Gå til innhold

Hva spiser dere på jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøper dere lunch? eller har dere med niste, i såfall hva har dere på brødskiva(?)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøper dere lunch? eller har dere med niste, i såfall hva har dere på brødskiva(?)?

Har gratis tilgang på enkle salatingredienser så jeg har med kokte egg o.l. hjemmefra og lager meg en heidundrandes salat. Nesten gratis.

Gjest Daenerys
Skrevet

Lunsj i kantine, spiser brød med variert pålegg. Av og til god salat også.

Skrevet

Lager niste...spiser knekkebrød med tomat og skinke til lunsj og spiser nøtter til mellom måltid...

Skrevet

Som oftest glutenfrie Wasaknekkebrød (fordi jeg liker disse best, ikke fordi jeg har noen glutenallergi) med makrell i tomat. Bruker disse 110gr boksene fra First Price, da en sånn går med i et måltid. Makrell i tomat er kun spisbart når boksen er nyåpna.

• Liker 1
Skrevet

Tar med rester fra middagen dagen før. Lager som regel nok til lunsj dagen etterpå.

Vi har kokeplate og kasseroller/stekepanner, ovn og mikrobølgeovn tilgjengelig på jobb, så kan egentlig ta med hva som helst.

Skrevet

Bruker ikke penger i kantinen. Blir veldig dyrt i lengden, så har alltid med meg matpakke. Går som regel i 2 brødskiver med gulost og skinke + 1 knekkebrød med brunost og et eple :) Ved siden av drikker jeg vann.

Skrevet

Jeg har med matpakke på jobb, men varierer litt mellom ulike ting:

Hvis vi har hatt salat til middag dagen før, er jeg snar med å ta med meg restene dagen etter. Ingenting slår salatlunsj! :)

Stort sett smører jeg matpakke bestående av to knekkebrød med ost (gul- eller brun-), eller hvis jeg er skikkelig fancy så smører jeg brødskive med salat, skinke, ost og paprika + agurk. I perioder der jeg er skikkelig matpakkelei, har jeg en pakke knekkebrød og en pakke med "engangsbokser" med makrell stående på jobb. Jeg har i tillegg alltid med litt assortert frukt og/eller grønnsaker, som gulrot, sukkererter, eple, appelsin, nektarin etc. På dager der jeg vet at jeg skal trene rett etter jobb, har jeg i tillegg med meg enten en banan, en yoghurt eller skyr som jeg kan spise før jeg drar fra jobb.

Skrevet

Tar med meg matpakke. 2 brødskiver med et eller annet rent kjøttpålegg, f.eks hamburgerygg / roastbiff eller noe, med tomat, agurk eller egg på.

Frukt har vi på jobben, jeg tar et eple eller noe i 10 og 14 tiden.

Skrevet

Jobber i matbutikk, så spiser som regel et rundstykke eller noe med skinke og evt. gulost. Ellers får vi gratis knekkebrød og frukt, så har blitt det i det siste :)

Skrevet

Jeg har som regel med meg salat, da div grønnsaker med kylling/skinke/tunfisk/laks/fetaost/gulost. Ellers middagsgjester. Har gjerne med en frukt eller hjemmelaget muslibar også.

Skrevet

Jeg har som regel med meg salat, da div grønnsaker med kylling/skinke/tunfisk/laks/fetaost/gulost. Ellers middagsgjester. Har gjerne med en frukt eller hjemmelaget muslibar også.

:fnise:

• Liker 4
Skrevet

Man skal gi gjestene sine mat, ikke spise dem. :sjenert:

• Liker 3
Skrevet

Jeg bruker somregel 3-4 fiber knekkebrød m/leverpostei eller makrell i tomat. Da kan jeg smøre maten på jobb og slipper at knekkebrødene blir myke.

En gang i blant har jeg med middagsrester om det er igjen noe :gjeiper:

Skrevet

Man skal gi gjestene sine mat, ikke spise dem. :sjenert:

:fnise:

Gjest Linda sofie
Skrevet

Jobber i en skobutikk på et senter. Hender jeg noen ganger løper innom Meny å kjøper noe mat og drikke derfra, men det blir fort dyrt i lengden ja. Ellers har jeg med meg salat som jeg lager hjemme. Har bønner, egg, pasta og grønnsaker oppi :)

Skrevet

Jeg jobber på institusjon, så pleier å dytte i meg den lunsjen/middagen som er der (såfremt det er noe "etandes" som serveres der). Pleier alltid å ha med meg en eller annen frukt, skyr og knekkebrød i tillegg :)

Skrevet

Uff, for en skrivefeil da. Men jeg fikk meg en skikkelig god latter nå. Ler så jeg griner.

• Liker 1
Skrevet

Ingenting, jobber i utelivsbransjen, der er vi ikke viktige nok til at vi får matpause...

Skrevet

Varmmat alltid, vi lager den selv - hvert skift :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...