Gå til innhold

Sambo vil ikke være med i bryllupet

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

... til min venninne......

Vi er begge invitert selvfølgelig!

Han har litt "sperre" for alle sånne invitasjoner vi har fått i årene, men jeg har jo klart å få han med meg! Denne gangen fikk jeg bare beskjed om at han "ikke har lyst". Han sier han ikke kjenner venninna mi særlig godt, vi har ikke så ofte omgang med henne osv. Han ser ingen grunn til at han skal komme dra. Joda, er enig i det som mange sikkert tenker når de leser dette: - at han burde blitt med for min del. Men jeg gir blaffen, orker ikke diskutere og lage et stort nummer for at han skal spille kostbar, orker ikke mase han til å være med, orker ikke og gidder ikke bli lei meg en gang. Jeg ringte min venninne igår og gav beskjed, hun syns jo det er rart da, lurer på hvorfor. Har bare sagt at det får hun spørre han om! Jeg har ikke svar på det - men sa bestemt at hun ikke skulle ta det personlig. For det er ikke personlig mot henne iallefall - kanskje mot meg??

Noen som noen kommentarer?

Han mener at dette er hans valg og vil ikke la seg presse verken av meg eller av hva "andre" sier...

Hører vel med til historien at ting går ikke særlig bra med oss om dagen heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På tide at noen informerer ham om at han har blitt voksen. Og med det, følger plikter. Innimellom må man faktisk gjøre ting man ikke har lyst til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vitner om regelrett dårlig oppførsel fra din samboers side.

Sånt gjør man bare ikke.

Og han setter unektelig deg i et dårlig lys også.

Jeg hadde ikke godtatt denne typen oppførsel fra min samboer,

hverken nå eller siden.

Jeg skjønner venninden godt hvis hun blir fornærmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Livets Datter! Han får bli voksen og lære seg folkeskikk! Alle må innimellom gjøre ting de ikke har lyst til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det ingenting som heter "må være med". For meg handler dette mest om respekt. Både for hun som skal gifte seg og for deg som kjæresten hans. Samtidig bør man også ha respekt for at mennesker har ulikt syn på hva som sømmer seg og ikke. Jeg synes ikke man må gå i bryllup selv om man er invitert. Om man ikke har lyst, så har man ikke det. Men det er viktig å veie "ikke lyst"'en mot ønsket den man er sammen med og den man har blitt invitert av har om at man skal være til stede før man tar en avgjørelse. Allikevel synes jeg faktisk man skal respektere menneskers avgjørelser. Dersom det ikke er viktig for ham å være tilstede når din vennine gifter seg og det ikke er viktig for ham å være med for å glede deg, nei vel, så vil han ikke det, da. Om du ønsker å være sammen med et menneske med slike holdninger, er selvsagt et helt annet spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Noen ganger må man gjøre ting man strengt talt ikke har lyst til, kanskje for å glede noen andre. For å fungere i et sosialt nettverk er det viktig at man av og til strekker seg litt.

Du sier at forholdet ikke går så bra for tiden, tror kanskje det kan ligge mye der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På tide at noen informerer ham om at han har blitt voksen. Og med det' date= følger plikter. Innimellom må man faktisk gjøre ting man ikke har lyst til!

:enig:

Kunne ikke sagt det bedre selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Barnslig synes jeg!!

Har selv vært sammen med en type som ikke ville være med på noen ting. Type bryllup, bursdager o.l. Det forholdet varte ikke så lenge.......

Er begrenset hvor lenge man gidder å mase på folk :blunke:

Håper du får det kjempehyggelig i bryllupet uansett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nettopp fordi jeg ikke gidder mase lenger at jeg gav meg uten noen mer diskusjon eller krangel! Jeg SKAL jo i bryllupet og jeg er sikker på at jeg koser meg like godt uten han når han skal være så barnslig og sær. Kanskje dette også vekker han - når han ser jeg pynter meg og drar av sted så kan han sitte der og føle seg som en idiot. For ikke snakke om når de andre venninnene mine spør han i ettertid om hvorfor han ikke hadde lyst eller gidder.... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

kanskje han skifter meining når han ser hvor pen du blir når du har pyntet deg til bryllup? :wink:

du får slenge en kommentar om at: "det blir nok et romantisk bryllup", før du går..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vitner om regelrett dårlig oppførsel fra din samboers side.

Sånt gjør man bare ikke.

Og han setter unektelig deg i et dårlig lys også.

Jeg hadde ikke godtatt denne typen oppførsel fra min samboer,

hverken nå eller siden.

Jeg skjønner venninden godt hvis hun blir fornærmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg var denne gjesten, hadde heller ikke jeg ønsket å gjøre noe stort nummer ut av det. Selv om man blir irritert, så hadde jeg i denne situasjonen heller vært redd for hva som skjer med forholdet. Man skal velge hva det er verdt å krangle om, og hvis forholdet går dårlig, så er det viktigere å løse de virkelige problemene enn å krangle om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig kjedelig, men vil han ikke, så vil han ikke....Man er jo tross alt ikke PÅLAGT å akseptere alle de invitasjoner man får....Kjipt å presse folk til å delta på noe man absolutt ikke vil delta i. Men siden han ikke engang gjør det for din skyld, lider han av sosial angst el noe sånn??? Redd for å treffe nye mennesker??? Tenker det er der problemet ligger, men at han ikke vil innrømme det overfor deg. Isåfall er det noe han bør/må trene seg opp til å gjøre. Er så mange ganger i livet at man kommer ut for slike situasjoner, at man får et kjempeproblem hvis man skal skygge unna alt man bør stille opp på, men egentlig ikke har lyst til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp fordi jeg ikke gidder mase lenger at jeg gav meg uten noen mer diskusjon eller krangel! Jeg SKAL jo i bryllupet og jeg er sikker på at jeg koser meg like godt uten han når han skal være så barnslig og sær. Kanskje dette også vekker han - når han ser jeg pynter meg og drar av sted så kan han sitte der og føle seg som en idiot. For ikke snakke om når de andre venninnene mine spør han i ettertid om hvorfor han ikke hadde lyst eller gidder....  :hoho:

zzzzznodig kar det derre da!!!!!! :klaske:

For to år siden var min samboer og jeg invitert i byllup til en venninne jeg hadde blitt kjent med VIA en annen venninne. Min sambo syntes nå heller det var en stor STAS å bli invitert av ei venninne av _meg_ han ikke kjente SÅ godt men ble gladelig med!!! Så den derre oppførselen henger jo f** meg ikke på greip da!!! - er nå MIN mening!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...