt enig med deg.

Skrevet

Når du skaffer deg et lyst teppe, og har mørk hund, så kan du bare ha det så godt syns jeg!

Har selv en stor svart hund, hadde aldri falt meg inn å nekte henne å ligge på teppene våre bare fordi vi ikke vil ha hår der. Og denne hunden har både seng på gulvet og egen sofa.

Vi har heller aldri dyre tepper, har man hund, så har man hund!!

• Liker 1
Skrevet

Når du skaffer deg et lyst teppe, og har mørk hund, så kan du bare ha det så godt syns jeg!

Har selv en stor svart hund, hadde aldri falt meg inn å nekte henne å ligge på teppene våre bare fordi vi ikke vil ha hår der. Og denne hunden har både seng på gulvet og egen sofa.

Vi har heller aldri dyre tepper, har man hund, så har man hund!!

Selv om man har hund, så betyr ikke det at man skal bare la hunden legge seg hvor den vil! På tepper, i sofa osv. Hvis ts hadde sagt hun ikke ville ha hunden i sofan pga hår, hadde dere da sagt " fjern sofan eller så får du bare ha det så godt"

Hunden min kan ligge i sengen sin og på gulvet og på de fleste tepper i huset. Men ikke på det ene teppet mitt. Det får han ikke lov til. Ikke alle vil ha masse håballer overalt heller. Selv om man har hund, så betyr ikke det man bare skal la hver å bry seg om åssen det ser ut og ikke bry seg om at det blir masse hår på teppet.

Til ts: Jeg synes forslaget om å kjøpe et lite teppe den kan ligge pp var et bra forslag :)

Skrevet

Jeg har mange hunder og ingen lyse tepper. Om du er redd for å få hundehår på teppet, fjern hunden eller teppet!

Hunder liker å ligge på tepper og i nærheten av eier. Om det ikke passer å ha hunden på et dyrebart teppe, må man nesten holde den ute av rommet.

Når du ikke er til stede legger den seg der den vil!

:fnise: Sorry, kunne ikke dy meg. (Litt trøtt i hodet..)

Skrevet

Fjern teppet, eller bare ha støvsugeren framme hele tiden..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...