Gå til innhold

Gutten bak muren

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei kjære brukere av kvinneforum!

Dette er min første dag, min første time og mitt første innlegg. Og kanskje mitt eneste.

For dette innlegget er nemlig den eneste grunnen til at jeg skaffet meg denne brukerkontoen. Jeg har aldri vært medlem av noe lignende før, men i dag er jeg desperat etter noen gode råd!

Jeg møtte nemlig en gutt for to uker siden. For første gang på tre år har jeg blitt betatt, og for første gang i mitt liv har jeg opplevd noe som kanskje kan kalles "kjærlighet ved første blikk."

Vi traff hverandre på et utested i min hjemby. Det var han som kom til meg, spurte om vi skulle spille fussball (uheldigvis for han, jeg eier i fussball og banka han lett). Han var britisk, hadde full sleeve-tattoo på venstre arm og en under haka som fikk frem kjevene hans på en helt fantastisk vakker måte. Og septum piercing, som meg. Vi snakket bare i ca en halvtime før han skrev navnet sitt på mobilen min og sprang etter sin altfor fulle polske kompis. Han var ikke akkurat det folk flest vil kalle klassisk vakker, men han fikk meg til å føle noe..rart, noe sterkt, skummelt og helt fantastisk da han så meg i øynene og smilte sitt søte smil.

Jeg la han til på facebook dagen etter, og siden har vi snakket med hverandre hver eneste dag. Vi hadde helt perfekt kommunikasjon over facebook, vi fant mange felles interesser og jeg fikk klare signal om at han hadde lyst til å henge en dag. Siden verken han eller jeg er så aktive på datefronten snakket vi aldri om at det var noen date, bare et bli-bedre-kjent-møte for to unge mennesker med stor mangel på venner.

Jeg dro til han. Med helt sinnsyke sommerfugler i magen. Jeg var så nervøs at jeg måtte sette meg på en fortauskant og samle meg litt før jeg sendte han melding og sa at jeg var der vi skulle møtes. Han kom, og det var amazing.

Helt til jeg hadde vært der en stund. Etter at vi ble ferdig med den "overfladiske" informasjonen og sett noen episoder av bored to death, merket jeg at det ble vanskelig å kommunisere med han.

Jeg spurte han spørsmål om livet i england, men han gav bare korte svar som egentlig ikke gav noen mening. Jeg spurte han hvorfor han kom til Norge, men da fikk jeg samme greia. Jeg har møtt han flere ganger nå, og det er fremdeles like vanskelig. Det er som om han har bygd en stor og kraftig mur rundt seg, og jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom. Jeg er helt sikker på at han liker meg godt, det viser han hver gang han sender meg sms eller når vi snakker sammen på facebook. Og han har beklaget seg og sagt at det ikke er meningen og virke tilbakeholden i blandt, og gitt inntrykk for at han virkelig setter pris på meg.

Dette er en helt idiotvanskelig situasjon for meg som også har vanskeligheter med å vise for mye følelser hvis ikke jeg er sikker på at jeg får noe tilbake, uansett om det er gjensidig eller om jeg blir avvist. Jeg må finne en vei å komme meg forbi muren hans. Hvor jeg kan sitte sammen med han og dele mine innerste sorger og gleder. Jeg vil se gnisten i øynene hans når han forteller meg de tingene han ikke har delt med noen de siste to årene. Jeg vet jeg kan, men hvordan? Hvordan kommer jeg meg dit, til gutten bak muren?

Endret av retardarling
Videoannonse
Annonse
Gjest LonelyAngel
Skrevet

Det første som slo meg var at han kanskje har fått litt panikk i og med at han kanskje ikke er vandt med å åpne seg så mye for en person(jente) før.

Jeg tror bare du skal holde litt lav profil noen dager, slik at han får tenkt seg om. Jeg er meget sikker på at han backer litt ut fordi det er skummelt. Om han får litt space nå, så tror jeg han vil "komme" tilbake å åpne seg for deg igjen.

