Gå til innhold

Venner og familie som arrangerer bryllup for deg.

Ville du funnet deg i at venner/familie arrangerte bryllupet deres?  

1. 1. Ville du funnet deg i at venner/familie arrangerte bryllupet deres?

• Ja, det hadde vært koselig.
      7
    • Nei, absolutt ikke.
      27
    • Tja, det vet jeg ikke.
      11

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste i dag om en sak i avisa der flere venner hadde arrangert bryllup for et par. Paret selv visste ingenting om dette, før de plutselig hadde fått beskjed samme dag. Da hadde vennene ordnet alt fra kjole til blomster og frisør + vielsessted, tidspunkt o.s.v. De hadde altså ordnet alt!

Hvordan ville du reagert om noen venner eller familien din hadde arrangert hele bryllupet for deg/dere på denne måten? Hadde dere synes det hadde vært koselig eller hadde dere blitt sinte?

Personlig synes jeg denne måten å bli gift på er heller dårlig. Nå er jeg allerede gift, men jeg ville iallfall selv bestemme når, hvor og hvordan jeg skulle gifte meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde blitt rasende!!!! om noen hadde gjort det mot oss. Bryllup er noe som er veldig spesielt og som i alle fall de fleste kvinner har sterke meninger om, så å gjøre noe sånt er uhørt! Hvis da ikke saken er sånn at brudeparet har lagt ut i det vide og brede om hvordan bryllup de ønsker, men ikke har råd til, da kan det muligens forsvares. Det er jo heller ikke alle som ønsker å gifte seg i det heletatt, og ikke alle ønsker å ha familie og venner tilstede heller. Nei, sånt gjør man ikke!

Skrevet

Hadde blitt ganske sinna jeg.

Selv om tanken sikkert var god.....

Om jeg skal til alters vil vi fikse ting slik vi vil ha det, og ikke komme til "ferdig" pynta bord og en tilfeldig kjole...

Regner med at familien er klar over min kresenhet og skjønner at det ikke er noen god idè :lol:

Skrevet

Man gjør jo mest sannsynlig ikke sånt hvis man ikke tror det blir godt mottatt. Jeg for min del hadde aldri i verden giftet meg på den måten. Men jeg kan ikke fordra overraskelser, da.....

Skrevet

Jeg hadde syntes det var kjempekoslig :D Tenk alt det styret man hadde sluppet å gjøre selv da :blunke: Elsker overraskelser :)

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg hadde syntes det var kjempekoslig :D Tenk alt det styret man hadde sluppet å gjøre selv da :blunke: Elsker overraskelser :)

du slipper jo det nå også.. det er ingen som tvinger deg til å lage masse "styr".. dersom du ikke bryr deg om å bestemme detaljene selv, så bare la være..

Gjest Anonymous
Skrevet

Helt latterlig..

Ikke fordi det er så viktig for meg å få bestemme alle bryllupsdetaljer, men fordi jeg selv vil bestemme at og når jeg skal gifte meg..

det å ville gifte seg er ikke en selvfølge.. og blir for teit om det ikke er "selvvalgt"

Skrevet
Hadde blitt ganske sinna jeg.

Selv om tanken sikkert var god.....

Om jeg skal til alters vil vi fikse ting slik vi vil ha det, og ikke komme til "ferdig" pynta bord og en tilfeldig kjole...

Regner med at familien er klar over min kresenhet og skjønner at det ikke er noen god idè :lol:

Helt enig! Men jeg tror ingen hadde turt å gjøre det mot meg..Når det gjelder bryllupet skal jeg ha full kontroll selv!

Skrevet

du slipper jo det nå også.. det er ingen som tvinger deg til å lage masse "styr".. dersom du ikke bryr deg om å bestemme detaljene selv, så bare la være..

Ja og jeg hadde ikke masse styr heller - bestemte detaljene selv også - bare svarte på spørsmålet som ble stilt over her. Jeg må da få ha min egen mening. Det hadde ikke gjort meg noen ting om noen hadde arrangert et overraskelsesbryllup for oss :D

Skrevet

Dette hadde jeg nok ikke satt pris på.

For det første ville jeg følt meg presset til å gifte meg.

-Og for det andre ville jeg styrt slike ting selv.

Skrevet

Tenk om vi ikke ville gifte oss?

Kan bli veldig feil ja.

Skrevet

Dersom vi hadde planer om å gifte oss og hadde bestilt kirke, men ikke hadde mulighet til å arrangere fest ville jeg nok blitt glad for at familie og venner likevel ville feire med oss - og dermed lagde festen selv. Men aldri i livet om jeg ville blitt dratt ut av senga, pyntet opp og slept til kirka - får assosiasjoner til tidligere tider og "Nå skal vi gifte bort vår datter til han eldste sønnen til Olsen på nabogården, for det er jo på tide at hun blir gift nå"

Skrevet

Herregud! Tenk hvor mye artig man hadde gått glipp av. Jeg koooser meg med bryllupsforberedelsene, og kunne absolutt ikke tenkt meg å gå glipp av all moroa.

Dessuten er det vel opp til en selv når en vil gifte seg? :wink:

Skrevet

Dessuten er det vel opp til en selv når en vil gifte seg? :wink:

Det er akkurat det jeg mener også! Synes ikke venner og kjente skal bestemme sånt for en.

Skrevet

Vet om noen som gjorde dette for foreldrene sine her i Tromsø. Tror det er et år eller to siden. De hadde altså vært samboere "et helt liv", forlovet i ti år, men fikk aldri fingeren ut for å gifte seg, enda de alltid snakka om at de skulle gjøre det. Det var altså parets voksne og halvvoksne barn som gjennomførte denne ovveraskelsen. De var sikket ganske sikkre på at foreldrene ville sette pris på det, og da er det jo greit. Men man skal i alle fall vite hva man gjør dersom man setter i gang med sånne planer!

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er akkurat det jeg mener også! Synes ikke venner og kjente skal bestemme sånt for en.

nettopp..

da blander folk seg inn i ting de ikke har noenting med!!

Skrevet

Fullstendig uaktuelt....

Vi glede meg og forberede dette sammen med min kjæreste. :klem:

Skrevet

Jeg må bare fortelle noe som er litt på siden av spørsmålet:

Min søsters naboer dro i barnedåp til sitt barnebarn endel mil unna.

Etter at dåpsseremonien var over sier presten:

"Nå skal vi ha en liten forandring i settingen her."

Så går barnets foreldre fram til alteret, og vier paret i en måpende families påsyn. De eneste involverte var forloverne og presten. Da jeg fikk høre denne historien, kjente jeg at jeg ville ha følt meg forferdelig snytt for mye glede og forventning om jeg skulle oppleve noe slikt som mor.

Det hører med til historien at brudgommens lillesøster ble mektig forbannet på sin bror.

Moral:

INGEN OVERRASKELSER, TAKK!!!

Skrevet
Jeg må bare fortelle noe som er litt på siden av spørsmålet:

Min søsters naboer dro i barnedåp til sitt barnebarn endel mil unna.

Etter at dåpsseremonien var over sier presten:

"Nå skal vi ha en liten forandring i settingen her."

Så går barnets foreldre fram til alteret, og vier paret i en måpende families påsyn. De eneste involverte var forloverne og presten.

Dette har jeg også opplevd, bortsett fra at jeg var forloveren! Det var dåpen til deres førstefødte og hvis de skulle gifte seg måtte de gjøre det slik for de hadde ikke råd til noe annet! Så de eneste som visste noe var oss forlovere og brudgommens far!! Bruden er enebarn, så jeg tror foreldrene hennes ble ganske skuffet!! Jeg ville aldri gjort noe slikt ovenfor min mor, siden jeg er det eneste barnet hun har! Det hadde vært dårlig gjort..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...