zmurfette Skrevet 27. november 2003 #21 Del Skrevet 27. november 2003 Bare et lite spørsmål....her var det mye "gave til en venninne som gifter seg" og "...hva hun ønsker seg". Er det ikke vanlig å gi gave til brudeparet når man gifter seg, da? :o Og ikke til den av de som gifter seg man kjenner best? Når det gjelder dette med kontanter som presang så er det kanskje noe av det jeg hadde blitt aller mest glad for når jeg skal gifte meg. Synes ikke det er noe mer upersonlig eller vitner om dårligere fantasi enn å kjøpe to kaffekopper til et servise som står på en ønskeliste. Og gi aller helst noe som står på ønskelisten. Vil man ikke ha flere fat, så vil man ikke det, og det synes jeg gjestene skal respektere... Men jeg har jo luftet meningene mine om dette på KG tidligere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sinicola Skrevet 27. november 2003 #22 Del Skrevet 27. november 2003 Litt utenom tema kanskje,men hvorfor er det bedre å kjøpe noe som ikke står på ønskelisten?Det er jo faktisk det som står på den de ønsker seg :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 27. november 2003 #23 Del Skrevet 27. november 2003 En venninne av meg skal gifte seg samme dag som meg, og hun har etter det jeg vet ikke laget ønskeliste ennå. Her om dagen begynte vi å snakke om navn og unger, så jeg tenkte kanskje på å kjøpe et flott navneleksikon til dem. En annerledes og flott gave hvis man synes det er interessant med navn og deres opprinnelse, og ikke minst hvis man har planer om barn etter bryllupet . Ellers er jeg enig i at å følge en ønskeliste er det "safeste", og der finnes det sikkert noe til enhver lommebok. Lykke til med gavekjøpet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 27. november 2003 #24 Del Skrevet 27. november 2003 Dette synes jeg er en tullete regel, noen må eks reise langt for å komme i bryllup. Synes 300-500 er ok pris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jea Skrevet 27. november 2003 #25 Del Skrevet 27. november 2003 Jeg syns 500er en grei pris hvis man er gode venner med brudeparet..Ellers er jo 300kr greit å Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 30. november 2003 #26 Del Skrevet 30. november 2003 Synes man skal gi for den sum man føler selv man har råd til, jeg............ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurre Skrevet 30. november 2003 #27 Del Skrevet 30. november 2003 Jeg syns en grei gavepris er 500 kroner hvis du er singel og 700 kroner hvis dere er et par. Dette har iallefall vi praktisert i venneflokken. Gode ideer på annerledes gave kan f.eks. være brettspill. Vi ga det til noen venner som skulle gifte seg og de ble kjempe glad :D Spill er dyrt og ofte ikke noe man tar seg råd til......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zala Skrevet 30. november 2003 #28 Del Skrevet 30. november 2003 Hei gjest! Her kommer noen gavetips fra meg: - Silke sengetøy (kanskje litt dyrt for deg alene, men hvis dere går flere sammen). Dette er noe eksklusivt som de færreste tar seg råd til å kjøpe selv - Picnickurv, som du fyller med innhold selv, dvs en litt finere kurv enn til 198,- med servise og bestikk, samt at du kjøper et plastservise av bedre kvalitet og fyller kurven ved en god vin og flott vinopptrekker, osv, osv. Kanskje feil årstid å få tak i dette, men... -Bryllupsnatt-kurv. Jeg var i et bryllup der venninnegjengen hadde fyllt en kurv med champagne, jordbær, hjertesjokolade, to krystallglass osv. Denne kurven var ment for brudeparet å kose seg med etter at de hadde reist fra selskapet. Ellers så kan man jo alltids kjøpe noe fra ønskelisten, men jeg skjønner at du vil forsøke å få til noe mer overraskende. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå