Gå til innhold

Den evige dolokk-krigen

Anbefalte innlegg

Skrevet

For de fleste vil jeg tro at diskusjonen om dolokket er kjent. Mange kvinner som klager på mannen om å ta ned doringen, lokket osv. Og kanskje menn som vil at kvinnen skal ta ned lokket!

Så det jeg lurer på: Er dette en debatt som har tatt sted hjemme hos dere, og sist men ikke minst: Hvem har vunnet debatten? Mannen eller kvinnen? :popcorn:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nope, mannfolket mitt har alltid lagt ned dolokket. Og det har jeg og.

Gjest Sjokoladebolle
Skrevet

Jeg har alltid trodd at dette var et problem som kun eksisterte i komiserienes verden.

• Liker 1
Skrevet

Aldri nevnt det engang. Står det oppe, tar jeg det ned. Er den nede tar han den opp.

De få kaloriene det koster har man ikke vondt av. =p

• Liker 1
Gjest Corto Maltese
Skrevet (endret)

Om kvinner vil ha dolokket ned så kan de selv ta det ned

Eller er det slik at noen kvinner ikke er i stand til og forstå funksjonen om hvordan man tar et dolokk ned ?

Endret av Corto Maltese
  • Liker 1
Gjest Consensio
Skrevet

Har aldri värt en diskusjon her hjemme. Han legger det noen ganger, andre ganger ikke.

Uansett så gidder jeg ikke bruk energi eller tid på noe så teit å diskutere/krangle om noe slikt

Skrevet

Det som burde vunnet debatten er hygienen. Alle burde legge ned dolokket etter seg (lokket, ikke ringen). Når man trekker opp er det nemlig en god del bakterier som virvles opp og ut i lufta om man ikke har lokket nede. Tenk deg så udigg det er at disse bakteriene finner veien til håndkledet og dopapiret.

• Liker 10
Skrevet

Alle guttene jeg har bodd med har vært sittere, så problemet har ikke eksistert:)

• Liker 2
Skrevet

Samboeren min (mann) har alltid tatt ned både ringen og lokket. Han blir sur når andre glemmer det. Jeg tar aldri opp ringen, men pleide ikke å legge ned lokket før jeg ble sammen med min nåværende samboer. Nå har det blitt en vane. Med andre ord "vant" han, og i vårt forhold var det han som ville at alt skulle være nedlagt.

Gjest Solmåne
Skrevet

Det som burde vunnet debatten er hygienen. Alle burde legge ned dolokket etter seg (lokket, ikke ringen). Når man trekker opp er det nemlig en god del bakterier som virvles opp og ut i lufta om man ikke har lokket nede. Tenk deg så udigg det er at disse bakteriene finner veien til håndkledet og dopapiret.

Enig.. har et veldig lite bad, så jeg føler det er ekstra viktig at lokket er nede. Så på et rengjøringsprogram en gang der det alltid ble spylt ned med dolokket oppe og tannbørsten var innen 1,5 meter radius.. De testa tannkosten og det var visst som å børste tennene i avføring siden bakteriene hadde spredd seg.. :snurt:

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ingen diskusjon om dette her i heimen. Vi er begge voksne mennesker som evner å få doringen i rett stilling, innen vi gjør det vi kommer dit for å gjøre

Endret av Knitcat
Skrevet

Enig.. har et veldig lite bad, så jeg føler det er ekstra viktig at lokket er nede. Så på et rengjøringsprogram en gang der det alltid ble spylt ned med dolokket oppe og tannbørsten var innen 1,5 meter radius.. De testa tannkosten og det var visst som å børste tennene i avføring siden bakteriene hadde spredd seg.. :snurt:

Uæh! Æsj æsj æsj.

• Liker 1
Gjest MorAase
Skrevet

Kvalmeste jeg vet er de som har håndkle hengende ved sden av toalettet :spy: For de som lurer på hvorfor; Kle av deg, stå ved siden av toalettet med ringen oppe, trekk i snoren. Kjenn på det deilige vannet som kjøler deg ned...

Gjest Solmåne
Skrevet

Kvalmeste jeg vet er de som har håndkle hengende ved sden av toalettet :spy: For de som lurer på hvorfor; Kle av deg, stå ved siden av toalettet med ringen oppe, trekk i snoren. Kjenn på det deilige vannet som kjøler deg ned...

Frister ikke å prøve! :eeeh:

• Liker 1
Skrevet

Vi har to puser som gladelig drikker og leker i vannet (og noen ganger også faller ned i do), så vi ble enige om at enkleste var bare å ta ned lokket etter hver gang for å slippe dobakterier overalt :fnise:

Skrevet

Her er både lokket og ringen nede til enhver tid. Lokket fordi mannen min sitter uansett, ringen fordi vi har husdyr som ellers kunne funnet på å ta seg en dukkert, ja også er det mer hygienisk.

Her har kvinner rett. Kvinner må sitte, og å tvinge dem til å ta i ringen, er bare uakseptabelt. Hvis mannen absolutt må stå, så får han løfte ringen, gjøre sitt fornødne og legge den ned igjen. Det blir ikke så mye verre av å ta på ringen to ganger.

Strengt tatt burde alle sitte.

• Liker 2
Skrevet

Her er både lokket og ringen nede til enhver tid. Lokket fordi mannen min sitter uansett, ringen fordi vi har husdyr som ellers kunne funnet på å ta seg en dukkert, ja også er det mer hygienisk.

Her har kvinner rett. Kvinner må sitte, og å tvinge dem til å ta i ringen, er bare uakseptabelt. Hvis mannen absolutt må stå, så får han løfte ringen, gjøre sitt fornødne og legge den ned igjen. Det blir ikke så mye verre av å ta på ringen to ganger.

Strengt tatt burde alle sitte.

Mente omvendt; ringen fordi mannen sitter og lokket pga de pelskledde.

Skrevet

herregud er det noe å krangle om??? barn sulter i afrika, mens dere er opptatt av dolokket :gjeiper: er det så vanskelig å ta det opp eller ned?

Gjest Solmåne
Skrevet

Vi har to puser som gladelig drikker og leker i vannet (og noen ganger også faller ned i do), så vi ble enige om at enkleste var bare å ta ned lokket etter hver gang for å slippe dobakterier overalt :fnise:

Haha! Forståelig :fnise:

Skrevet

herregud er det noe å krangle om??? barn sulter i afrika, mens dere er opptatt av dolokket :gjeiper: er det så vanskelig å ta det opp eller ned?

Det er ikke vanskelig, men det er uhygienisk. Og sultkatastrofen blir ikke mindre av at vi ikke diskuterer dette!

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...