Skrevet

Du har kjent denne fyren i 2 uker, da han var på besøk her i Norge, og du aner ikke engang hvorfor han var her fordi han ikke vil fortelle deg det.

Sier ikke at han er en av disse, men det finnes visstnok en del briter som er her på ikke helt hederlig vis. Politiet advarer mot disse forøvrig.

Vet du om han har noen jobb i England?

Uansett, hvorfor i helvete gjøre det så vanskelig for deg selv?

Det finnes faktisk mannfolk i Norge også - som heller ikke klarer å kommunisere; hvis det skulle være mye av fascinasjonen.

Gå bananaz etter 14 dager høres ikke akkurat helt rasjonelt ut.

Skrevet

oioidu, jeg glemte visst å si at han har bodd her i ett og et halvt år. sorry lissom.

Jeg er ikke en person som blir forelska i hytt og skvett, jeg vet hvordan ekte følelser kjennes, så ikke tro at du har et poeng.

noen mennesker med litt empati i dette forumet?

takk lonely angel!

Skrevet

oioidu, jeg glemte visst å si at han har bodd her i ett og et halvt år. sorry lissom.

Jeg er ikke en person som blir forelska i hytt og skvett, jeg vet hvordan ekte følelser kjennes, så ikke tro at du har et poeng.

noen mennesker med litt empati i dette forumet?

takk lonely angel!

Poenget er at man ikke vet noe som helst om ekte følelser etter bare 2 uker.

Det kalles å være betatt eller forelsket og har ingenting med ekte kjærlighet å gjøre.

At du ikke ønsker å høre noe om dette, betyr ikke at jeg har lite empati.

Skrevet

det er forresten veldig morsomt at du har hengt deg opp i detaljer som at han er britisk. og at du spørr meg om jeg vet hvilken jobb han har. Som HELT sikkert virket som et veeldig rasjonelt spørsmål fordi jeg nevte noe om hans ganske alternative utseende. skamme seg burde du! og ja jeg vet godt hva han jobber med. jeg vet at en av grunnene til at han bor i Norge er for å jobbe. men jeg vet også at det er noe mer.

Jeg trodde forresten også at det å dele ting på slike forum som dette skulle gjøre det _enklere_ for meg. noen folk ass.

• Liker 1
Skrevet

det er forresten veldig morsomt at du har hengt deg opp i detaljer som at han er britisk. og at du spørr meg om jeg vet hvilken jobb han har. Som HELT sikkert virket som et veeldig rasjonelt spørsmål fordi jeg nevte noe om hans ganske alternative utseende. skamme seg burde du! og ja jeg vet godt hva han jobber med. jeg vet at en av grunnene til at han bor i Norge er for å jobbe. men jeg vet også at det er noe mer.

Jeg trodde forresten også at det å dele ting på slike forum som dette skulle gjøre det _enklere_ for meg. noen folk ass.

Når du deler ting på slike forum så må du bare regne med å få høre hva andre tenker, og ikke hva du nødvendigvis ønsker å få høre (lese).

Skrevet

Du må ikke bry deg om Steinar40 - det er det bare å lære seg først som sist.

Jeg tenker at siden dere kommuniserer så bra skriftlig kan det kanskje være en innfallsvinkel? Og ikke push for mye. Får du et lite innblikk kan det være katastrofalt om du da begynner å rive og slite for å se mer. La gutten holde sitt eget tempo, så lenge det er et tempo du kan henge med på. Er det kleint og kjedelig og pinlig å henge med ham, så kanskje han ikke er drømmemannen likevel - selv om det klikket den aller første gangen.

Skrevet

Når du deler ting på slike forum så må du bare regne med å få høre hva andre tenker, og ikke hva du nødvendigvis ønsker å få høre (lese).

så absolutt! men det er ikke det som er hovedpoenget mitt her.

Du kom med flere standpunkt som overhode ikke stemte med det som står i teksten.

jeg kan jo skrive den store problemstillinga på en litt annen måte slik at du kanksje forstår bedre; hvordan komme seg lengre inn på en sjenert gutt som klart og tydelig har gjensidig interesse for meg?

til din informasjon, så elsker jeg å skrive. jeg elsker å utdype ting og uttrykke følelser bare fordi det er gøy.

om jeg bruker sterke ord som kjærlighet og forelskelse så har det egentlig ingen betydning i hva jeg vil ha hjelp til her. så hvis ikke du kan hjelpe meg med problemet mitt kan du gå videre til neste emne. takk.

Skrevet

Du må ikke bry deg om Steinar40 - det er det bare å lære seg først som sist.

Nei, det er ikke mange som tåler å høre saker og ting rett ifra levra! Da er det selvfølgelig mye bedre å bare begrave hodet i sanden.

Skrevet

Nei, det er ikke mange som tåler å høre saker og ting rett ifra levra! Da er det selvfølgelig mye bedre å bare begrave hodet i sanden.

Jeg synes levra di er ganske negativ, i så fall.

Skrevet

så absolutt! men det er ikke det som er hovedpoenget mitt her.

Du kom med flere standpunkt som overhode ikke stemte med det som står i teksten.

jeg kan jo skrive den store problemstillinga på en litt annen måte slik at du kanksje forstår bedre; hvordan komme seg lengre inn på en sjenert gutt som klart og tydelig har gjensidig interesse for meg?

til din informasjon, så elsker jeg å skrive. jeg elsker å utdype ting og uttrykke følelser bare fordi det er gøy.

om jeg bruker sterke ord som kjærlighet og forelskelse så har det egentlig ingen betydning i hva jeg vil ha hjelp til her. så hvis ikke du kan hjelpe meg med problemet mitt kan du gå videre til neste emne. takk.

Du utelot jo en hel del viktig informasjon i hovedinnlegget ditt.

Som at han er en sjenert brite som har bodd og jobbet i Norge i ett og et halvt år. Relativt vesentlig informasjon i sammenhengen faktisk.

Skrevet

Jeg synes levra di er ganske negativ, i så fall.

Det er ikke alltid jeg gidder å parfymere virkeligheten, nei.

Skrevet

Hvis han er interessert i deg, noe det høres ut som han er, så vil han nok åpne seg for deg etterhvert. Det beste du kan gjøre er nok å bare være der for ham. Vise ham at du er en han kan stole på, og heller prøve å "dra" litt ut innimellom. Dette må du nesten føle litt på ettersom folk er forskjellige. Noen liker ikke å bli pushet, mens andre trenger litt drahjelp for å komme igang. Gir han ikke noen respons når du forsøker å få ham til å åpne seg, så gir du deg og prøver heller senere. Det viktigste er som sagt å gjøre ham trygg på deg. Kanskje du kan åpne deg for ham først? :klemmer:

Skrevet

Etter at vi ble ferdig med den "overfladiske" informasjonen og sett noen episoder av bored to death, merket jeg at det ble vanskelig å kommunisere med han.

Jeg spurte han spørsmål om livet i england, men han gav bare korte svar som egentlig ikke gav noen mening. Jeg spurte han hvorfor han kom til Norge, men da fikk jeg samme greia. Jeg har møtt han flere ganger nå, og det er fremdeles like vanskelig. Det er som om han har bygd en stor og kraftig mur rundt seg, og jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom.

Det må være noe som gjør at han ikke vil prate om det, tenker jeg.

Kan være ulike ting.

Skrevet

Skjenke ham full?

Skrevet

Skjenke ham full?

haha, vi skal jo ut en tur i kveld! hvis jeg ikke kan få'n til å åpne seg i fylla så blir jeg faenmeg bekymra. neida, skal ikke være så kjip at jeg pusher frem ting i fylla. fun times i kveld!

takk for forståelse og gode svar! <3

god helg allemann! forhåpentligvis er det flere gode tilbakemeldinger i morgen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...