AnonymBruker Skrevet 27. august 2011 #1 Skrevet 27. august 2011 Hei! Både samboeren min og jeg har et ønske om å begynne å trene, og da gjerne jogge sammen. Vi er begge utrente. Ettersom jeg er overvektig, i enda dårligere form enn ham, og har kortere ben enn ham, ser jeg for meg at det enten blir til at jeg ikke greier å henge med ute på joggetur, og/eller at han ikke får noe særlig treningsutbytte. Har dere noen tips til hvordan dette kan løses? Det eneste jeg kommer på selv, er at vi "jogger" et stykke før jeg snur og "jogger" hjem igjen, mens han jogger videre et stykke, og så hjem. Da blir i alle fall halve turen min sosial (og deler av hans), og vi får effekten der vi sparker hverandre ut av sofaen og ut på tur. Har dere noen andre tips til noen som ikke er vant til å trene, og hvordan man kan få god progresjon? Tenker å kanskje følge løplabbet sitt opplegg for nybegynnere. Meninger? Å betale for å trene på senter er uaktuelt enn så lenge, i alle fall.
Gjest *Maja* Skrevet 27. august 2011 #2 Skrevet 27. august 2011 Hei! Både samboeren min og jeg har et ønske om å begynne å trene, og da gjerne jogge sammen. Vi er begge utrente. Ettersom jeg er overvektig, i enda dårligere form enn ham, og har kortere ben enn ham, ser jeg for meg at det enten blir til at jeg ikke greier å henge med ute på joggetur, og/eller at han ikke får noe særlig treningsutbytte. Har dere noen tips til hvordan dette kan løses? Det eneste jeg kommer på selv, er at vi "jogger" et stykke før jeg snur og "jogger" hjem igjen, mens han jogger videre et stykke, og så hjem. Da blir i alle fall halve turen min sosial (og deler av hans), og vi får effekten der vi sparker hverandre ut av sofaen og ut på tur. Har dere noen andre tips til noen som ikke er vant til å trene, og hvordan man kan få god progresjon? Tenker å kanskje følge løplabbet sitt opplegg for nybegynnere. Meninger? Å betale for å trene på senter er uaktuelt enn så lenge, i alle fall. Om dere begge er helt utrente så vil det nok bli temmelig tøft å starte rett på jogging over lengre distanser. Ville satset på starte med powerwalk med små joggeintervaller, og så øke etterhvert som formen blir bedre. Jeg jogger selv med mannen min iblandt, og han har MYE lengre bein enn meg, men når vi jogger sammen blir det mer lavintensitet slik at vi hovedsaklig forbrenner fett...trenger han mer "utladning" så pleier vi å løpe sammen en viss del, så tar han sprint intervaller der han sprinter avgårde og fortsetter rolig jogging igjen... Supert at dere begynner å trene sammen; Bare vær forsiktig at dere ikke starter for hard spes ang jogging da det er lett for å brenne seg ut om en setter seg for høye mål(som at dere skal løpe 5 km første joggeturen) Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå