Nieida Skrevet 28. august 2011 #1 Skrevet 28. august 2011 Min mann har en vanlig laptop og jeg har mac. Vi har get som internett leverandør. Vi sitter i nærheten av hverandre når vi er på nett. Jeg med min mac detter ut hele tiden, det skjer ikke med han. Vi har en trådløs router, DRAY TEC , Vigor 2910 G. Hva kan dette komme av?
Kilikia Skrevet 28. august 2011 #2 Skrevet 28. august 2011 det er fordi mac ofte ødelegger hjemmenettverket, vanlig laptop er best 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #3 Skrevet 28. august 2011 Forskjellig maskin- og programvare. Det er en kjent sak at Mac OS X 10.7-brukere opplever ustabilt trådløst nettverk. Trolig en bug i OS, som vil bli fikset om ikke lenge.
Nieida Skrevet 28. august 2011 Forfatter #4 Skrevet 28. august 2011 det at det er feil i programvaren stemmer ikke, fordi om jeg tar med meg macen min til min datter som også har get så er det aldri ustabilt nettverk, og det merkelige er at om jeg tar maskinen med til et av soverommene på samme plan får jeg overhodet ingen nettverk...
AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #5 Skrevet 28. august 2011 Jeg har også dette problemet med min mac, som er 5 år gammel. Jeg håpet vel egentlig problemet var løst på nyere maskiner? Samboeren min har ganske god greie på pcer og nettverk, og vi har forsøkt mye for å rette opp i dette, men aldri funnet noen god løsning. Jeg må ofte logge meg på på nytt når jeg bruker macen, selv om jeg synes det har fungert bra det siste året. Har også mistanke om at det oftere blir problemer f eks når samboern spiller online, men det er ikke konsekvent. Irriterende, jeg er ellers godt fornøyd med macen (bruker pc og mac om hverandre for tiden) og tenker å kjøpe ny maskin i nærmeste tid.
Cho Kon It Skrevet 28. august 2011 #6 Skrevet 28. august 2011 Har en macbook med OS X, har aldri opplevd at den detter ut av det trådløse nettverket. Opplevde det derimot med imacen da den var helt ny, den datt ut ett par ganger men nå er den helt fin. Akkurat som om den bare måtte "venne seg til" å være koblet til det nettverket. Melissa987: Hvor har du hørt at mac ofte ødelegger hjemmenettverket? (og forresten: en laptop vil si en bærbar pc. Altså er en macbook også en laptop. I motsetning til desktop som er stasjonære maskiner)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå