AnonymBruker Skrevet 27. august 2011 #1 Skrevet 27. august 2011 kleskoden i brylluppet er mørk dress. Håper noen vil dele med meg
AnonymBruker Skrevet 27. august 2011 #2 Skrevet 27. august 2011 Jeg vet ikke helt hvordan jeg får satt inn et privat bilde, skjønte ikke det der jeg.. Men jeg har brukt en rødrosa selskapskjole før, og bare fått komplementer for den. Den har vært stroppløs, men jeg har hatt et sjal over. Siste bryllupet jeg var i, ba bruden spesielt om at jeg skulle ha den på meg..
Tillie Skrevet 27. august 2011 #4 Skrevet 27. august 2011 Hei, Denne har jeg kjøpt til bruk i et kommende bryllup: http://hoyerlarvik.blogg.no/1298392434_biacah_silk_dress.html Den er finere i virkeligheten I et annet bryllup hadde jeg en annen selskapskjole jeg ikke finner bilde av, som var litt "stivere" i formen. I de bryllupene jeg har vært i har lang kjole vært kleskoden, men som regel kan du jo kjøpe noe til knærne.
Gjest Tigress Skrevet 29. august 2011 #5 Skrevet 29. august 2011 (endret) Når kleskoden er mørk dress er det eigentleg drakt som er rett for damene, men det er det jo ingen som bryr seg om, så hald deg berre unna gallakjolen, for det blir merkeleg til partnar i mørk dress... Eg skal i bryllaup neste veke, der er kleskoden "pent". Altså mørk dress, eigentleg. Men, brura synest ein skal pynte seg så mykje som ein er komfortabel med, så dermed blir det smoking på husbonden (etter ønske frå brura, altså) og kort kjole på meg. Kjolen min er eigentleg ikkje så fin som ein cocktailkjole, meir i retning av trikotkjolene som ein ofte ser på Kate Middleton. Orsak, på hertuginna av Cambridge. Men med rett styling blir det fint nok. Eg har fleire kjoler eg kunne brukt, ein klassisk cocktailkjole i matt silke, ein knallrosa trikotkjole frå HM(!)med halterneck vurderte eg sterkt. Med sobert tilbehør er det utruleg kva som går. Hald puppene på plass og unngå dei meste horete skoa, så skulle du vere ganske trygg, eigentleg. Eg har ikkje bilete av kjolen er eg redd! Endret 29. august 2011 av Tigress
Kassiopeia Skrevet 29. august 2011 #6 Skrevet 29. august 2011 (endret) Denne brukte jeg i sommer:) Den var fantastisk fin, har du link til den? Endret 29. august 2011 av Suvana 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2011 #7 Skrevet 29. august 2011 Den var fantastisk fin, har du link til den? tidebuy.com står det iallefall på bildet
Kassiopeia Skrevet 29. august 2011 #8 Skrevet 29. august 2011 tidebuy.com står det iallefall på bildet Ser jo det, men det er jo en million kjoler på den siden, så hadde satt pris på en link til selve kjolen!
AnonymBruker Skrevet 29. august 2011 #9 Skrevet 29. august 2011 Ser jo det, men det er jo en million kjoler på den siden, så hadde satt pris på en link til selve kjolen! Hehe, det var ikke stygt ment selv om det kanskje kan tolkes slik (selv om jeg ikke vet helt sikker om du svarer som om du ble fornærmet, men utropstegnet i slutten tyder på det). En av ulempene med forum, at man ikke kan skrive tonefall og ansiktsutrykk link Ikke samme plassen, men visste jeg hadde sett kjolen før (ikke jeg som postet bildet tidligere i tråden forresten).
Kassiopeia Skrevet 29. august 2011 #10 Skrevet 29. august 2011 Hehe, det var ikke stygt ment selv om det kanskje kan tolkes slik (selv om jeg ikke vet helt sikker om du svarer som om du ble fornærmet, men utropstegnet i slutten tyder på det). En av ulempene med forum, at man ikke kan skrive tonefall og ansiktsutrykk link Ikke samme plassen, men visste jeg hadde sett kjolen før (ikke jeg som postet bildet tidligere i tråden forresten). Takk skal du ha! Ble absolutt ikke fornærmet, har av en eller annen grunn fått det til en vane og bruke mye utropstegn, så beklager hvis jeg virket sinna
loffen Skrevet 29. august 2011 #11 Skrevet 29. august 2011 Den blå kjolen var fantastisk fin! Skulle ønske jeg hadde en anledning til å bruke den, så hadde jeg kjøpt den med en gang! Til TS har jeg ingen forslag dessverre.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2011 #12 Skrevet 29. august 2011 Takk skal du ha! Ble absolutt ikke fornærmet, har av en eller annen grunn fått det til en vane og bruke mye utropstegn, så beklager hvis jeg virket sinna Hadde faktisk funnet kjolen da jeg lette etter selskapskjoler og lagret linken (på melding til meg selv på facebook, hehe) så tror kanskje at kjolen (uheldigvis?) er ganske populær? Men de fleste er vel kanskje sånn som meg som aldri tar steget og faktisk kjøper den. Haha, man vet jo aldri på forum. Har en venn som alltid bruker "..." i slutten av setninger, fatter seg i korthet, og aldri bruker smileyer, så det ser alltid ut som om han er sur i meldingene selv om han ikke er det
Gjest Tigress Skrevet 30. august 2011 #13 Skrevet 30. august 2011 Den blå kjolen er praktfull, men ganske godt og grundig over the top viss kleskoden er mørk dress, altså, det der er ein kjole som passar om kleskoden er "kjole og kvitt". I Noreg er som oftast damene overpynta i forhold til kva som er angitt som kleskode, så ein del meir staffasje er liksom greitt (om enn ikkje korrekt, men det brukar å gå), men den blå lange er altfor pynta til "mørk dress".
AnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #14 Skrevet 3. september 2011 Takk for alle svara. Ja ok så da blir lang kjole for mye å ha på seg? Blir det for pyntet? Burde jeg da lete etter en knekort kjole som går rett over eller under kjolen? Hva slags sko passer seg? Noen forslag, eller bilder av de dere hadde på dere? ps. Ja det står "mørk dress" på invitasjonen.
topsy Skrevet 3. september 2011 #15 Skrevet 3. september 2011 jeg synes ikke den blå kjolen er for pen til "mørk dress" er heller mer sånn jeg tenker når det er betgnelse med "mørk dress" jeg skal selv gifte meg om nøyaktig fire uker og har sett kjoler mine venninner har kjøpt og alle er de lange og i den stilen der. synes kjolen var nydelig jeg og den kan du helt trygt bruke i bryllup hvor antrekk er satt til "mørk dress" sånne flotte kjoler kan du kjøpe for "ingenting" om du har god tid og bestiller på nett, da kan du også bestemme farge selv. det er derimot ca en måneds leveringstid, på grunn av de syr den etter de mål. når jeg var i bryllup for litt siden så hadde jeg kjøpt denne på nett, men uten slep selvsagt og i mørk lilla. den var helt perfekt :-) og betalte den nette sum av ca kr. 600,- det som er så kjekt med å bestille på denne måten er at en får bestemme farge og om en vil ha stropper - halterneck osv osv... http://www.dhgate.com/new-stock-white-women-s-clothing-gt-dresses/p-ff8080812a323709012a371244747d62.html
topsy Skrevet 3. september 2011 #16 Skrevet 3. september 2011 (endret) og bare for å legge til... nesten alle i det bryllupet jeg var i hadde lang kjole og der var kleskoden som sagt mørk dress. altså... ikke mennene da ;-) Endret 3. september 2011 av topsy
LukaFrost Skrevet 3. september 2011 #17 Skrevet 3. september 2011 Enten har jeg stilt i bunad til å begynne med og å skiftet til ankel-lang kjole etter middagen. Sist gang ble det bunad først og så knelang kjole.
marthes Skrevet 3. september 2011 #18 Skrevet 3. september 2011 jeg hadde denne http://www.google.no/imgres?q=CE-2007-1&hl=no&sa=X&biw=1138&bih=535&tbm=isch&prmd=ivns&tbnid=393IH7cMSLnpdM:&imgrefurl=http://dittbryllup.nu/index.php/pages/SELSKAPSKJOLER%25201/&docid=LPfIq11WwEx4RM&w=350&h=1120&ei=4XliTrS9MYj5sgahquCMCg&zoom=1&iact=hc&vpx=159&vpy=11&dur=6206&hovh=400&hovw=125&tx=110&ty=110&page=1&tbnh=110&tbnw=40&start=0&ndsp=21&ved=1t:429,r:0,s:0
Ninnin86 Skrevet 3. september 2011 #19 Skrevet 3. september 2011 Jeg mener det er litt forskjell på sommerbryllup og vinterbryllup I fjor sommer hadde jeg denne kjolen fra Karen Millen! Men til et vinterbryllup, hadde jeg nok valgt en lengre utgave, evt en kort som ikke er så "sommerlig"
AnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #20 Skrevet 3. september 2011 Jeg ville reagert om noen gikk med den blå kjolen til "mørk dress" - den ER ove rpynta. skikkogbruk.no definerer mørk dress ofr kvinner slik: Til mørk dress, daglig antrekk eller formiddagsantrekk gjelder ingen spesielle regler for kvinner, utover at klærne skal være pentøy. En kort selskapskjole er et klassisk valg hvis selskapet foregår om kvelden, men en drakt med skjørt eller bukser er også en mulighet. Bukser er imidlertid mest naturlig når selskapet finner sted om formiddagen. Er draktens farge mørk, kan den også benyttes om aftenen. Lysere drakter forbeholdes formiddagen. Til et formiddagsantrekk kan man bruke hatt. Om kvelden benyttes den ikke. Da er hodepynt å foretrekke. Wikipedia skriver dette: Kvinner bærer festfin kjole eller buksedress. Antrekket bør ikke ha bare skuldre og kjolelengden skal ikke være gulvlang. Og klikk.no har en grei oversikt med bilder av ulike typer kjoler som passer til de ulike dresskodene. Link. Som du ser er den blå kjolen helt klart galla, og milelangt unna anbefalningene for mørk dress. Jeg er enig i at det er en fin kjole, men uansett hvor fin den er så er det sært å komme overpyntet i bryllup.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå