Gå til innhold

Thanksgiving idag! Hva er du takknemlig for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag er det Thanksgiving i USA.

Selvom vi ikke feirer dette, så kanskje du burde tenke litt over Hva du egentlig har, og ikke minst:

Hva er du takknemlig over i livet ditt?

Jeg er takknemlig for:

*vi er alle friske og ved god helse

*Mannen min kommer hjem idag

*jeg har venner og fammilie

*snart jul

*Aetat lyser ut ledige stillinger :ler:

*Våknet i morges med en liten pus liggende og male på ryggen min

*KG består av så masse hyggelige mennesker!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er som Care sa takknemmlig for livet..

- for familien min

- at vi er friske

- for vennene mine

- at jeg har en jobb jeg trives i

i det hele tatt ...for at jeg har det bra! :P

Skrevet

Jeg er takknemlig for:-samboeren min

-at alle i familien er friske

-alle venne våre

-at vi har en jobb å gå til begge to

Blir nok en bukett roser på lenemormannen i dag da ja.

Skrevet

Jeg er takknemlig for:

- babyen i magen

- mannen min

- kjærligheten vår

- at vi er friske

- alle koselige mennesker på KG

- at det snart er juuuuul :wink:

Skrevet

Jeg er takknemlig for at jeg er lykkelig. For at jeg har mat på bordet hver dag. For at jeg har en kjempesnill samboer og herlige venner. For dyra mine som er der for meg, whatsoever.

Jeg er takknemlig for at jeg bor i Norge og slipper krig og ufred.

Skrevet

Er vel takknemlig for livet jeg også, egentlig. :) For at jeg har så gode venner som jeg har, mammaen min, tantebarna mine og søstera mi. At jeg har tak å bo under, en seng, klær, mat, fred, så ja, jeg er takknemlig for livet. :wink:

Skrevet

Jeg er takknemlig for:

babyen i magen min

at mannen min og alle mine kjære har det godt og er friske

at jeg har en god jobb

at jeg har gode venner som stiller opp for meg

at det snart er jul som vi skal tilbringe sammen med familiene våre

m.m.

Skrevet

Jeg er takknemlig for:

- at det gikk bra med mannen da han var syk og at han mest trolig kommer til å bli helt frisk.

- at jeg har jobb(er)

- at livet rett og slett er deilig å leve for tiden.

- at det snart er jul

- at jeg har familie og venner som bryr seg om oss

- at det finnes et sted som KG :sjarmor:

Skrevet

Er det thanksgiving i dag? Trodde det var forrige torsdag, jeg.. Men en kjempefin tråd! :briller:

Skrevet

Jeg er takknemlig for maten jeg skal spise idag, og vennlige sjeler som hjelper når det kniper.

Thanksgiving kommer av at gjengen fra Mayflower ikke visste hvordan de skulle dyrke mais, og vinteren før døde veldig mange av dem pga matmangel. De ville ikke ta imot hjelp fra lurvete halvnakne rødhuder.. Året etter hadde sult lært dem å ta imot hjelp, og indianerne lærte dem å dyrke mais og gav dem av sitt overskudd, så de overlevde. Derfor feirer de hver høst en takknemlighetsfest for avlingen de har fått, og som er brukt til godsakene på bordet, og takker for hjelpen de fikk og får av gode venner når det røyner på.

(mange som synes thanksgiving er litt dumt, ettersom de hvite mer eller mindre sier "takk for hjelpen, nå er vi gode og mette, nå skal vi ta landet deres og drepe dere" Litt av en takknemlighet..)

Skrevet

jeg er takknemlig for:

At jeg ikke lar meg påvirke av amerikanske skikker som er innført kun som et reklametriks

:roll:

Skrevet

Donnie Darko: Thanksgiving er ikke prøvd innført i Norge som skikk. Hverken av reklamebransjen eller andre. Vil aldri bli det heller, den er ikke universell som f.eks Halloween.

Gjest Anonymous
Skrevet

Thanksgiving er jo heller egentlig ikke en amerikansk skikk er det vel? Var det ikke innvandrerne til USA som engang startet dette?

Skrevet

Jeg skjønner ikke spørsmålet, Runa.

a) Alle unntatt indianerne er innvandrere i usa

B) Thanksgiving er for å minnes noe som hendte med de hvite innvandrerne/kolonister i 1621. Som mange andre helligdager, ble det ikke offisiell helligdag før mye senere, 1863.

http://members.aol.com/calebj/thanksgiving.html

Thanksgiving er en erkeamerikansk skikk, pga. de er alene om den i verden + hele landet feirer den med skolefri osv. Offisiell helligdag der.

Gjest Madam Felle
Skrevet

...at jeg har barn som ikke gjør leksene sine eller rydder rommene sine, men som istedenfor ser på TV, fordi da er de i det minste hjemme og ikke ute og gjør ugagn.

...at jeg får betale skatt, for det betyr at jeg i det minste har en jobb.

...at jeg er den eneste som rydder etter en fest, fordi det betyr at jeg har mange venner som har vært på besøk.

...at jeg har klær som er for trange, fordi det betyr at jeg har nok å spise og sulter derfor ikke.

...at jeg som oftest kommer i skyggen av andre, fordi det betyr i det minste at solen skinner.

...at jeg har en plen som må klippes, et hus som må males og vinduer som må vaskes, fordi det betyr at jeg har et hjem.

...at så mange kritiserer regjering og Storting, fordi det betyr bare at man har talefrihet i dette landet.

...at jeg finner en parkeringsplass, selv om den er lengst mulig unna kjøpesenteret, for det betyr at jeg er i stand til å gå selv og at jeg er velsignet med egen transport.

...at strømregningen er skyhøy, fordi det betyr at jeg ikke fryser.

...å høre enkelte stemmer i kirkekoret synge falskt, fordi det betyr at hørselen min er i orden.

...at jeg har hauger med skitne klær liggende, fordi det betyr at jeg har klær å kle meg med.

...å våkne til vekkerklokken hver morgen, fordi det betyr at jeg er i live.

...å motta massevis av e-mail, fordi det betyr at jeg har mange venner som tenker på meg.

...å ha en samboer som snorker, for det betyr at han (/ hun) ikke er ute på byen med andre kvinner (/ menn.)

Skrevet

Jeg er veldig takknemlig for at etter nesten et års arbeid er veggteppet ferdig! Tenker lille engelen til tante blir glad for det, jeg...... :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...