Gjest gnækvåg Skrevet 27. august 2011 #1 Skrevet 27. august 2011 Kan svare litt på spørsmål, har hatt flere av disse herlige tingelingene. Flere som har sansen for de?
AnonymBruker Skrevet 27. august 2011 #2 Skrevet 27. august 2011 Hvordan er de i forhold til å ha katt (hvis du vet)? Krever de mye mere tilsyn og oppmerksomhet? Er de bråkete? Renslige? Stjeler de så mye som jeg hører at de gjør (som f.eks. bilnøkler )? Er de dyre "i drift"?
Gjest Solmåne Skrevet 27. august 2011 #3 Skrevet 27. august 2011 Mener å ha hørt at man kan gå på tur med de i bånd.. og at det funker veldig bra, er det sant? Er de hissige? Har sett litt på de og de virker som noen energiske dyr iallefall
Gjest gnækvåg Skrevet 27. august 2011 #4 Skrevet 27. august 2011 Kan gå tur med de i bånd ja. Ofte så skal de opp å bæres etter en stund. Ilder får vinterpels. Det blir ikke sånn som med hund siden ilderen trekker mot skog og skal grave litt. En "morsom" ting er når de begynner å vaske og tørke seg i gress og stubber...det ilderen faktisk gjør da er å gni seg inn i hundetiss m.m for å kamuflere seg selv og for å markere. Tehehe... Hvordan er de i forhold til å ha katt (hvis du vet)? Krever de mye mere tilsyn og oppmerksomhet? Er de bråkete? Renslige? Stjeler de så mye som jeg hører at de gjør (som f.eks. bilnøkler )? Er de dyre "i drift"? Med andre dyr Ilder går ikke sammen med gnagere eller fugler. Med katt og hund så går det som oftest bra og ilderen har en tendens til å bli sjefen pga sin "fryktløse" adferd. Mange ildre leker og sover fint med andre ildre eller hund/katt. Hensyn og ilderen sin natur Ilderen sover fra 18 til 22 timer i døgnet (tisper har en tendens til å ha lengre soveintervaller enn hannene), litt avhengig av årstid og de våkner opp på natta og grytidlig og. De stjeler, åpner poser, klatrer (ilder betyr faktisk innbruddstyv/banditt), velter på ting og danser. Min lærte seg å (ja, det ble et helvetes rabalder ) åpne døra til buret sitt så jeg valgte å ildersikre hjemmet fullstendig så den kunne være ute i et stort rom over natta og gå som de ville. Dette, og ilderen sin utforskende adferd, gjør ilderen til et dyr for spesielt intreserte. Spesielt hann-ilder. Det er ikke burdyr, er VELDIG sosiale og har behov for å være i store rom. Så ett leven blir det helt klart med de, når de er våkne Renslighet og stell De blir renslige og går alltid i hjørnene. Derfor er et fort gjort å lære de å bruke dokasse. Normalt sett er de ikke spesiellt sett mer dyre enn katt...hannene kan bli tre ganger større enn tispene så de spiser betydelig mer.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2011 #5 Skrevet 27. august 2011 Oooh, interessant! Er de veldig kosete?
Gjest gnækvåg Skrevet 27. august 2011 #6 Skrevet 27. august 2011 De er kjælne, tillitsfulle og nysgjerrige ja. Og de har sin egen særegne måte å kommunisere på, det lærer man å kjenne. Bilder av min her Tispe
Gjest NozMonster Skrevet 27. august 2011 #7 Skrevet 27. august 2011 De er kjælne, tillitsfulle og nysgjerrige ja. Og de har sin egen særegne måte å kommunisere på, det lærer man å kjenne. Bilder av min her Tispe nåååååååååååh så søøt! heheee, den SER nyskjerrig ut ja du må vel få mye oppmerksomhet og RARE spm av andre mennesker når du er ute på tur med den!?!
Nio Skrevet 27. august 2011 #8 Skrevet 27. august 2011 Så søt ilder på bilde!! Jeg lurer på hvor lang tid det tar å får en valp til å slutte å bite helt om den kommer fra en seriøs oppdretter og hva de vanligste sykdommene er? Synes ildere er utrooolig søte dyr, men jeg har både gnagere og kaniner så blir nok ingen ilder på meg :gjeiper:
Gjest gnækvåg Skrevet 28. august 2011 #9 Skrevet 28. august 2011 (endret) De blir lett bitefrie, dvs at de ikke blir å bite hardt. I lek så gaper og smaker de fleste, også bruker mange å gnage lett (det gjør ikke vondt i det hele tatt) på tærne for å si 'Hei', eller napse litt i sokkene...på gøy. Kreft er den mest vanlige dødsårsaken, andre sykdommer er mer sjeldne. http://nettdyrlegen.com/Faktabank/ilder/sykdommer http://www.indianferret.info/?page_id=64 Endret 28. august 2011 av Vanirmagic
Gjest gnækvåg Skrevet 31. august 2011 #10 Skrevet 31. august 2011 En av favorittvideoene mine http://www.youtube.com/watch?v=2_q5J9Fwz58
xol Skrevet 3. september 2011 #11 Skrevet 3. september 2011 Flott ilder, har selv hatt to tidligere! Flotte dyr, ønsker virkelig meg en igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå