Gå til innhold

Den evige dolokk-krigen

Fremhevede innlegg

Gjest Consensio
Skrevet

Det er ikke vanskelig, men det er uhygienisk

Tja, vet ikke hvor mye man skal stole på Mythbusters, men de gjorde en test hvor de satte en tannbørste i et tannglass ganske nærme toalettet.

Etter utallige dobesøk så sjekket de etter bakterier osv på tannbørsten, men fant ingen.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Solmåne
Skrevet

Tja, vet ikke hvor mye man skal stole på Mythbusters, men de gjorde en test hvor de satte en tannbørste i et tannglass ganske nærme toalettet.

Etter utallige dobesøk så sjekket de etter bakterier osv på tannbørsten, men fant ingen.

Jeg stoler mer på disse damene enn Mythbusters :fnise:

(om noen husker programmet how clean is your house/ ekstrem rengjøring)

• Liker 2
Skrevet

Jeg lurer på... HVORFOR er det så JÆVLA big deal for mange damer at lokket står oppe? Hva om fyren skal tisse da? Da må han ta OPP lokket. Kanskje vi gutter skal begynne å hyle hver gang dere damer har lokket nede da?

• Liker 1
Skrevet

Jeg lurer på... HVORFOR er det så JÆVLA big deal for mange damer at lokket står oppe? Hva om fyren skal tisse da? Da må han ta OPP lokket. Kanskje vi gutter skal begynne å hyle hver gang dere damer har lokket nede da?

1. Det er uhygienisk at lokket er oppe.

2. Det har ikke noe å si om gutter må ta i ringen en gang ekstra, det har mye å si om jenter må ta i ringen i det hele tatt (ringen pleier å være skitten).

• Liker 4
Skrevet

Åja så GUTTER kan ta i det skitne setet, men ikke jenter? ok..

Skrevet

Åja så GUTTER kan ta i det skitne setet, men ikke jenter? ok..

Ja, hvis de skal tisse stående.

Du vet, gutter kan også tisse sittende, og da slipper også de å ta i setet. Det er ditt valg :-)

• Liker 6
Skrevet

Skjønner fortsatt ikke hvorfor gutter skal være skurken... Skal du ha setet ned, så ta setet ned selv. Det er ikke vanskelig, og det trenger ikke å være skittent. Vet du hva? Det RENESTE stedet i hele huset er toalettsetet!! Slutt og klag.

Skrevet

Skjønner fortsatt ikke hvorfor gutter skal være skurken... Skal du ha setet ned, så ta setet ned selv. Det er ikke vanskelig, og det trenger ikke å være skittent. Vet du hva? Det RENESTE stedet i hele huset er toalettsetet!! Slutt og klag.

Jeg bor sammen med en fyr og han klarer å skitne til dosetet (fordi det spruter så mye, visstnok) med gule tisseflekker over hele greia på under ei uke (og jeg må vaske det, såklart). Så jo, det kan bli ganske skittent, men det avhenger jo av hvor man er og hvem som har vært der før deg.

Og som sagt bør lokket være lagt ned etter et dobesøk, så hvorfor ikke slå to fluer i en smekk?

Skrevet

Ja da er det en annen sak, men nå tenker jeg på om man vasker titt og ofte og ikke tisser PÅ setet. Og jeg snakket om setet,å ta igjen lokket er en annen sak, det gjør jeg selv, men om det står oppe og jeg bare skal tisse, så gidder jeg ikke å ta ned SETET igjen BARE fordi ei jente skal inn etterpå. Så lenge jeg må ta OPP setet skal hu få ta det ned.

Skrevet

Har anskaffet sånn loddent trekk til dosetet, og nå faller det ned av seg selv.

Det kom noen nasty gloser fra badet i begynnelsen, men det har gått seg til etter hvert. :Hehe:

• Liker 2
Gjest MorAase
Skrevet

Har anskaffet sånn loddent trekk til dosetet, og nå faller det ned av seg selv.

Det kom noen nasty gloser fra badet i begynnelsen, men det har gått seg til etter hvert. :Hehe:

:spy: Trodde det ikke var lov å selge disse lenger... Noe mer motbydelig og uhygiensik kan jeg knapt tenke meg. Det er kun teppe på badet som er eklere. Ta en bakterieprøve av det trekket...

• Liker 2
Skrevet
Ta en bakterieprøve av det trekket...

Gidder ikke, vasker det heller med jevne mellomrom. (man skal forresten ikke gjøre sitt fornødne på trekket) :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet

Lokket skal ned på grunn av hygiene, av estetiske grunner og husdyr. Å bli møtt av ei åpen doskål med en gang man kommer inn på badet er ikke hyggelig uansett hvor ren den er. Bæsj og tiss går nedi der, ikke vakre blomster.

En enkel bevegelse tar som nevnt ikke mange kaloriene. Det er like mye jobb for kvinner som for menn.

• Liker 1
Gjest MorAase
Skrevet

Gidder ikke, vasker det heller med jevne mellomrom. (man skal forresten ikke gjøre sitt fornødne på trekket) :gjeiper:

Ta ett kurs i mikrobiologi så vil du lære noe om bakterier og deres uransakelige veier. På ett toalett skal det kun befinne seg vaskbare harde flater og en hånduk til å tørke hendene med.

• Liker 1
Skrevet

Samboer sitter stort sett når han tisser, hvis han ikke gjør det tar han ned dolokket. Dette er et av få områder hvor vi ikke har hatt en eneste diskusjon eller konflikt :roll:

Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Det som burde vunnet debatten er hygienen. Alle burde legge ned dolokket etter seg (lokket, ikke ringen). Når man trekker opp er det nemlig en god del bakterier som virvles opp og ut i lufta om man ikke har lokket nede. Tenk deg så udigg det er at disse bakteriene finner veien til håndkledet og dopapiret.

Jeg er så enig. Dette er noe jeg må ta opp med den nye romkameraten min. Hun har aldri ned dolokket etter seg, og selvfølgelig har hun valgt den vasken som er lengst unna toalettet, slik at hvis jeg vil ha håndduk ved vasken min, så blir den spylt ned av dovann hver gang hun er på do.

Det virker kanskje som en filleting for noen, men jeg synes det er ekstremt ekkelt.

Edit: For å svare på temaet, jeg bor ikke sammen med kjæresten min, men han har ned hele dolokket før han trekker ned, så det er ikke et problem. Jeg husker ikke om han har gjort det hele tiden, eller om det er min hysteri rundt dovann som har gitt han vanen :fnise:

Endret av Raindrops
Skrevet

Vi har hatt debatten hjemme, og jeg har definitivt tapt. Nå overser jeg det etter beste evne.

Skrevet

2. Det har ikke noe å si om gutter må ta i ringen en gang ekstra, det har mye å si om jenter må ta i ringen i det hele tatt (ringen pleier å være skitten).

Jeg vet ikke med alle andre, men jeg har nå engang blitt opplært til å vaske hendene etter dobesøk jeg da... Er det så farlig om man må ta på ringen når man vasker seg uansett? Man behøver jo ikke gripe så hardt man kan der ringen er mest skitten.

Jeg er gutt og bor ikke sammen med kjæresten. Har også do i separat rom fra resten av badet, så spredning av bakterier på tannbørster, håndkle og andre ting er egentlig ikke noen problemstilling. Hos meg står stort sett både ring og lokk oppe, i og med at jeg som oftest skal tisse når jeg er på do. Har jeg behov for noe annet tar jeg det ned. Har aldri fått noen klager fra min bedre halvdel på noe som helst.

Den dagen vi flytter sammen finner vi garantert en løsning som funker for begge. Noe stort problem blir det uansett ikke.

Gjest Consensio
Skrevet

Jeg er også opplärt til å vaske meg på hendene etter dobesök. Ikke bare det, men jeg vasker også toalettet hyppig og lar det aldri bli skilkelig mökkete.

Skrevet

Jeg er også opplärt til å vaske meg på hendene etter dobesök. Ikke bare det, men jeg vasker også toalettet hyppig og lar det aldri bli skilkelig mökkete.

Jeg lar heller ikke doen bli veldig skitten, vasker den sånn ca. en gang i uken. Men tisseflekker på dosetet blir det uansett :tristbla:

Og det er ikke det at jeg ikke vasker meg på hendene, men jeg synes jeg skal få slippe å risikere å komme borti hans tiss når han uansett må ta i lokket én gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...