Tjorven Skrevet 27. november 2003 #1 Del Skrevet 27. november 2003 Min flotte alpefiol er nå avblomstret og restene er et ganske strantete og trist syn. Hvordan skal jeg behandle den videre? Er det noen mulighet for å få den til å blomstre igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-hild Skrevet 27. november 2003 #2 Del Skrevet 27. november 2003 Alpefioler blomstrer igjen lett som bare det :-) Fjern alle visne blomster og evt. blader som ser triste ut. La dem få en hvileperiode nå (mine begynner også å se triste ut!), vann sparsommelig til det begynner å lysne ute, så kjører du på med litt mere vann og litt gjødsel. Jeg pleier å følge med på når knoppene kommer, og de kommer sånn ca litt før påske, tror jeg.. Du kan sikkert også potte dem om til våren, slik at de får ny, frisk jord. Jeg er ikke så flink på den biten der.. Hvis du vil ha det litt gøy med dem til våren, kan du også prøve å sette et blad fra en alpefiol i jord, holde jorda jevnt fuktig og med masse tolmodighet kommer det små, små blader som etterhvert blir en flott plante :-) Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå