AnonymBruker Skrevet 27. august 2011 #1 Skrevet 27. august 2011 Må bare få ut frustrasjon her! Naboer under meg spiller så høy musikk det driver meg til vanvidd. Det er bassen som er problemet. Bildene dirrer på veggen og ikke en gang tv`en overdøver det. Jeg var nede og banket på for en time siden og spurte pent om han kunne skru ned bassen. Fikk til svar at anlegget stod på stuen menst de sitter på kjøkkenet, derfor står det så høyt på. Jeg sa musikken i seg selv kan jeg leve med det er bassen som er plagsom. Han sier at det ikke går an å stille på bassen. Jeg spørr videre om anlegget står på gulvet, ja det gjør det, jeg foreslår da å sette det på noe slik at bassen ikke leder så lett gjennom betongen i dette bergenshuset fra 1890!! Han var veeeeeeldig forståelsesfull i døren, nå har det gått en time, og det har ikke blitt bedre, men verre. Har ikke lyst å være bitch eller gretten. Men faen heller.
Kamikatze Skrevet 27. august 2011 #2 Skrevet 27. august 2011 Gå i sikringsskapet hans, fjern blomben og forbikoble måleren, tyst ham til lysverket. 1
johoo Skrevet 27. august 2011 #3 Skrevet 27. august 2011 Jeg synes faktisk at man må tåle en fest i ny og ne på lørdagene:S Det er skikkelig irriterende, ivertfall for oss som må opp kl 5 for å kåmme seg på jobb på søndagen. Men slik er det. Synd at han ikke skudde ned, du kan jo prøve en gang til. Så lenge det ikke skjer svært ofte må du nok bare leve med det:S
AnonymBruker Skrevet 27. august 2011 #4 Skrevet 27. august 2011 Gå ned igjen, ikkje vær like høflig denne gang. Roer det seg ikkje får du ringe polisen. 2
altflyter Skrevet 27. august 2011 #5 Skrevet 27. august 2011 Jeg synes faktisk at man må tåle en fest i ny og ne på lørdagene:S Det er skikkelig irriterende, ivertfall for oss som må opp kl 5 for å kåmme seg på jobb på søndagen. Men slik er det. Synd at han ikke skudde ned, du kan jo prøve en gang til. Så lenge det ikke skjer svært ofte må du nok bare leve med det:S Jeg er helt uenig med deg. I mitt nabolag har vi enkle kjøreregler. Skal du ha fest, leverer du ut nabovarsel i GOD tid i forveien. Det er snakk om å ha respekt for hverandre. Naboen min i mitt gamle nabolag hadde fest dagen før jeg hadde en viktig eksamen. Slikt er ikke holdbart og slikt skal man ikke tåle. Hadde han levert ut nabovarsel, hadde jeg overnattet hos en venn. Jeg tåler en fest i ny og ne, men forventer at folk gir beskjed først. Sånn er det hos oss og alle er fornøyd med det. Er bare å hive en lapp i postkassen... Hadde aldri akseptert bråk uten en heads up først. 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2011 #6 Skrevet 27. august 2011 Jo.. det skjer hver torsdag, fredag og lørdag. Selvfølgelig ikke han alltid... Men det er alltid noen. Og jeg er ufrivillig med på umph umph disco til langt på natt. Tenker alltid at de går sikkeret ut snaaaaart... men alltid noen som holder det gående med hjemmefest... føler jeg er forståelsesfull hver helg, og dette er første gang i 2011 jeg sier i fra. Sengen dirrer og bildene på veggen rister og lampen på nattbordet rister. Synest det blir for drøyt asså. Musikk holder jeg alltids ut, men den bassen er jo bare så sykt høy og sterk og irriterende.
Askael Skrevet 28. august 2011 #8 Skrevet 28. august 2011 Inviter han opp i leiligheten din mens anlegget er i gang, så han får høre det du hører. Det måtte jeg gjøre en gang "Oj." var responsen. 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #9 Skrevet 28. august 2011 han var så dritings han hadde ikke klart trappen i kveld i allefall. de holder på ennå... gikk aldri på byen...
AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #10 Skrevet 28. august 2011 Jeg synes faktisk at man må tåle en fest i ny og ne på lørdagene:S Det er skikkelig irriterende, ivertfall for oss som må opp kl 5 for å kåmme seg på jobb på søndagen. Men slik er det. Synd at han ikke skudde ned, du kan jo prøve en gang til. Så lenge det ikke skjer svært ofte må du nok bare leve med det:S Det du skriver her er regelrett tull! Det fins en lov som regulerer dette, man skal ikke måtte tåle bråk og støy. Du, jeg, og ts har faktisk krav på ro og stillhet mellom kl 23.00 og 07.00. Ts innlegg er skrevet 23.30. 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #11 Skrevet 28. august 2011 han var så dritings han hadde ikke klart trappen i kveld i allefall. de holder på ennå... gikk aldri på byen... stakkars deg... jeg håper du endelig fikk sove Jeg har følgende råd til deg; er det et borettslag du bor i? Kontakt styret og fortell om dette. Er det utleie-leiligheter det er snakk om, så tar du kontakt med utleri. Men kanskje aller først: inviter ham opp til deg så han selv kan høre hvordan det høres ut. Men... siden han er så blottet for normalkunnskap at han presterer å si at bassen ikke kan skrus ned, og fortsetter med støyen til langt på natt til tross for at du har sagt fra, så gir han jo egentlig beng... Du har bare tre valg; 1. varsle de som kan sette en stopper for dette, 2. hold ut, 3. FLYTT! Jeg ville valgt det siste... siden du faktisk bor i et lytt hus hvor du kan risikere å bli utsatt for dette flere ganger i årene av flere forskjellige naboer...
Gjest Silvermist Skrevet 28. august 2011 #12 Skrevet 28. august 2011 Vi hadde samme problem med nabojentene våre, høy musikk, masse bråk i gangen, og x-antall festgjester som ringte på vår dør i stedet for deres. Det endte med at både jeg og samboeren ringte på hos dem og forklarte med tydelige ord at det var uakseptabelt å holde på sånn, og at vi forventet lapp i postkassen neste gang de skulle ha fest. De rettet seg etter overraskende bra etter dette, og vi har ikke blitt plaget av støy fra dem etter det. De to gangene de har hatt fest i ettertid har det vært lapp i postkassen. Så mitt råd er å ta en ordentlig prat med naboen når han ikke er dritings, la ham forstå at han har gått over grensen og at du har fått nok. Fungerer ikke dette får du gå videre til styret i borettslaget.
Gjest Emera Skrevet 28. august 2011 #13 Skrevet 28. august 2011 Jeg er helt uenig med deg. I mitt nabolag har vi enkle kjøreregler. Skal du ha fest, leverer du ut nabovarsel i GOD tid i forveien. Det er snakk om å ha respekt for hverandre. Naboen min i mitt gamle nabolag hadde fest dagen før jeg hadde en viktig eksamen. Slikt er ikke holdbart og slikt skal man ikke tåle. Hadde han levert ut nabovarsel, hadde jeg overnattet hos en venn. Jeg tåler en fest i ny og ne, men forventer at folk gir beskjed først. Sånn er det hos oss og alle er fornøyd med det. Er bare å hive en lapp i postkassen... Hadde aldri akseptert bråk uten en heads up først. Nemlig, helt enig! Her er det 100 leiligheter, og skulle vi måtte "tåle en fest" hadde det ikke vært stille en eneste helg. Får én bråke og feste må jo alle ha lov, og det tenker de som bruker dette argumentet ikke over. I mitt borettslag er det strenge regler, faktisk har bråkmakere det ikke gikk an å snakke til blitt bedt om å flytte. Det skal være stille mellom 23 og 7, og vi har også fått brev om å holde musikkvolumet akseptabelt ellers. Takk og pris for et styre som fungerer!
AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #14 Skrevet 28. august 2011 i mitt tilfelle eier jeg leiligheten, og jeg skulle gjerne ha flyttet. for å bo i sentrum spesielt nå når studentene er tilbake er uutholdelig. De det gjaldt dro aldri på byen men holdt det gående til 04.45, lavere musikk, men bassen hørte jo man fortsatt, og jeg var rimelig irritert og lys våken av hele situasjonen. I tillegg var jo byen stengt da og aaaaalle kom veltene tilbake på vei til ulike nach. Det toppet seg med han som spilte gjenningsmelodien til Dynastiet på trompet i gaten i 20 minutt. Han var flink da, så det ente med å være kveldens høydepunkt for min sin del. Bor forresten i et sameie med 7 enheter, der min er den største. MEN, det er jo ikke bare de i mitt eget bygg som bråker, hører jo alle andre også. Har i tillegg en baby på vei, så dette orker jeg bare ikke lenger. Jeg er 28 og student selv, men herregud - jeg eier jo respekt for de rundt meg. TS.
MiniMjau Skrevet 28. august 2011 #15 Skrevet 28. august 2011 ... Det toppet seg med han som spilte gjenningsmelodien til Dynastiet på trompet i gaten i 20 minutt... priceless!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå